понедељак, 08.02.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:40

Домаћи авион „кобац” први пут у јавности

понедељак, 02.04.2012. у 14:00

ПАНЧЕВО – У панчевачкој фабрици „Утва” данас је новинарима премијерно приказан нови домаћи авион „кобац”, који би прве летове требало да има почетком наредне године.

Летилица је конструисана у сарадњи Војнотехничког института, фабрике „Утва” и предузећа СДПР Југоимпорт, а промоцији је присуствовао и министар одбране Драган Шутановац.

Шутановац је изразио очекивања да ће продаја авиона „кобац” бити изузетно значајна за српску одбрамбену индустрију у наредној деценији.

„Очекујем да 'кобац' већ почетком наредне године има прве промотивне летове”, рекао је Шутановац, наглашивши да ће та летелица уз авион „ласта” у будућности бити најсавременији технички производ, који ће се продавати у иностранству.

Шутановац је честитао свима који су, сагледавајући домаће, али и потребе тржишта, радили на стварању летилице, која прва пробна летна испитивања треба да има почетком 2013. године.

Авион „кобац” је намењен за школску борбену обуку и за противтерористичка дејства, а настао је из основне верзије авиона „ласта” који се такође производи у Панчеву.

Шутановац је подсетио да је прошле године извоз наоружања и војне опреме српске обрамбене инсустрије износио 250 милиона долара, изразивши очекивања да ће у наредним годинама бити и повећана.

Он је рекао да се производи српске одбрамбене индустрије извозе широм света од Индонезије, преко Канаде, до САД.

Према његовим речима, највећи партнери су биле државе из времена несврстаних, али у овом тренутку, велики део извоза иде на тржишта држава ЕУ и САД.

Представник Војнотехничког института Војислав Девић је предсатвио техничке карактеристике авиона „кобац” истакавши да та летелица има две линије наоружања, а да посаду чине два пилота.

Он је навео да је „кобац” намењен и за противтерористичку борбу, као и да у хоринзонталном лету постиже брзину од 500 километара на час, а у обрушавајућем лету од 550 километара на час.

Летелица „кобац” опремљена је свим савременим навигационим уређајима, као и оптонишанским справама, тако да ће по замисли конструктора, без икаквих разлика моћи да се користи ноћу и дању.

Директое „Утве” Томислав Бјелогрлић захвалио се на подршци Министарству одбране, а захваљујући којој је то предузеће, после две неуспеле приватизације, успело поново да успешно послује.


Коментари21
4df3a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bonn Berlin
@ Petar Njamculovic, verovatno smo imali dobre kadrove. Koliko se secam jedan nas inzinjer je bio kod Douglasa zaduzen za takozvane stajne trapove svih aviona ove firme. Jedan nas inzinjer je bio godinama glavni konstruktor motora kod Porsea. Nijedan jugoslovenski proivodjac volila, TAM,FAP,Zastava nisu nikad uspeli da naprave jedan " jugoslovenski " motor, sve same licence, Steier, Mercedes,Magirus, Renault, i Fiat su pokretali sva nasa vozila. Nista se nije promenilo, a to znaci da ostajemo u mogucnsoti da u slucaju neposlusnosti izgubimo liferovanje motora.
Позиција и предизборна кампања...
Тајминг му је најбољи! Мада, судећи по фотографији све је у зачетку... Шта је следеће?
Gojko Bura
Neznam o avijonima, ali podržavam sve one komentatore koji podržavaju sopstvenu pamet. Koja postoji u Srbiji a ima ih dosta iz tehničkih struka. Samo nema ko da ih podrži, kako bi stvarali svoje svoje izume. To su praktičari u svojim strukaama, koji su omalovažavani od strane svih onih koji su na društvenim naukama. Znam da svaka tehnička struka u svakom vremenu može da se snađe da preživi započinjući sve ispočetka, ma u kom vremenu. Pored poljoprivrede i tehničkih nauka, se može izići iz svake krize.
Ja данас
у аутобусу, кад аутомат на коме се укуцава бус плус картица "Следеће стајалиште ИМТ" јел видите да постоји , то је Индустрија мотора и трактора, само што ми не знамо.
stari znanac
@Петар Њамцуловић | 02/04/2012 21:33: Postovani gospodine, vidi se da niste inzenjer...kada se radi o "znati konstruisati ili projektovati" to mogu da tvrde samo oni koji imaju proizvode koji se serijski proizvode. cak ni oni koji imaju prototipove ne mogu time da se hvale, a kamoli oni koji imaju samo teorijsko znanje. Svi motori koje mi imamo su licencni ili na bazi modifikovanih licencnih motora sto samo po sebi nije lose...ono sto je lose je sto ne postoji sistematski napor da se osvoje razliciti tipovi motora razlicite snage, sto bi nasim konstruktorima vozila i letilica dalo daleko vecu fleskibilnost. Za pocetak mogu da vam kazem da je stamota da Srbija nikada nije konstruisala sopstvene turboelisne motore na bazi centrifugalnog kompresora vazdiha; oni su mnogo jednostavniji i jeftiniji od aksijalnih a nekoliko ovakvih motora razlicitih snaga bi nam otvorilo mogucnosti ne samo u letilicama tipa lasta vec i u malim transportnim avionima.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Претплата Оглашавање О нама Импресум Контакт Архива Правила коришћења Бизнис Клуб
Развој: Tehnicom Solutions

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља