уторак, 13.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:45

Тачка на обнову „Газеле” – 6. марта

Аутор: Дејан Спаловићсреда, 25.01.2012. у 22:00
(Фото Драган Јевремовић)

Комплетна реконструкција „Газеле” биће завршена 6. марта, што је три месеца пре уговореног рока, најавио је Драган Јоцић, руководилац стручног надзора обнове „Газеле”.

У бетонском трупу, такозваном сандуку моста, као и испод „Газеле”, у сваком тренутку налази се више од 100 радника. Ојачавана је челична конструкција и завршено преднапрезањекоје одржава конструкцију моста, док се изнутра поставља дренажни систем. „Газела” је први мост у земљи који ће имати еколошку дренажу – вода ће се сливати у једну цев и одводити у канализацију или у систем за пречишћавање.

Драган Јоцић тврди да је целокупна реконструкција „Газеле” урађена изузетно добро. Пре 1. јула 2010. године када су почели озбиљни радови на мосту, горњи део је био у катастрофалном стању. Проблем су били и захтеви да се не затварају по три траке, иако је то пројектом било предвиђено.

– У току радова кроз градилиште је прошло више од 90 милиона возила, али завршили смо радове на горњем делу моста у предвиђеном року. Као последица убрзаних радова, што су од нас тражили Градска управа и Јавно предузеће „Путеви Србије”, остале су још неке ситнице које треба да се исправе и дораде. Рецимо, један чешаљ који спаја два бетонска стуба мораће да се поправи. То је рутински посао и сигурно ће бити завршен до 6. марта – истиче Јоцић.

Он најављује да ће хоризонтална и вертикална сигнализација бити постављена у марту или априлу. На асфалт ће бити залепљене пластичне траке које боље рефлектују светлост и олакшавају оријентацију возача.

– То нису радови за зиму, па ћемо их обавити када буде лепо време, без падавина – прецизира Јоцић.

Осим исправљања техничких недостатака, у току су озбиљни радови на конструкцији моста. Ставља се антикорозивна заштита и завршава се фарбање, а у току је и ојачавање темељастубова моста.

– Конструкција је била запуштена и порозна, а сва оштећења су последица тога што није постојао систем за одвод воде, па се она сливала у конструкцију. Због тога смо поставили нову хидроизолацију која ће воду прикупити и одводити ван моста– нагласио је Драган Јоцић. 

Он наглашава да су снежне падавине идеалне за проверу урађеног, јер кад почне отапање, може да се прати пут воде. Први резултати су очекивано добри: само на две-три тачке прошла је покоја кап унутар моста.

----------------------------------------------

Ограда, камере, рефлектори и аларми

Руководећи тим задужен за обнову моста иницирао је да се из буџета намењеног за реконструкцију издвоје средства за ограђивање комплетног појаса „Газеле”. Тиме би се избегло понављање рђавих искустава из претходног периода, када су делови моста били на удару лопова, а испод конструкције су ницала картон-насеља.

– То није велико улагање, а онемогућили бисмо неовлашћени прилаз мосту, заштитили га од шарања, проваљивања у велике стубове и прављења нелегалних насеља испод „Газеле”. Осим металне ограде, био би постављен видео надзор и рефлектори. Конструкција би била обезбеђена алармима, јер на мосту има више од двадесет оптичких каблова – каже Јоцић.

----------------------------------------------

Центар за надгледање саобраћаја

У Бродарској улици без броја ће се налазити центар за надзор саобраћаја на мосту. Више од десет камера надгледаће проточност саобраћаја на „Газали”, Бранковом мосту и у гравитирајућим новобеоградским булеварима. Камере имају могућност да сниме регистарске таблице, тако да ти подаци у случају инцидента могу да буду од користи саобраћајној полицији.

----------------------------------------------

Електронски водич за возаче

На „Газели” ће бити постављен и велики електронски дисплеј на коме се налази датум, време и остале информације важне за возаче. У случају застоја из било ког разлога, учесници у саобраћају ће бити обавештени шта се догодило и који су алтернативни правци кретања. Овакви уређаји се налазе у Бубањ потоку, Добановцима, Бежанијској коси, код Новосадског и Зрењанинског пута.

----------------------------------------------

Мост у бројкама

332 метра је дужина моста

27,5 метара је ширина шест саобраћајних трака и две пешачке стазе

3.000 кубика бетона уграђено је у мост

600 тона арматуре налази се у новој „Газели”

2.500 тона челика употребљено је за ојачање моста

22 километра ужади за преднапрезање учврстило је бетонске конструкције

50 милиона евра укупно ће коштати реконструкција моста, прва обимнија обнова откако је пре 41 годину пуштен у саобраћај

160.000 возила сваког дана прелази преко „Газеле”


Коментари3
7076b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran Juzbašić
"Gazela" će biti popravljena.A,koliko to košta?Most kod Beške oko 60 miliona evra.Most na Adi oko pola milijarde evra...Niko ne zna tačnu cenu.Tako se ne sklapaju veliki poslovi.Ugovori se okvirna cena sa osnovnim i dodatnim radovima.Ukupna cena ne sme da pređe vrednost ugovora,u kome se odredi najveća cena radova.
Поп Вујица
Надам се на ће натписи на дисплеју бити исписани српском ћирилицом.
Bane P.
Interesuje me da li ce da izravnaju one rupe po sredini mosta u oba smera?! Jasno se sa strane, na konstrukciji, vidi da su uneli barem 10cm manje asfalta, a osecaj u kolima je kao u roler-kosteru...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља