субота, 01.10.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:34

Чик пројури жутом кроз црвено

среда, 01.06.2011. у 22:00
Командни центар који координира рад овог система смештен је Љермонтовљевој улици Фото Д. Јевремовић

Бела коверта, слична оној у којој се налазе рачуни за „Инфостан”, четири фотографије возила, с назначеним временом и местом огрешења о саобраћајне прописе, уз позив да се јаве у полицијску станицу, стизаће од данас на адресе возача који направе прекршај у некој од 14 „зони одговорности” камера које региструју саобраћајне прекршаје.

За првих девет сати функционисања, камере су забележиле 101 недозвољену вожњу жутом траком, пет проласка кроз црвено и два прекорачења брзине.

Командни центар који координира рад овог система смештен је Љермонтовљевој улици, а рад камера прати неколико оператера. „Свевидеће очи” подешене су тако да возило које начини прекршај „зумирају и замрзну” на фотографији.

– Камере су за сада специјализоване за одређене прекршаје, касније ће регистровати и друге преступе попут непрописног претицања и престројавања – каже Славиша Матић, начелник oдељења за контролу и регулисање саобраћаја у Управи саобраћајне полиције. Он истиче да интерес полиције није да пуни буџет, већ да се безбедност грађана подигне на виши ниво и смањи број погинулих и повређених.

Казна за недозвољену вожњу жутом траком је 5.000 динара. За пролазак кроз жуто и црвено светло казна је од 15.000 до 30.000 динара или затвор од 30 дана, шест казнених поена и забрана управљања возилом најмање три месеца. За вожњу жутом траком плаћа се мандатна казна, а за недозвољену брзину казна зависи од тога за колико је прекорачено ограничење.

– На фотографијама које се „извуку” из видео записа морају се јасно видети фазе прекршаја. На пример, код проласка кроз црвено битно је да се види да је возило било пре зауставне линије испред семафора када је упаљено црвено светло, на другој да је у раскрсници и на трећој да је возач прошао кроз укрштање улица. На свим фотографијама назначен је проток времена, као и колики је зауставни пут – објашњава Матић.

Б. Васиљевић

-----------------------------------------------

Камере специјализоване за одређене врсте прекршаја

Вожња жутом траком

Бранков мост – градска страна

Бранков мост – новобеоградска страна

Булевар деспота Стефана

Булевар војводе Мишића

Пролазак кроз црвено

Тошин бунар – Загребачки пут

Булевар Николе Тесле – Трешњин цвет

Булевар Михајла Пупина – Ушће

Трг Николе Пашића – Влајковићева

Устаничка бр. 19

Прекорачење брзине

Булевар Николе Тесле – Ушће

Омладинских бригада – Јурија Гагарина

Јурија Гагарина – Жртава антифашистичке борбе

Булевар кнеза Александра Карађорђевића – Топчидерски венац

Булевар Михајла Пупина – Палата „Србија”

 ---------------------------------------------

Ни ситан прекршај за спас из колапса

На линији од Трга Николе Пашића, преко Бранковог моста, Тржног центра „Ушће” и Палате „Србија”, јуче око 14 сати, као и увек, аутомобили су се заглавили у несносној гужви. У загушењу какво рано поподне влада на тој деоници свакако се не отвара „писта” за претерано убрзавање, али овог пута нико није ни мењао траке како му падне на памет и незаконито крчио сопствену стазу кроз кркљанац. Возачи аутобуса нису морали да стрепе да ће им нека кола нагло улетети у жуту траку да би се искобељала из гужве, мотоциклисте није стално држала бојазан да ће их четвороточкаш са нервозним газдом изненада исећи када под гасом излети из своје колоне и убаци се у празан простор.

Од јуче, осим ове четири тачке, камере покривају десет најпрометнијих друмских чворишта и снимају сваки прекршај. Возачи који су запали у гужву више не могу да се осврну и, ако на видику нема ниједног полицајца, „ударе” како им падне на памет само да би се што брже докопали чистине. Наставе ли тако да се спасавају саобраћајних загушења, камере ће забележити њихову регистрацију, а онда пријава стиже на кућну адресу. Дигиталним саобраћајцима ништа не промиче и сваког прекршиоца умеју да нађу, колико год брзо да је побегао.

Возачи, што је и очекивано за прве дане новог система надзора, као да више брину за то што сами неће смети да крше закон, него што су захвални полицији на томе што је саобраћај коначно предвидљив. Мало ко је показао олакшање због тога што више нико неће моћи да „креативним” просецањем гужве претвори застој у потпуни лавиринт у којем се свако мигољи и „истрчава” како му је најзгодније.

– Наравно да ћу пазити како возим, па нећу им ваљда допустити да ме одеру за 30.000 динара? Боље би им било да шире улице и праве нове уместо што нас још више ограничавају – довикнуо је екипи „Политике” возач на семафору у Улици Милентија Поповића, близу „Ушћа”.

Ни његов сапатник мало даље, у Улици шпанских бораца, такође заглављен на семафору, није био много благонаклонији према новим мерама безбедности.

– Разумем да ме кажњавају ако направим несрећу и неко буде повређен. Али, ако направим неки ситан прекршај да се ишчупам из гужве и тако растеретим и све остале који су запели са мном, зашто да ме гоне и упадају ми у кућу – питао се овај возач.

В. В.


Коментари9
72cb0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vukasin stevanovic
Sinoc sam slucajno kod usca prosao na crveno..bas da vidim kako sam ispao..
Danko mitrovic
Samo par reci, zanimljivo je da na lokaciji gde kamere kontrolisu prolazak na crveno svetlo, bas tu zeleno odmah postaje zuto! Pa valjda zeleno treba bar 3 puta da trepne i da signal da se usporava polako, a ne ovako sa zelenog na crveno, to je bezobrazluk i pitam se da li i to kamera snima! Drugo od kada traje akcija snimanja ne savesnih vozaca koji ne propustaju pesake na pesackom prelazu od tada se javljaju kontraverze, prvo iz jednog ugla slika izgleda ovako iz drugog onako u nekim slucajevima cak ispada da se auto vozi na 2 tocka mesto na 4. A sto se tice polu automatskog sistema, pa to je namenski uradjeno u cilju zastite pojedinaca i privilegovanih, izmedju ostalog na taj nacin ce MUP stiti sopstvene kolege koji bez ikakvog povoda zbog saobracajne guzve pale rotaciju i voze zutom trakom...u ovoj Srbiji sve se iskvari...
Zemun Beograd
Na potezu Bulevar Nikole Tesle (ispred Usca) svaki dan vidim minimum jedno vozilo koje vozi po TROTOARU!!!! A za to nema kazne? Vazno da je na istom potezu dozvoljena brzina 50km/h - a meni se bar cini da se tu moze bezopasno voziti sa 60 i 70 km/h (nam pesaka, nema stambenih objekata, po dve trake u oba smera ...)
moca 96
Može li mi neko reći kako će biti sankcionisani vozači vozila sa stranim registraskim tablicama koji učine prekršaje,kada ona ne postoje u našem registru vozila odnosno u JIS-u
Zoran R.
''Он истиче да интерес полиције није да пуни буџет, већ да се безбедност грађана подигне на виши ниво и смањи број погинулих и повређених.'' Da, da, kako da ne. Da li je to ista ona policija koja je, radi popune budžeta, uvela nenormalne takse na registraciju i lična dokumenta? Nemam ništa protiv kamera, ali ako hoćete da budete Evropa i svet, onda vidno obeležite sve te kamere kao preventivu i da bi vaši operateri imali manje posla. Osim ako vam ipak nije cilj punjenje budžeta. Poseban problem predstavlja izjava gospodina Munjasa koji je rekao da ''je sistem poluautomatski i da mogu da budu izvršene korekcije''. Da li to znači da u Fotošopu neko može da ubaci i neku drugu registraciju? Opet traljavo i nakaradno urađen posao jer ga je verovatno dobila određena firma, a ne najbolja...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља