Само двадесетак дана делило је те 1961. године Американце да победе у свемирској трци за првог човека у космосу. Али, Гагарин је полетео 12. априла и покварио славље Алану Б. Шепарду, јер је петог маја исте године постао, „само”, први Американац у свемиру. Још на обуку за свемирски програм, 1959. године, Шепард се довезао у „шевролет корвети”, легендарном спортском моделу из 1957. године. Како је његову страст за спортским аутомобилима делило још неколицина, авантуристички настројених младих пилота, доведених да постану америчке легенде, и обуче се за прве астронауте, створен је мит „астронаути и корвета”, жив већ пола века. Јер и када је срећно слетео на земљу сео је у „корвету” и отишао у историју освајања свемира, наравно, док су га снимале камере и светски медији.
Ова веза је, наравно, искусно, маркетиншки искоришћена од људи из „Џенерал моторса”, али само тада. Јер, сви астронаути су били тест-пилоти. Летели су у авионима високих перформанси, па су знали да цене и аутомобиле индентичних особина, са врхунским убрзањем и управљањем.
Након Шепарадовог лета, тадашњи директор ЏМ, Едвард Н. Кол поклонио је астронауту нову белу „корвету” 1962. године. Како поклањање није био манир велике фабрике, све би пало у заборав да није било тркача Џима Ратмана, јер је отворио „Шевролет” салон на Флориди, покрај свемирског центра „Кенеди”. Наслућујући да је већина астронаута у души створена за „корвету” Ратман је договорио посебну акцију. Да споји све свемирске летаче са сјајним спортским аутомобилом. Сви су прихватили понуду „Шевролета” осим Џона Глена, прототипа породичног човека, који је уместо корвете узео нови „шеви караван”. Трајна повезаност са америчким астронаутима је само допринела стварању урбане легенде да свемирски пилоти возе „корвете”.
Алан Б. Шепард (у средини), представник ЏМ, Вилијам Л. Мичел и представник „Шевролета” Едвард Н. Кол, уз „корвету” из 1962. године.
Мит који траје до данас био је и основа за недавну акцију, када се тридесетак још живих астронаута окупило на Флориди у Коко Бичу, како би се парадом обележила педесета годишњица Шепардовог лета. Возили су се у моделима, шест генерација „корвета”, произведеним од појаве прве из 1953. године. Сваки је возио модел из генерације која је била актуелна у време његове мисије. Хепенинг на Флориди добио је заслужну медијску пажњу, па не чуди популарност ове америчке аутомобилске спортске иконе. Чак је и у филмовима „корвета” била актер. У филму „Аполо 13” Том Хенкс вози „корвету” из тог доба јер је глумио астронаута Џима Ловела. У „Звезданим стазама” главни глумац, капетан Кирк се појављује и као младић, вози овај ауто тада „стар 280 година”. Реклами је изгледа само небо граница, како кажу маркетиншки магови, што је судећи по популарности „корвете” сасвим тачно.