уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:59

РРА: емитери морају да обезбеде једнаку заступљеност свих листа

уторак, 10.04.2012. у 22:00

Током предизборне кампање јавним сервисима је забрањено да зарађују изнајмљујући учесницима изборне трке плаћене термине, а комерцијалним емитерима остављено је да сами одлуче да ли су кандидати и њихове изборне листе заслужили бесплатно део њиховог медијског простора. Уколико се на то одлуче, ни власници ни уредници приватних телевизија не смеју свој програмски мени да састављају на основу свог страначког укуса.

„Било да је реч о комерцијалним или јавним емитерима гласила су у обавези да обезбеде једнаку заступљеност свих изборних листа. Опште обавезујуће упутство које смо усвојили је врло јасно у том смислу и важи за све”,  казао је за „Политику” Горан Пековић, члан савета .

Наш саговорник је објаснио и да ово регулаторно тело контролише понашање емитера и подсетио да су први статистички подаци показали да медији уравнотежено извештавају о свим учесницима изборног процеса. Међутим, поједине агенције које се баве анализом медија дошли су до другачијих резултата.

„Не треба мерити на основу једне емисије или једног дана. Обезбеђивати једнаку заступљеност на дневном нивоу није могуће ни због тога што све странке нису активне истовремено. Важна је статистика на крају месеца, односно да сви учесници имају једнаку заступљеност када се заврши капања ”, објаснио је Пековић и додао да ће на одређена кршења Савет РРА ригорозно реаговати.

Напорима овог регулаторног тела да се свим учесницима изборне трке обезбеде једнаки услови рекламирања стала је на пут економија. Наиме, један од разлога присуства скромног броја странка у пропагандном програму телевизија с националном дозволом налази се у високим ценама.

– Због тога смо разматрали притужбе које су стизале са разних страна, а које се односе на цену закупа рекламних термина. С обзиром на то да немамо овлашћења да се мешамо у одређивање ценовника и нећемо моћи због тога да изричемо мере, апеловали смо на емитере да воде рачуна како не би на тај начин ускратили једном делу учесника избора да закупе рекламне термине и тако повредили овај осетљив политички тренутак – рекао је Пековић. Према мишљењу нашег саговорника, утицај рекламирања није кључни, али може да буде један од разлога на основу кога ће гласачи донети одлуку.

Подсећања ради, Савет РРА је у марту донео опште обавезујуће упутство у циљу регулисања понашања емитера током предизборне кампање. Тако је прописано да једног кандидата или једну изборну листу током 24 сата није могуће гледати дуже од пет минута, као и да само једном месечно могу да закупе простор на телевизији у трајању од 30 минута. Такође, емитери од дневног програма највише смеју да одузму 90 минута за страначко рекламирање.

В. Дугалић

-----------------------------------------------------------

Кампања доступна и слабовидима

Јавни сервиси су у обавези да предизборни програм, изузев огласних порука, прилагоде особама са оштећеним слухом тако што ће користити титлове или српски знаковни језик, предвиђено је опште обавезујућим упутством које је донео Савет РРА. Комерцијални емитери који користе националну фреквенцију дужни су да најмање један садржај информативне емисије која је посвећена изборима, уколико немају финансијских и техничких услова за више, учине доступним слабовидим гласачима.


Коментари0
a4c6c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља