уторак, 31.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 01:24

Силно, луцидно, духовито

Аутор: Милена Јауковићпетак, 16.09.2011. у 22:00
Из представе „Ако бисмо сви мало утихнули“

Премијерно изведена плесна представа „Ако бисмо сви мало утихнули“, хрватске кореографкиње Сњежане Абрамовић-Милковић, свакако да ће у првом реду остати упамћена по пробојној и сугестивној силини сценског наступа играча Битеф денс компаније, и њиховом градацијски структурисаном изливу аутентичног играчког доживљаја. У формирању драгоценог и погодног амбијента за остваривање овако упечатљивих играчких интерпретација, свакако да је одлучујућу улогу имао прецизно постављен сценско-идејни концепт ауторке Абрамовић.

Бавећи се свеприсутном темом људског осећања усамљености и непојамне отуђености, додатно притешњене надирућом технологизацијом, и оних најинтимнијих кутака наших живота, Абрамовићева је и овога пута своју сценску визију заоденула луцидним, духовитим и визуелно веома атрактивним и ефектним сценско-кореографским решењима. Чини се да је ова представа још једном указала на пресудан значај постојања једног промишљеног, елаборираног и чврсто структурисаног идејно-сценског концепта савременог плесног остварења, кадрог да дело у целини учини структурно неурушивим, чак и онда када оно, подробније анализирајући сам кореографски план, поседује извесне мањкавости. У том смислу, ово дело не поседује какав упечатљивији кореографски знак који би својом особеношћу суверено парирао оном сегменту који се тиче концепцијске поставке, управо у коме се ова ауторка и показала изузетном.

Међутим, истанчаним осећајем за ненарушавање одговарајуће динамике која извире из природе саме замисли, бројне репетиције на којима ауторкин кореографски рукопис инсистира, вешто и зналачки су сваки пут прекидане у оним моментима када би се чинило да је склизнуће у сценску стагнацију неминовно. Међутим, одједном би се испоставио нови сценски предлог, нови кореографски „виц“, рафинирани гег, нова плесна досетка, преокрет. И опет би све кренуло у жељеном правцу, а играчи би кореографску грађу поново узели „под своје“. Својом интерпретативном доминацијом, они су кореографску лексику, заправо оскудну у погледу коришћења структурно озбиљнијих кореографских елемената, учинили толико пријемчивом, пуштајући представу да неспутано пулсира особеним унутрашњим ритмом.

Упућујући подједнако срдачне честитке свим члановима ансамбла, истичемо да је управо ова представа, свакако најупечатљивије до сада, пласирала велики интерпретативно-технички потенцијал играча Битеф денс компаније који предано и континуирано стасавају у зрелу, хомогену и надасве надахнуту играчку трупу.


Коментари0
684bd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Критика / Позориштe

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља