четвртак, 09.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 29.12.2011. у 08:54 Ж.Р.

Смарт као пик-ап

Премијера нове верзија малог градског возила на јануарском сајму аутомобила у Детроиту

У ишчекивању старта нове генерације модела – „смарт-фор ту“, произвођач ових малих, градских аутомобила, испуњава време разним експериментима. На септембарском сајму аутомобила у Франкфурту је, на пример, представљен концепт „смарта“ са соларним ћелијама на крову описан као модел будућности.

Сада је фирма која послује у породици концерна „Дајмлер“ припремила још један новитет. На предстојећем, јануарском сајму аутомобила у Детроиту представиће „смарт“ у верзији пик-апа.

Студија овог „смарта“, како се претпоставља, направљена је специјално за америчко тржиште. Из много разлога: Американци једноставно обожавају верзије пик-апа познатих светских произвођача аутомобила.

„Смарт пик-ап“ одступа, међутим, од устаљених клишеа који прате ову верзију аутомобила, који је заправо комбинација путничког и теретног аутомобила. Пик-ап је по правилу гломазно возило са снажним мотором које „пије“ много горива. „Смарт“ је, међутим, мали, градски аутомобил који својом дужином од скромних 3,55 метара свакако није добар материјал за преправљање у пик-ап возило.

Конструктори су, међутим, показали да то није био проблем. Направљен је „смарт“ који заиста може – поред возача и сувозача – да понесе и пристојну количину терета. Овај модел има пртљажник дуг 90 сантиметара који се још проширује додатном клапном од 28 сантиметара која се отвара уназад. Тако се добија корисна површина на којој могу, на пример, да се комотно сместе два бицикла.

Испод хаубе овог „смарта“ смештен је електромотор од 75 КС (55 кW) који омогућава максималну брзину од 120 км на час. Аутомобил је опремљен литијум-јонском батеријом капацитета 17,6киловат-часова. Радијус кретања – без додатног пуњења – износи око 150 километара.

Ово није једини покушај да се „смарт“ преправи у аутомобил оспособљен и за превоз озбиљнијег терета. Швајцарска фирма „Ринспид“ је за следећи сајам аутомобила у Женеви припремила „смарт“ са оригиналном приколицом (додатком) која се „прилепи“ на возило.

„Ринспид“ је и досад у Женеви редовно приређивао изненађења својим необичним и неконвенционалним креацијама. Утисак је да је и са овим „смартом“, за који кажу да је заправо „котрљајући ранац на струју“ постигао пун погодак.

„Смарт“ у верзији „Ринспида“ привлачи пажњу изгледом, а и техничке карактеристике нису за потцењивање. Овај модел има простор за превоз до 250 килограма терета, а опремљен је електромотором који има радијус кретања од 120 километара без додатног пуњења.

Коментари36
19e34
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Goran Babić
Poštovanje Nije mi jasno da jedna tako ugledna novinska kuća dozvoli sebi da ima kolumnu ( auto ) i da istu ne održava pune 2 godine ? I da svaki put kada uđem na tu stranicu ugledam priču o smartu ? Neko obnavlja svoje članke malte ne na minut , to izgleda nije slučaj sa ovom stranicom . S poštovanjem Goran Babić
ino manijak
Kraci pregled automobila u 2013-toj. Pre toga izvinjenje, komentar iznad potpiso sam sa 'povremeni citalac'. Objasnjenje: Bio sam okupiran sa politikom, citajuci razne komentare svaki put sam bio blago konsterniran, sa cinizmom doticnog, zabunom sam se potpiso ko on. U "AutoBildu" pocinje na str.46. sa slikom Ferrari F12 berlineta, kao pobednikom za 2012-tu sa kracim tekstom: U sledecem broju mozete procitati utiske sa probne voznje ovog pobednika, a u HU je na prvom mestu BMW 6 Gran Coupe. Pored naslov: AutoBild DESIGN AWARD 2013. Na sledece 4 stranice 83 nova auta u 2013-toj. >Moja rang lista.< 1. MALI I KOMPAKTNI: 1. Honda Civic Break. 2. Renault Clio Grandtour. 3. Toyota Auris Karavan. KUPE/CABRIO. 1. Ferrari Enzo II. 2. Jaguar F-Type. 3. Porsche 918 Spyder. SUV(+ jednoprostorni). 1. Renault Capture. 2. Peugeot 2008. 3. Toyota RAV4. LIMUZ. I KOMBI. 1. Mazda 6 Sedan/Sportkombi. 2. Cadillac ATS. 3. ~ Maserati Q. EXPER. AUTI. 1. Audi Cross Cuope. 2. Honda Urban SUV. 3. Cadillac ELR.
povremeni citalac
Da, nisam reko glavnu stvar. Ovaj motor 1.6 dizel, ima 47 kila manje od onog 2.2 litre. Debljina odlivka bloka nije 9 mm, vec samo 8 mm. Sto je manje bitno za onu kilazu, kazu sve, od livenog Al-ela, da su smanjili do nerazumne visine, nalezucu povrs(inu) na kosuljicu, sto to, nego i klipnjaca je vidno tanja, pa ondak, slag na tortu, na volseban nacin su ponistili "surlodas", to jest, trenja, svih pomicnih elemenata u motoru, pocev od bregaste, preko podizaca ventila sve do velike i male pesnice. Pise u tekstu, kada cager pokazuje 130 kilometeri, odnak na satu za obrtaje, jedva da skazaljka stigne do 2.200 obt. na minut. Jos su naglasili, dva pametnjakovica Madzara, auto koji su dobli da probaju, crvene boje, to su nekako i pogutali, al tvrde, da na toj brzini od 130, samo se jedva cuju gume, i mozda tiho zujanje oko retrovizora, sve ostalo ko u hibridu, kad pritisnete ono dugme za "struju". Kazu, bozanska tisina i mir ko da ste u Raju (Dantea Aligierija). Al, XV, ipak mi je na srcu.
ino manijak
Ispod tastature stoji mi clanak (autoBILD) o ovom autu, CIVIC 1.6 iDTEC, a predamnom isti auto, al u "auto motor", broj 2. jer broj 3. izlazi svakog meseca 20-tog. Vec je sam podnaslov inrtigantan, a tek tekst, gde se opisuju vozne osobine, ovog cuda iz Japana, kao tek drugog dizela kod renomirane HONDE. Prvi je onaj 2.2 iDTEC, koji sa 150 konja ubrzava 8.6 i max. brzina mu je 217 kmÍ/h. U zaglavljku sa stane stoji kraci opis onog od 2.2 dizela, sa crvenim slovina na kraju - U CIVIS-u, moguca je samo konfiguracija sa sestobrzinskim rucnim menjacem, koji radi ko u puteru, i to samo iz zgloba (desne ruke). Predvidjen je ovaj "malisa" i za CR-V, al samo sa pet brzina, automat, i samo sa prednjom vucom. Za kraj, nijedan od ova dva HONDINA rarireta nije predvidjen za Amere, iskljucivo za nas, u Evropi. Pise da ga prave Englezi, po 500 kom/dan. Pazi sad, motor se sklopi za 138 sekundi. Cena auta vec zna, 6.6 miliona HUF, prevedeno na €-re, iznosi tacno 22.600 €-a. Masala, 4.0/3.3/3.6...?
ino manijak
Nisam se duze vreme javljao, naime bio sam u blagom rastrojstvu zbog situacije kod kuce, precizno u Beogradu, no, vec sam ranije rekao o poltici ni reci. Od pre dva dana isklucivo gledam u sliku (autoBILD) HONDA CIVIS, sa pet-oro (po Milu Dj.) vrata, novina spolja se vidi samo na farovima, jos su malo uglastiji, i ima crnu traku (ko flor) oko celog stakla, to jest, one plastike sto prekriva XENON svetla, naravno ako calnujete par forinti vice. Jedina neznatna novina je ispod haube, pise odgore na zastitnoj plastici 1.6 iDTEC. Kaze se dalje u tekstu (ima i slika motora u neglizeu, to jest, potp. je razgolicen) da je rec o najlaksem dizelu na svetu, od 1.6 litara kubnih. Osnovni podaci: 4 cil./ po 4 ventila, 1597 cm3, 88 kW (120 KS) / 4.000 ort. 300 Nm na 2.000 obr. ne predvidja se (glupavi) automatski menjac, samo sa 6 BRZ. dalji podaci su najverovatnije stamparska greska, naime pise da pros. potr. 3.6 lit/100 kilometeri, 10,2 do 100 km/h, i verovatno laz: 206 km/h. Stize 1. apr.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља