среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:22

Крај агоније: преко „Газеле” у свих шест трака

Аутор: Д. Спаловићчетвртак, 10.11.2011. у 22:00
(Фото Д. Јевремовић)

После годину и по дана од када је почела темељна реконструкција „Газеле”, од сутра увече на мосту ће за саобраћај поново бити проходно свих шест коловозних трака. Зоран Дробњак, генерални директор „Путева Србије”, раније је изјавио да ће обнова „Газеле” укупно коштати више од 50 милиона евра и да ће „Газела” бити практично нови мост,који ће служити још најмање 60 година.

– Обнова је била изазован и обиман пројекат, тим пре што у „Газелу” није озбиљније улагано од када је саграђена пре 40 година. Примера ради, у конструкцију је требало уградити читавих 2.000 тона челика. Компанија „Штрабаг” и домаћи подизвођач „Мостоградња” квалитетно су урадили посао – рекао је Славољуб Тубић, помоћник генералног директора „Путева Србије”.

Тежиште радова сада се сели у конструкцију моста, док ће новим асфалтом тутњати 160.000 возила дневно, као и пре реконструкције. Док су трајали радови, кроз уско грло „Газеле” пролазило је 140.000 возила.

Са „шестотраким” мостом сигурно ће бити лакше и брже прелазити са једне на другу савску обалу, али нереално је очекивати да ће намах ишчезнути саобраћајне гужве, које су последњих месеци константа престоничког живота. Како истичу стручњаци, да би се то догодило, ваља сачекати завршетак обилазнице око Београда и пуштање у саобраћај моста код Аде Циганлије.

– Када се заврши нови мост преко Саве, потребно је одмах почети са пројектовањем још једног, јер од пројектовања до изградње прође најмање шест година – истиче Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета.

Његов колега, професор Драгомир Мандић, наглашава да нема брзих, једноставних и јефтиних начина да се град реши саобраћајних гужви.

– Најбоље би било да се већи део јавног превозаизмести под земљу. Управо зато се залажем да што пре почне градња независног шинског система – прецизира Мандић.

----------------------------------------------

До фебруара радови у „потпалубљу”

У наредна три месеца унутар моста биће ојачани анкери, урађено преднапрезање, ојачане челичне конструкције, обављено заптивање, кречење...

Ове активности неће реметити саобраћај, осим када се буде радило испитивање моста. То ће бити урађено свега два, три пута, до краја фебруара 2012. године.

Најпрометнији мост и жилакуцавица Београда је први мост који ће имати еколошку дренажу, што значи да ће се све атмосферске падавине скупљати у једну цев и одводити у канализацију или у систем пречишћавања.

----------------------------------------------

Фактографија

332
метра дугачак

27,5
метара широк

22,8
метара се издиже изнад Саве при нормалном водостају

6
коловозних трака

160.000
возила је дневна пропусна моћ

50
милиона евра биће уложено у обнову


Коментари4
8f3a2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile Čačanin
Da je Drobnjak manje sredstava utrošio za "burazersko" asfaltiranje puteva po Čačanskim selima, most bi bio brže završen.
Cica Mica
pre neki dan sam prelazila preko Gazele autobusom, u autobusu je bilo mesta te sam sela i citala Politiku, pogledam preko nadvoznjaka onog kod ELP pumpe gde je uvek sve zavezano u cvor od auomobila, tu da se zadesi vatrogasno vozilo ne bi imalo sansi da prodje ni u kakvoj varijanti, e tu nema zive duse, cudno , autobus malo zastao pogledam uokolo, Gazela prazna, a javili su tada da ce je pustiti, ne mogu da verujem, ali nase radovanje je trajalo svega deset sekundi pogledamo pandur trci prema ostalim svojim drugarima i vidimo svetla plavo, crvena crne automobile, ko sada dolazi pitamo, pa cini nam se Basesku i tako i bi , eto radovanje i na deset sekundi verujte vredelo je, a onda nakon pet dana bas na tom istom mestu gore na petlji u cvor su se vezali isto dva automobila crna pratnje i u jednom neko vazan , svi smo pokazivali iz autobusa onima u crnim automobilima ono kao deca kada nameste dve pesnice i udaraju jednu o drugu i vicu utata, utata, utata, ko je bio unutra shvatio je ludo
milorad aksić
rekonstrukcija -Gazele-Svaka čast i radnicima ,i projektu i ,svima koji su u njemu učestvovali,a kritizerima ,daleko im lepa kuća -napustite Bg.
Borovrac Valić
Zar je ova agonija morala da traje godinu i više ,gde je tu organizacija posla ,saradnja grada i republike ,pa skoro da se za to vreme mogao da uradi jedan novi most pored postojećeg!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља