недеља, 30.04.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:09

Социјалне мреже нови стуб моћи

петак, 09.09.2011. у 22:00

У последње време, а посебно после улоге коју је Интернет одиграо у арапском пролећу, расте свест да друштвене мреже нису пуко дангубљење у виртуелној стварности, како их многи и даље виде.

Стефан Живковић, момак из Звечана, приликом недавних догађаја на административном прелазу са Косовом је готово у реалном времену информисао све који су га пратили на Твитеру, док су и медији каскали за њим и евентуално користили његове „цвркуте” у извештавању.

О растућој улози и моћи друштвених мрежа говорило се на скупу који су у Београду организовали Друштво за информатику Србије и Привредна комора Србије. Ако у другим сферама каскамо за светом, у повезивању преко друштвених мрежа смо врло активни. На најпопуларнијој од њих, Фејсбуку, Србија је са око 2,9 милиона корисника на 44. месту од укупно 213 земаља. Од тог броја треба одузети око 20 процената колико у просеку отпада на вишеструке налоге. Међу корисницима је више мушкараца него жена (55 према 45 одсто), а највише је оних узраста од 18 до 24 године (32 одсто).

Слободан Марковић из Управе за дигиталну агенду каже за наш лист да се по начину на који користимо мреже не разликујемо од света.

– Повезујемо се као и сви други. Да се не заваравамо: оно што се дешавало у Египту и Лондону има дубље друштвене корене и десило би се и без Фејсбука и Твитера. Они су били само згодна средства која су олакшала комуникацију.

Марковић подсећа да је и код нас било примера грађанског активизма и хуманитарних акција преко мрежа нарочито после земљотреса у Краљеву. Ипак, будући да им утицај расте јер их све већи број људи користи, ни фирме ни политичари ни невладине организације их не користе довољно.

– Оне омогућавају нешто што пре њих није било могуће, а то је једноставно остваривање двосмерне комуникације. Међутим, политичари их више користе као огласне табле него као место на којем ће остварити комуникацију са бирачима – сматра Марковић.

Презвитер др Оливер Суботић, који је такође учествовао на овом скупу, говорио је о друштвеним мрежама као четвртом стубу моћи.

– Ако су у друштву досад доминирале државна, војна и економска моћ, сада се друштвене мреже појављују као четврти стуб моћи који окупља грађане и представља шансу да се дође до одређене равнотеже моћи – указује Суботић, док председник Друштва за информатику Србије Никола Марковић, модератор скупа, напомиње да се и код нас полако ствара јавно мњење преко друштвених мрежа.

– Ми ту нисмо у зачељу. Зато се залажемо за потпуну слободу мрежа и против покушаја политичара да их мајоризују или забрањују. Кад говоримо о злоупотребама као што су пласирање друштвено неприхватљивих садржаја, ширење расне мржње и нетолеранције, тиме треба да се баве државни органи, али мора да постоји и одговорност свих који их користе – закључује Никола Марковић.

Ј. Ј. К.

-----------------------------------------------------------

Феномен борских блогера

Да се активностима на Интернету може створити потпуно нови имиџ града показала је група Борана. У односу на број становника, место за које су некад прве асоцијације биле дим и загађеност данас може да се подичи највећим бројем блогера и активних твитераша, а имају и две интернет-организације.

Популарни борски блогер Милош Петровић нема конкретно објашњење зашто се „интернет-пелцер добро примио на рударском тлу”.

– Не знам, али међу топ 20 блогера у региону увек су бар три борска. Свима нам је то хоби, који некима полако прераста у посао. Моја суграђанка, ауторка блога moje-grne.com, јесте домаћица која ради у маркету. У кулинарски блог је кренула из хобија, а сада с њом контактирају фирме које јој нуде да рекламира разне ствари – каже Петровић.


Коментари0
43ccc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар / Дигитални свет

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља