уторак, 15.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:16

Фијат већински власник Крајслера

петак, 03.06.2011. у 22:00
„Фијат” доноси „Крајслеру” приступ јужноамеричком тржишту Фото Ројтерс

Од нашег сталног дописника

Вашингтон – Италијански „Фијат”, куповином шест одсто удела америчке државе у „Крајслеру”, свој акционарски пакет увећава на 52 одсто и, кад се трансакција ускоро формализује, постаје већински власник овог америчког произвођача аутомобила, члана „велике тројке” из Детроита.

Улог „Фијата”, чији шеф Серђо Маркионе већ две године води и послове овог америчког произвођача, по свему судећи биће додатно увећан откупом акција сада у поседу синдиката Уједињених аутомобилских радника и канадске државе, чиме би се наставила досад успешна италијанско-америчка синергија.

Овај аранжман је за „Крајслера”, који је у јуну 2009. ушао у стечај и кога је од ликвидације спасла финансијска позајмица Обамине владе од 7,6 милијарди долара, очигледно био спасоносан, пошто је први квартал ове године завршио са профитом (116 милиона), првим од средине 2006, када је, заједно са „Џенерал моторсом” и „Фордом” ушао у кризу.

Са овим се закитила и Обамина влада: председник је јуче добре вести саопштио приликом своје посете једној од „Крајслерових” фабрика у граду Толеду, држава Охајо. Његова одлука да парама пореских обвезника спасава приватну аутомобилску индустрију (поред сличних интервенција спасавања неких фирми са Волстрита), својевремено је жестоко критикована од стране конзервативног крила америчке политичке сцене, али му преокрет који је доживео Детроит сада доноси важне политичке поене.

„Џенерал моторс”, коме је дат зајам од 9,8 милијарди, као и „Форд”, који се опоравио без државне помоћи, поново су профитабилни, не само због невоља које су снашле главну конкуренцију, јапанске произвођаче, него и због унутрашњих реорганизација и уштеда, а пре свега преоријентације на мање и економичније аутомобиле. Пошто је цена бензина у последњој години дана овде порасла за близу 40 одсто (тренутно је негде око четири долара за галон – 3,78 литара), то се и те како исплатило.

Оно што је „Фијат” донео „Крајслеру” био је другачији модел управљања и приступ јужноамеричком тржишту, где италијански произвођач има велику дилерску мрежу.

„Фијату” је пак отворено америчко тржиште, најконкурентније на свету, на коме га досад није било. Први торински аутомобил који је дебитовао јесте нови модел старог „фиће” – „фијат 500”.

Продајом свог удела у „Крајслеру”, америчка држава престаје да буде његов сувласник, а очекује се да сличан потез ускоро повуче и у „Џенерал моторсу”, где има око 26 одсто акција.

Охрабрујући биланси велике тројке су и допинг америчком самопоуздању, после серије песимистичких прогноза о сумраку њене индустрије у целини, пошто је детроитска тројка била један од важних симбола индустријске моћи САД.

М. Мишић


Коментари5
604be
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dr. Sima
@Nije FIAT djabe u Srbiji@ Zabrinut sam za Srbiju, inficiralo ju je misljenje da izdrzava Ameriku, potrebno hitno lecenje..
Obican plebejac
Z. O@.Fijata malo ko vozi izvan Italije,jer je najgori zapadne proizvodnje i svi ga zaobilaze koliko mogu.Bas je tesko je biti uspesan kada ne placas porez,a drugi ti placa vodu,struju i plate radnicima.Jedino za sta je Fiat izdvojio pare je izgleda podmicivanje drzavnih sluzbenika.To se zove lopovluk,a ne uspeh.
Z. O.
jeste,zive od Srbije i njenih poreskih obveznika.treba samo reci da su ljudi sposobni i da rade posao vrhunski.pa ne bi kupili trecinu svetske proizvodnje automobila da cekaju srpske pare.ni Zastava ne bi sada postojala da je nisu uzeli pod svoje okrilje.
Није Фијат за џабе у Србији
Лако је Фијату да помаже Америку, када га Српски порезници финансирају.
Spidi Gonzales
Valda ce sad poceti da se proizvode dobri Krajsleri u Kragujevcu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља