субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:30

Коме се жалити на рад финансијских институција

Аутор: kamatica.comсреда, 04.05.2011. у 22:00

У претходним годинама смо сведоци великог броја неспоразума и спорова између корисника финансијских услуга и финансијских институција које их пружају. Велики број корисника одустаје од решавања спора већ након првог обраћања финансијској институцији, али важно је имати у виду да у поступку решавања спора и инсистирању на својим правима у односима са финансијском институцијом постоји више корака које корисник услуга може предузети. Народна банка Србије као надзорни орган финансијских институција има велики удео у решавању спорова између корисника финансијских услуга и финансијских институција.

Право на улагање приговора Народној банци Србије имају корисници који су се претходно писменим путем обратили оној финансијској институцији чијим су услугама незадовољни. Вашу писмену жалбу је најпре потребно послати пословној банци, мењачници, лизинг компанији, осигуравајућем друштву или друштву за управљање добровољним пензијским фондом. Потом уколико не добијете одговор или добијете одговор којим нисте задовољни, те и даље сматрате да финансијска институција није пружила услугу у складу са својим обавезама, можете се обратити Народној банци Србије.

КОРАЦИ КОЈЕ ТРЕБА ПРЕДУЗЕТИ

Разговор са службеним лицем у банци, лизинг компанији, мењачници, осигуравајућем друштву или друштву за управљање добровољним пензијским фондом. Ваш први корак би требало да буде разрешавање неспоразума са службеником финансијске институције чијом услугом нисте задовољни. Примедбе је потребно изнети усмено уз прилагање одговарајућих докумената који указују на неправилности у пружању услуга.

Писмени приговор финансијској институцији. Други корак представља писмено обраћање, које треба предузети у случају да након обављених разговора са службеницима финансијске институције није разрешен неспоразум.

У највећем броју случајева већ при предузимању првог или другог корака настали проблем се реши на обострано задовољство. Уколико до тога не дође након спроведених корака, корисник услуга се може обратити Народној банци Србије.

Да би се корисник услуга обратио Народној банци Србије неопходно је да буду испуњени следећи предуслови:

– да се корисник претходно писмено обратио финансијској институцији са приговором

да о писменом приговору није одлучено у року од 30 дана,

– да је оцењено да приговор није основан или није постигнут споразум.

Приговор достављен Народној банци Србије требало би да садржи опис спорног односа, времена и места настанка истог, као и приложен одговор финансијске институције уколико је исти добијен након писменог приговора финансијској институцији.

Писмени приговор Народној банци Србије се може послати на адресу:

Народна банка Србије

Поштански фах 712

11000 Београд

Након обраћања Народној банци Србије, корисник у року од 48 сати добија одговор о предузетим активностима у погледу приговора. Уобичајено, Народна банка Србије одмах процењује оправданост приговора и шаље га на изјашњавање финансијској институцији на коју је приговор усмерен. У року од осам дана од пријема одговора финансијске институције, Народна банка Србије ће вас обавестити о томе.

МЕДИЈАЦИЈА ИЛИ СУДСКИ ПОСТУПАК

У највећем броју случајева приговори се реше спровођењем претходно наведених корака, међутим, у случају да и након подношења приговора Народној банци Србије и изјашњавања финансијске институције о проблему сматрате да обавезе финансијске институције нису испоштоване, постоји могућност да покренете поступак медијације или да се обратите надлежном суду.

Медијација представља окупљање страна које су у међусобном спору да би се разговором уз посредовање Народне банке Србије исти разрешио. Ово је необавезан поступак и могућ је само уз пристанак обе стране у спору. Народна банка Србије у овом поступку делегира медијатора, који на непристрастан начин води поступак посредовања и покушава да успостави комуникацију између страна у спору која би довела до решења проблема. Ипак, одлуку у овом поступку доносе саме стране у спору. Медијација се одржава у просторијама Народне банке Србије и представља алтернативу судском спору који би иначе био покренут. Поступак медијације је бесплатан и може бити покренут ако се за исти сагласи како корисник, тако и финансијска институција на коју је приговор усмерен.

Судски поступак представља крајњу опцију решавања спора између корисника и финансијске институције са којом је спор настао. Покретање поступка се спроводи уобичајеним путем, подношењем одговарајуће тужбе надлежном суду. У поступку не учествује Народна банка Србије, сем уколико у вођењу спора то не захтева Суд.

Судски поступци су уобичајено скупи и дуготрајни, те је увек препоручљиво спровести све наведене кораке у покушају решавања спора пре подношења тужбе.

ТРЕЋИНА ПРИГОВОРА ПОЗИТИВНО РЕШЕНА

Народна банка Србије годишње прими око 1.500 приговора на рад финансијских институција, од чега се око три четвртине односи на рад пословних банака. Око трећине приговора се сматра преурањеним, јер се корисници претходно не обраћају финансијској институцији у покушају решавања проблема. Око половине приговора се сматра неоснованим, док се сваки трећи основани приговор позитивно решава медијацијом или поравнањем.


Коментари0
cc545
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља