четвртак, 21.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:44

Промените лошу банку

Уколико приметите да ваша банка исте услуге наплаћује много више од других немојте се либити да је напустите. – Нема ту емоција, то је чист бизнис
Аутор: kamatica.comсреда, 15.02.2012. у 22:00

Колико сте задовољни својом банком? Колике су камате које плаћате на дозвољени минус, кредитне картице и кредит? Да ли вам је банка самовољно мењала камату? Да ли је уводила нове трошкове на услуге које су биле бесплатне? Колико су вам доступни банкомати и да ли је особље банке љубазно?

Одговорите на ова питања и знаћете да ли сте задовољни свoјом банком или је право време да је промените.

У Србији послују 33 банке и различито наплаћују своје услуге. У зависности од банке,вођење текућег рачуна можете да не плаћате ни један једини динар или вас може коштати неколико стотина. Неке банке неће наплатити вођење текућег рачуна, али ће на сваку другу услугу (минус по текућем рачуну, кредитну картицу...) наплатити додатну провизију која може скупо да вас кошта.

У некој другој банци имаћете,рецимо,ниске трошкове „пакета” који подразумева текући рачун, дебитну и кредитну картицу за једну цену, али ће камате на коришћење тих картица бити много више него код друге банке.

Распон у броју (видљивих и скривених) трошкова и висини провизија и камата које банке наплаћају може да буде драстично велики. Баш зато је у вашем најбољем интересу да на банку не гледате као на институцију коју бирате једном у животу. Уколико приметите да ваша банка исте услуге наплаћује много више од других немојте се либити да је промените. Циљ банке је да заради што више, али ви исто тако имате право да заштитите своје финансије и да тежите томе да плаћате што мање трошкове. Нема ту емоција, то је чист бизнис.

Упоредите понуде на тржишту

Прво правило када бирате банку је да упоредите понудена тржишту. Сви смо различити, па ће и списак услуга које су вам важне за свакогаод вас бити другачији. Некоме је важно интернет банкарство, некоме коришћење минуса, некоме кредитне картице. Када упоређујете понуде банака кључно је да добро сагледате навике које имате када су ваше финансије у питању и да направите списак услуга које сматрате да су вам неопходне. Увидом у Тарифник (који је свака банка у обавези да објави на свом сајту)можете лако да упоредите колико те услуге наплаћује свака од банака.

Циљ – нижи трошкови

Када размишљамо о промени банке сви полазимо саразличитих позиција. Неко не користи ниједну услугу осим текућег рачуна, неко има кредит, а неко има поприличан дуг по кредитним картицама. Могућност преласка у другу банку и компликованост процедуре баш због тих различитих полазних основа може много да се разликује од једног до другог случаја. Међутим, заједнички именитељ за све грађане који желе да промене банку треба да буду нижи трошкови.

Ако само подижете плату или пензију и не користите никакве додатне услуге, у том случају заиста немате разлога да остајете у банци која вам наплаћује високе трошкове одржавања текућег рачуна. Изаберите другу банку која нуди ниже цене услуга и пребаците своја примања. Можда ће то за вас значити неколико дана решавања папирологије, али ћете на дужи рок уштедети себи знатнусумуновца.

Ако сте кредитно задужени илиимате минус то можете решити тако што ћете отићи у банку која нуди рефинансирање свих обавеза. Тај кредит за рефинансирање ће отплатити све што дугујете својој садашњој банци, а своје обавезе ћете онда пренети на нову банку. Међутим, у овом случају морате бити опрезни. Није кључно само то да вам камата на рефинансирајући кредит буде нижа, колико је важно да не направите грешку у смислу висине наплате других трошкова. Кад већ прелазите у другу банку, онда тражите ону банку која ће вам пружити ниже трошкове одржавања текућег рачуна, боље услове за минус и кредитне картице. То ће вам значити следећи пут када будете желели да их користите.

Шта је још важно

Цена услуге је важна, али не би требало да буде пресудна када се одлучујете за одређену банку. То значи да банка са најнижим ценама услуга не мора да буде и најповољнија банка. Удобност пословања са банком је значајан критеријум који чак са 30 одсто учествује у доношењу крајње одлуке.

Уколико имате мале трошкове на услуге неке банке, али она има слабо развијену мрежу банкомата и нељубазно особље, нема тог новца који ће вам надокнадити потрошено време и живце.

Као што смо већ напоменули, распон у тарифама банака је велики. Не мора да значи да је најјефтинија банка решење за вас, као што не значи и да је банка која најскупље наплаћује своје услуге најбоља.Најбоље је према вашим потребама данађете баланс цена и услуга које банка пружа.

Ако је банка некоректна, идите у другу!

Подаци Центра за кориснике финансијских услуга при Народној банци Србије говоре да на тржишту има банака које су у великој мери некоректне према својим клијентима јерсу мењале марже и камате на кредите које клијенти већ отплаћују. Грађани који су се нашли у тако незавидној ситуацији покушавали су да проблем реше писањем приговора банци, а онда и обраћaњем Народној банци Србије која контролише рад банака.

Међутим, ма колико жалбе и приговори били ефикасни, никада вам неће вратити изгубљено време или учинити да се коначно осећате као клијент ког банка уважава.

Уместо да се годинама патите са банком која је некоректна према вама, промените је! Навике је некад тешко мењати, али кадасрачунате колико ћете новца и живаца уштедети уколико пређете у другу банку лакше ће вам бити да направите тај корак.


Коментари1
cf096
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dragana jovanovic
gorko se kajemo sto smo podigli kredit kod alfa banke . toliko su dobri uslovi i oni poslovni. mi smo na ivici da idemo u narodnu kuhinju na obrok .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Економија /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља