четвртак, 09.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 07.07.2011. у 09:31 Ж. Р.

„Мија“ креће у септембру

Мали аутомобил на струју је у пробној вожњи у Берлину показао све карактеристике неопходне за ефикасну и комфорну градску вожњу

У трци за градски аутомобил будућности од септембра учествује и „мија“. Мало градско возило на струју француске фирме за производњу каросерија „Heuliez“ – данас у власништву једне немачке фармацеутске компаније – закаснило је неколико месеци са стартом производње, али овај детаљ, процењују стручњаци, неће покварити њене шансе на тржишту.

Већ на мартовском Салону аутомобила у Женеви „мија“ је примећена. Скренула је на себе велику пажњу због три веома важне особине: аутомобил је једноставан, практичан и „зелен“. „Мија“, наиме, потпуно испуњава све еколошке стандарде за аутомобил будућности јер има погон на електричну енергију.

На недавном „Мишленовом“ светском фестивалу аутомобила и технологија будућности ( Мишлен челенџ бибендум) одржаном у Берлину била је изложена и „мија“. Имали смо тада прилику да провозамо овај малу градску „коцкицу“ на четири точка по писти бившег берлинског аеродрома Темпелхоф.

Утисци после вожње били су сасвим пристојни. Верзија са три седишта – једно напред и два позади – коју смо испробали имала је сасвим довољно простора за комфорну вожњу.

Аутомобил се показао као стартан, управљање возилом веома је једноставно. „Мија“ је успешно „клизила“ по писти, при брзини од 70 км на час каросерија се није „тресла“, аутомобил је без проблема савладавао и најоштрије кривине. Све у свему, „мија“ је показала све особине које се очекује од малог аутомобила конципираног за вожњу по граду.

Како је најавио произвођач „мија“ ће бити монтирана и испоручивана у три верзије. Она најмања (тросед) дугачка је 2,87 метара, широка 1,64, а висока 1,55 метара. Тежина возила с батеријом је 750 килограма, највећа брзина износи 110 километара на час.

За разлику од већине других произвођача „мија“ нема литијумско-јонску већ литијумско-фосфатну батерију. Ова батерија има нешто мањи капацитет али је и лакша, што је конструкторима било важније како би направили што лакше возило. Купац ће, иначе, моћи да бира три модела батерија: 6, 12 или 18 киловата. У зависности од снаге батерије максимални радијус кретања возила без додатног пуњења креће се од 90 до 250 километара.

Поред троседа у понуди ће бити још две варијанте: четворосед – нешто дужи (3,19 метара) и доставно возило исте дужине.

Још за време Салона у Женеви произвођач је добио неколико стотина поруџбина, углавном из Француске и Немачке. Купци су највише били заинтересовани за „мију“ у варијанти доставног возила.

На крају треба рећи да се произвођач овог електричног аутомобила суочио са „експлозијом“ цене трошкова. Првобитно је, наиме, било планирано да основни модел „мије“ кошта највише 15.000 евра. Овај циљ је драстично „премашен“ и почетна цена за модел са три седишта биће 22.500 евра. Производни капацитети у Француској омогућиће да годишње буде монтирано око 12.000 возила.

Коментари0
b7b35
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља