уторак, 11.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:58

Нови воз из Русије кренуо српским пругама

Аутор: Танјугуторак, 06.03.2012. у 14:00

БЕОГРАД – Нови дизел-моторни воз из Русије, први од 12 наручених, кренуо је данас промотивно српским пругама, а од сутра ће редовно саобраћати између Београда и Вршца.

Први „путници” данас су у вожњи од Београда до Панчева били новинари и њихов домаћин генерални директор „Железница Србије” Милован Марковић.

Српске железнице су први пут после пуне три деценије добиле нови воз, истакао је Марковић, додајући да ће у наредна два месеца из Русије стићи још два руска воза, чије се укључивање у саобраћај очекује почетком маја.

Марковић је казао да ће свих, укупно, 11 возова руске компаније „Метровагонмаш” бити испоручено српским железницама до краја ове године.

„Ово је веома значајан дан за српске железнице и најава бољих дана, нових, комфорнијих и тачнијих возова на нашим пругама”, истакао је он. Нови воз из Русије који ће саобраћати на релацији Београд Дунав-Вршац поново ће након пуне три године успоставити редован путнички саобраћај између главног града и Вршца. Воз ће радним данима и суботом саобраћати два пута дневно - из станице Београд Дунав полазиће у 7.20 и 19.20 сати, док ће из Вршца за Београд полазити у 5.15 сати и у 16.45 сати. Марковић је рекао да ће за тај воз на делу од Београда до Панчева важити карта „Бео воза”, а од Београда до Овче „Бус плус”.

Марковић је указао да ће српске железнице из дела руског кредита чија је укупна вредност 800 милиона долара, набавити додатних 25 возова од исте руске компаније, како би се побољсао локални и регионални саобраћај на неелектрифицираним пругама на територији целе земље.

Комерцијални директор „Трансмаш холдинга” Сухрат Махмудов је изразо задовољство што та компанија сарађује са Србијом и што ће се њихови возови користити у Србији.

Нови руски возови ће на нелектрифицираним пругама постепено заменити путничке „шинобусе” и „макосе” старе више од 30 година Дизел-моторни возови компаније „Метровагонмаш” имају Мерцедесов мотор, Фојтов менајч, Кнорове кочнице и друге компоненте најпознатијих светских произвођача. Имају 120 места за седење, 126 места за стајање, камере, климу, систем за контролу, управљање и дијагностику, тоалет, који је прилагођен и особама са посебним потребама, а на српским пругама ће се кретати брзином до 120 километара на сат.

Цена једног воза је око 3,4 милиона швајцарских франака, а уз возове ће бити испоручени и резервни делови, алат и опрема за одржавање, потрошни материјал и документација у вредности од 2,5 милиона швајцарских франака.

Железнице Србије и „Метровагонмаш” потписали су 2010. уговор о куповини 12 нових возова из кредита међународне железничке банке „Еурофиме” од 43 милиона швајцарских франака.  


Коментари26
652aa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Учитељ Грујица
Слажем се са Вама господине из Бона или Берлина да су ИЦЕ возови савршенство технике.Возио сам се истим од Нирнберга до Минхена и од Келна до Штутгарта. Путујући њима сетио сам се српских "БРЗИХ ПРУГА" ,шинобуса из 1950 који још клапарају овом јадном Србијом.Безпредметно је размишљати јели бољи русскии поезд или DEUTSCHE BUNDES BAHN.Једно је сигурно,и једни и други су далеко далеко бољи од српских праисторијских скаламерија и расклиматаних пруга.С поштовањем.
Bonn Berlin
@ Ucitelj Grujica, gospodine nisam napisao da ste Rus. Lepo je sto ste imali mogucnost da putujete za Vladivostok Transsibom. Ja to nisam, ali cesto imam mogucnsoti da se provozam nemackim ICE vozovima koje su i Rusi kupili. Isto tako i nekoliko puta sa neprevazidjenim TVG vozoim u Francuskoj. Rusi dobro znaju sto je kvalitet, zato je i novoosnovani Aeroflot davne 1923 godine kupio 15 Junckersovih aviona. Danas imaju u floti 91 Airbusa, naruceno 39, 12 Boinga, naruceno 22 , 6 Iljusina i 6 novih Suhoja, naruceno 24. Izmedju Moskve i St. Petersburga saobracaju Siemensovi ICE vozovi.
Учитељ Грујица
Господине Бон Берлин ја нисам Рус већ Србин и имао сам задовољство да се возим до Владивостока.Добро знам о чему причам .С поштовањем.
Bonn Berlin
@ ucitelj Grujica, patrotizam je jedno, voz je nesto sasvim drugo. Rusi dobro znaju gde kupuju kvalitet zato su kupili desetine kompozicija kod Siemens-a. Pored Siemens-a su tu Alshom i proizvodjaci iz Francuske i Italije, najbolji na svetu.
Учитељ Грујица
Господине Горане ,руски возови су најбољи на свету.Шта мислите чији су возови на прузи транссибирске железнице?У граду Мичуринск,постоји огромна фабрика локомотива.Молим да мало реалније пратите развој науке и технике у свету.Од американаца смо добили бомбе од 2 до 6.000.кила,отргнутуеКрајину,Барању,Лику,Стару Србију.Уозбиљите се молим вас.,

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља