уторак, 20.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 29.12.2011. у 08:51 М. О.
КРОС КУПЕ ИЗ ВОЛФСБУРГА

Први двоструки хибрид

Од пре 14 година кад је представљен први „тојота пријус”, ређали су се хибридни модели, све бољи и бољи. Заједничко им је било то штокористе комбинацију класичног (бензинског или дизелског) и електричног мотора. Смисао је у чињеници да ауто само у одређеним ситуацијама (код наглог убрзавања, на великим успонима и код највеће брзине) користи целокупну снагу и енергију мотора а у осталим се непотребно троши гориво.  Хибридни погон помаже да се вишак погонске енергије искористи за покретање генератора и производњу електричне енергије, која пуни батерије, па се по потреби користи за помоћ главном мотору или самостално.

Код успоравања електромотор постаје снажан генератор који додатно производи струју. У свим се случајевима ради се о хибридном погону, синергији класичног и електричног погона. А штаако се та синергија још једном споји с електричним погоном, добија се синергија синергије или хибридни погон на квадрат. Управо такву концепцију приказао је будући „фолксваген крос купе”, на управо завршеном Токио мотор шоуу 2011. Мешанцу СУВ-а „тигуан” и купеа „широко” предње точкове покреће комбинација турбобензинца 1,ТСИ са 150 КС и електромотора од 40 кW. На задњим точковима, код максималног убрзања или вожње на клизавој подлози, укључује се додатни електромотор од 85 кW.

Предњи точкови се покрећу паралелним хибридним погоном, а задњи принципом серијског хибрида. Осигурано је и пуњење каблом из кућног штекера,па се ради о плагин-хибриду

Резултат је готово сензационалан – „крос купе” до стотке убрзава за само седам секунди, а у нормалној вожњи троши свега 2,7 литара. Необични вишебојац из Волфсбурга засад је само концепт, али одушевљење стручњака и посетилаца јапанског салона најављује да ћемо га ускоро видети на друму. Најпре с класичним погоном. Могуће је 40 км возити само на струју, задњим  електромотором,што је велика уштеда.

Коментари0
3ac0b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља