среда, 03.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 15.05.2012. у 22:00 Марина Рихтер

Анатомија кризе и социјалне неправде

Специјално за Полиитку

Беч – Познати позоришни и музички фестивал „Винер фествохен” отворен је испред Градске куће (пред око 40.000 гледалаца) концертом седам финалиста са такмичења „Eurovisionyoungmusicians”, у пратњи оркестра радио-телевизије ОРФ и под диригентском палицом Корнелијуса Мајстера. Већ четврти пут, у ритму од две године, фестивал се отвара проглашењем финалиста такмичења. Као победник је са бине сишао норвешки виолиста Ејвинд Холсмарк Рингстад (17).

Овогодишњи фестивал нуди тридесет и шест продукција из двадесет и четири земље, од којих ће десет доживети светску и две европску премијеру. Још десет продукција је настало по наруџби фестивала, а на репертоару се налазе и две оперске премијере – „Травијата” којом се наставља фестивалска Верди трилогија у режији Деборе Ворнер и најновије дело италијанског композитора Луке Франческонија –„Квартет” – у инсценацији Алекса Олеа, једног од кооснивача каталанске позоришне трупе „Lafuradelbaus”.

Оперски и концертни програм „Винер фествохен” је у знаку познатог пијанисте и диригента Данијела Баренбојма који ће дириговати чак десет концерата класичне музике и једну оперу.

Тема овогодишњег позоришног програма је, према речима арт директорке Стефани Карп „Анатомија кризе”, критика сегрегације, политичких и социјалних неправди. Најјаче заступљене политичке теме долазе из продукција латиноамеричких земаља. У својој перформативној драми „Меланхолија и манифестације”, аргентинска редитељка Лола Аријас поставља питање у којој је мери једна психичка болест последица трауматичних политичких догађаја. Аријас се бави болешћу своје мајке чији се пад у депресију 1976. поклапа са пучем у Аргентини којим је војна хунта, такозвани Национални реорганизациони процес, преузела власт. Са нестрпљењем се ишчекује и премијера плесног перформанса „Отворен/а за све” аргентинске кореографкиње Констанце Макрас, која са својом трупом Дорки Парк црпи инспирацију из култура широм света. Комад је насловљен према искуству које је доживела трагајући за талентованим ромским извођачима у Мађарској, Чешкој Републици и Словачкој. На кастингу у Будимпешти, представило јој се неколико младих људи управо тим речима, из навике да их одбијају за ангажмане уколико не пласирају клишее везане за своју културу. У интервјуу аустријском дневном листу „Стандард”, Макрас је изјавила како су Роми или третирани као жртве у „политичком театру” или су површно идеализовани кроз елементе свога фолклорног наслеђа, плеса и песме, због чега мисле да се једино кроз потврду таквих клишеа могу продати.

Највеће узбуђење влада око гостовања Кејт Бланчет која ће на сцени Хале Е у музејском кварту, у једанаест термина, са члановима SydneyTheatreCompany играти у драми „Велики и мали” Бото Штрауса. Бланчет наступа у улози Лоте-Коте из Сарбрикена, жене која се невероватном снагом, упорношћу и оптимизмом, бори против наглог пада на социјалној лествици. Текст је на енглески превео и за комад адаптирао Мартин Кримп, за кога се тврди да је од повремено сувопарног оригинала, успео да створи динамичан материјал. Премијера драме „Велики и мали” је испраћена изванредним критикама у штампи. Кејт Бланчет је истовремено, у сарадњи са „Вијеналом” који ове године слави своју педесетогодишњицу, посвећена ретроспектива у бечком биоскопу Гартенбау.

Међу највише најављиваним премијерама налази се и позоришни комад „Лепи дани из Аранхуеза” Петера Хандкеа у режији Лика Бондија.

Коментари0
a4f0c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља