Постоје многи разлози због којих можда желите да затворите ваш рачун у банци. Можда на рачуну немате примања, или су провизије за одржавање велике. Можда узимате кредит у другој банци па желите да у нову банку пренесете примања. Који год разлог да имате, ово су упутства о томе како да затворите текући рачун.
Текући рачун у банци веже се за примања која имате, платне картице (дебитне и кредитне), минус, чекове, а често има и свој девизни део. Уколико желите да затворите рачун у банци прво шта бисте требало да урадите је да правите списак свих банкарских услуга које користите а које су везане за тај рачун.
Према правилима пословања банака да бисте затворили рачун у банци морате физички да одете у банку. Дакле није могуће да то урадите телефоном или електронском поштом. Уколико нисте у земљи или сте у другом граду, могуће је да овластите адвоката да у ваше име затвори ваш текући рачун.
Пре самог одласка у банку, наш је савет да се телефоном или одласком у експозитуру распитате тачно о процедури затварања рачуна. Већина банака има пословну политику која налаже да свој рачун морате да затворите у експозитури где сте га отворили, што значи да унапред морате да планирате своје време због радног времена експозитуре.
У свим банкама попуњава се писмени захтев за затварање рачуна. Формулар се попуњава на лицу места и део је обавезне процедуре који се мора испоштовати.
Брзина трајања процедуре затварања рачуна зависиће искључиво од тога да ли сте измирили сва дуговања према банци по основу услуга које користите.
То практично значи да приликом затварања рачуна морате да се побринете да нисте у минусу, да немате дуг по кредитној картици, да су вам сви чекови реализовани и да сте у банку донели чекове које имате, уколико их користите.
Уколико имате само дебитну картицу, њу требате да вратите банци и она се гаси без проблема, међутим у случају кредитних картица поготово уколико сте их користили процедура гашења може да траје до 45 дана. За то време рачун је у процедури гашења и биће угашен када се све наплати.
Када затварате рачун у банци затражите салдо на вашем рачуну и подрачунима. У случају када клијент нема дуговања (у смислу чекова и картица кредитних) а има новац на рачуну, банка му исплаћује новац и гаси рачун.
Према новом закону о заштити корисника финансијских услуга ниједна банка нема право да наплати гашење рачуна и гашење картица. Међутим, морате бити свесни да сте без обзира на то што гасите рачун који можда није био актива, у зависности од пословне политике банке дужни да испуните све обавезе у смислу трошкова одржавања рачуна.
Будући да многе банке практикују отварање „пакет рачуна” где се за ваше име и податке веже неколико подрачуна (рецимо подрачуни картица или девизни подрачун) наш је савет да након завршене процедуре гашења рачуна од банке затражите потврду о угашеном рачуну. Ту потврду банка не издаје самостално, већ је неопходно да то затражите од банке. Потврда коју вам банка издаје мора да буде бесплатна.
Као последња мера сигурности да је ваш рачун затворен, а дуговања измиреназа вас може бити и извод из Кредитног бироа. Наиме Кредитни биро на основу података које добија од банака бележи све промене у вези са вашим рачуном, па је у погледу ваше кредитне способности и „чисте финансијске слике” неопходно да сви подаци буду ажурни. На основу тог извештаја можете проверити да ли је банка заиста затворила рачун и анулирала дуговања која сте према њој испунили.