среда, 26.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:19

Београдски адвокати заступају Воларове наследнике

Аутор: М. Ђорђевићсреда, 25.04.2012. у 22:00
Мара Јанковић (Фото Д. Ћирков)

Случај „Шломовић” који ових дана непрестано интригира јавност довео нас је до адвокатске канцеларије „Микијељ Јанковић Богдановић”, која је правни заступник наследника Амброаза Волара у Србији. Наследници Амброаза Волара, како су пренеле светске агенције, туже државу Србију за „незаконито држање дела његове збирке слика у Народном музеју у Београду”. Туже и наследнике Ериха Шломовића, дугогодишњег Воларовог личног секретара, који тврде да збирка од 360 дела, колико их је у Народном музеју у Београду, припада њима.

„Вест која се недавно појавила у медијима да Воларови наследници туже државу Србију односи се на поступак који се води у Француској. Ми заступамо Воларове наследнике у Србији и тужбом смо обухватили и наследнике Ериха Шломовића и Републику Србију. Тужба је морала бити покренута и у Србији, јер се део збирке која је припадала Амброазу Волару налази овде у Народном музеју”, каже адвокат Мара Јанковић.

Наследници Ериха Шломовића су Анет Пијементе и Јарон Блох.

Они су већ водили поступак против Републике Србије да се утврди да колекција припада њима. То је било деведесетих година, али одлука у том поступку још није правоснажна.

„Ми смо обавестили суд да су наследници Амброаза Волара 2007 године покренули поступак против наследника Ериха Шломовића и Републике Србије ”, каже Мара Јанковић.

На наше питање зашто се до сада нису огласили Воларови наследници и по којој линији су они наследници, с обзиром на то да Волар није имао директне потомке, адвокат Мара Јанковић каже: „У Француској је дуго вођен поступак да се утврди ко су прави наследници Амброаза Волара пошто није имао директне потомке. Овај поступак је дуго трајао што није неуобичајено за ову врсту предмета. Када је коначно утврђено ко су наследници Амброаза Волара, могао је бити покренут поступак у Србији”.

Ко су Шломовићи питамо Мару Јанковић, јер ни Ерих Шломовић није имао директне потомке?

„Не бих знала да кажем.”

На питање која би била макар и најгрубља процена вредности ове збирке, Мара Јанковић каже да је свака спекулација на ту тему незахвална.

На нашу примедбу да би у најгорем случају, дакле пресуде у корист Воларових, чији је Мара Јанковић заступник, дошло до истинског културног скандала и огромног губитка пре свега духовног капитала, Мара Јанковић каже:

„Мислим да је веома важно утврдити ко је власник ове колекције. Даља прича о томе да ли би колекција била одузета Народном музеју или не зависи од исхода судског поступка. Гледати то само као културни скандал је једнострано.

Веома је интересантна сама прича о тој колекцији и њеном путу до Србије, како за нас адвокате тако и за све друге. У данашње време говорити о томе шта би у будућности могло да се деси је незахвално”, каже Мара Јанковић и додаје:

„Од докумената постоји кореспонденција између амбасаде у Паризу и краљевине Југославије о томе да извесни Ерих Шломовић има део колекције која је припадала Амброазу Волару, али никакав званичан Воларов тестамент којим се колекција уступа Шломовићу не постоји.”, каже у разговору за „Политику” Мара Јанковић.


Коментари8
2f787
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Natasa
Bolje je da te slike dodju u Francusku, ako ni zbog cega drugog onda bar zbog toga sto ce onda neko ta dela i da vidi, ovako stoje negde u nekom coscku muzeja koji i dalje ceka da bude restauriran.... Sramota je da ja sa svojih 36 god. nikada nisam mogla da obidjem muzej (za 4 god studiranja nijednom nije radio) a da sam pritom obilazila i Luvr, i Metropoliten, i muzeje Venecije (Duydevu palatu, Muzej Korer, Arheoloski muzej......), muzeje Atine (nacionalni muzej). Da bi nas drugi postovali moramo pre svega mi da postujemo sebe i to sto imamo. Onolike pare dati za jedan most a nebiti u mogucnosti da isfinansiras restauraciju muzeja koji se nalazi u strogom centru grada, gde bi poseta turista bila 100%, i da pritom uskratis svom narodu lepotu nasledja , to je sramota.
JOvan jovanovic
odgovor za MIlana... ako Srbija ne želi u EU onda nema šta da je Francuska ucenjuje bilo čime. Hajde okanite se ucenjivanja više. Dakle prvo da pričamo o ratnoj odšteti i izvinjenima za bombardovanja koja ste nam priredili, a onda ćemo da pričamo o umetnostima. Okej?
Милан Јованетић
''Воларов колекција'' је део културног блага Француске. Ако Реп. Србија* не врати уметнине француским наследницима Реп. Француска има право да блокира улазак Реп.Србије у ЕУ!
gradjanka Srbije g
Kada oni koji su rusili Srbiju ,u svim dosadasnjim ratovima, plate ratne odstete Srbiji, Srbija je tek tada duzna da vraca ono sto potomci njihovih gradjana traze!!!!!
Kum
Onda drzava Srbija od Crne Gore treba da traazi ;ikonu Filermosu, ruku Jovana Krstitelja i deo casnog Krsta na kojem je razapet Isus . Karadjordjevici su te relikvije sklonili pre 2. sv. rata u Cetinjski manastir.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља