субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:44

„Панчевац” на штакама наредних седам дана

уторак, 05.06.2012. у 13:00

Поправка оштећења лежишта на једном од стубова Панчевачког моста, непосредно пред искључење за Булевар деспота Стефана, биће завршена за седам дана. Док трају радови, камиони ће моћи да пролазе само ноћу, тачније од 23 сата до пет часова – најавио је Зоран Дробњак, вршилац дужности директора „Путева Србије”.

Посао је поверен предузећу „Мостоградња” чији је генерални директор Бранко Кнежевић нагласио да ће се радити у три смене.

– Конструкција моста је „спала” из лежишта. Наш посао је да поред постојећих стубова монтирамо помоћне греде. Јармовима ћемо поставити пресе и подићи ћемо конструкцију, извући оштећено лежиште и заменити га новим. Истовремено ћемо санирати све кварове који су због овог проблема настали– рекао је Кнежевић.

И директори „Мостоградње” и „Путева Србије” неколико пута су нагласили да је прелаз преко Панчевачког моста потпуно безбедан.

– У надлежности „Путева Србије” је само коловоз на „Панчевцу”. За челичну конструкцију и шине надлежне су „Железнице Србије”, а за силазне рампе задужен је град Београд. Верујте, има мостова у Србији који су у много горој ситуацији него што је овај мост на Дунаву. Мост лоше изгледа, али је безбедан – рекао је Дробњак и наставио.

– Нису тако честе поправке на Панчевачком мосту. Сада је један део затворен, а када је то раније био затворен. Прошле године? Па добро. Шта је то проблем, ако се годишње седам дана поправља. ’Оће ли да неко умре због тога? Саобраћај иде, али не може ништа да траје 100 година – закључио је Дробњак.

Он јуче није могао ни оквирно да процени колико би коштала генерална обнова Панчевачког моста, али је додао да ће проблем бити решен када буде изграђен мост Земун – Борча и најавио да република планира да гради мост на Дунаву код Винче.

На питање да ли „Путеви Србије” да узму кредит од неке иностране банке и да обнове „Панчевац” као „Газелу”, Дробњак је одговорио да је то сада мало вероватно.

– Међународни монетарни фонд нам не дозвољава да се додатно задужујемо. Због тога ћемо тражити састанак са надлежнима из града и договорити се како да нађемо средства за реконструкцију Панчевачког моста – казао је Дробњак.

У „Железницама Србије” кажу да је Панчевачки мост делимично у њиховој ингеренцији јер пруга прелази преко моста, али и да поправка главних носача важних за пругу која се сада ради није у њиховој надлежности.

Пруга Београд – Панчево је иначе и један од пројеката који би требало да се реализује када се у скупштини верификује руски кредит за модернизацију железнице. Реконструкција 15 километара пруге Панчево – Београд према овом пројекту би укључила и изградњу другог колосека са електрификацијом, на деоници Панчевачки мост – Панчево Главна станица.

Пре неколико година, град и република водили су спор око тога ко је надлежан за реконструкцију Панчевачког моста. На крају је прва од три фазе обнове финансирана из градске касе са шестсто милиона динара.

Било је неопходно заменити и ојачати конструкцију јер су испитивања корозије на продужним и хоризонталним носачима, као и на местима њиховог ојачања, дала праву слику стања мостовске конструкције у односу на раније урађен пројекат. Комплетно је санирано 60 поља, а главни носачи су испескарени и офарбани целом дужином. Санација главних носача била је захтевна, с обзиром на то да су они кутијасти и изузетно малог пречника, тако да је улазак и рад у њима био веома отежан.

Градоначелник Драган Ђилас пре неколико месеци је, говорећи о мостовима у престоници, нагласио да не зна зашто поједини мостови припадају граду, а неки републици. Он је додао да је то вероватно реликт прошлости, а да је таква ситуација погодна за пребацивање кривице.

– Када смо почели преговоре о реконструкцији Панчевачког моста, требало је да прву фазу радова заједнички финансирају Београд, АП Војводина и Република Србија. То се није десило, већ је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда финансирала комплетну прву фазу санације – рекао је Ђилас.

Он је тада казао да ће обнова Панчевачког моста морати да сачека завршетак радова на мосту Земун – Борча.

Дејан Спаловић

----------------------------------------------------------

Багери рашчишћавају пут мостоградитељима

Јуче нешто после 11 часова почело је уклањање два локала, који су препрека почетку санације оштећеног дела Панчевачког моста. Они се налазе на месту где би требало да буду постављени привремени челични подупирачи, који ће придржавати конструкцију док трају радови. Рушење је почело од крова дрвене бараке, а мораће да се посече и пет стабала да би механизација могла да приђе.

Ова два објекта имала су привремене дозволе из 1993. године, а издала их је општина Палилула. У међувремену су њихови власници поднели захтев за легализацију, а како каже Далибор Бишевац, заменик секретара за легализацију, нису могли да добију грађевинску и употребу дозволу јер нити су власници, нити корисници земљишта, а не испуњавају ни урбанистичке услове да буду легализовани.

– Објекти се руше на основу правоснажног решења којим је одбијена легализација. Земљиште на коме су саграђени предвиђено је за јавну намену, а то је ширење и градња нових саобраћајница испод моста – каже Бишевац.

Дејан Спаловић

----------------------------------------------------------

Операција „Форсирање Дунава”

Због ситуације на Панчевачком мосту, телефон Ауто-мото савеза Србије био је усијан.

– Ми немамо могућности да помогнемо људима који у колони на мосту стоје и по 45 минута, јер је ово саобраћајна жила куцавица – каже Александра Љубенковић, дежурна у АМСС-у. Онима који би радије да путују и дужим путем, само да би избегли кретање „миц по миц”, ево неколико савета:

-----------------------------------------------------------

Мост преко Бешке

Препоручује се возачима који долазе у Београд из правца Зрењанина. Панчевцима није превише од помоћи јер најпре морају да превале 90 километара до Новог Сада, па затим још седамдесетак километара до престонице. То је скоро три сата вожње.

-----------------------------------------------------------

Мост Ковин – Смедерево

Они који би да се из Панчева овом ћупријом домогну главног града, прећи ће око 120 километара, трасом Баваниште – Ковин – Смедерево – Београд. Будући да половина тог пута води кроз насеља, треба рачунати на ограничења брзине. А што се тиче деонице аутопута, њено коришћење кошта за путничка возила 170, а за шлепере 1.040 динара.

-----------------------------------------------------------

Скела код Винче

Ова егзотична варијанта укључује полусатно путовање од Панчева до Старчева, а одатле друмом насутим туцаником до скеле. До винчанске обале Дунава прелаз траје десетак минута, а одатле до центра Београда још најмање пола сата. Превоз аутомобила скелом у једном правцу кошта 700 динара.

-----------------------------------------------------------

ГСП се престројио „у ходу”

Дирекција за јавни превоз примењује измењен режим саобраћаја.
Аутобуска линија 95 се привремено укида, а уместо ње се успоставља линија 95Л (Нови Београд, Блок 45 – Дунав станица) и 95Л1 (Дунав станица – Борча 3). Возила са линије 101 (Омладински стадион – Падинска Скела), уместо до Омладинског стадиона, саобраћаће до Борче и носиће ознаку 101Л (Падинска Скела – Борча 3). Возила са линије 106 ће, уместо до Омладинског стадиона, саобраћати до Борче, под ознаком 106Л (Борча 3 – Ковилово – Јабучки рит). Привремено ће бити успостављена и локална линија „локал” (Борча 3 – Овча). Успоставља се и „шатл” линија 100Л преко Панчевачког моста, како грађани не би морали да пешице прелазе ту деоницу. Она ће саобраћати од Омладинског стадиона до маркета „Метро”.

Воз – добитна алтернатива

„Железнице Србије” увеле су девет ванредних полазака „Беовоза” – од Панчевачког моста до Овче, односно Панчева – Главне станице и натраг до Панчевачког моста. Ванредни поласци „Беовоза”:  5.58, 8.20, 9.42, 11.05, 12.42 и 14.25, 16.55, 18.22 и 21.02.

Редовни поласци „Беовоза” са Панчевачког  моста су у 4.50, 6.38, 7.24, 7.43, 9.05, 11.45,  13.40, 15.38, 17.40, 19.15, 19.24 и 22.15 сати.

Уколико би композиције „БГ воза” продужиле трасу до Овче, био би то спас за житеље са леве обале Дунава, који би за 11 минута могли да стигну до станице Вуков споменик. Тренутно, „БГ воз” саобраћа од Батајнице до Панчевачког моста на сваких 10 до 15 минута.

-----------------------------------------------------------

Отежано и кретање Хитне помоћи

Пролаз на Панчевачком мосту отежан је и за екипе Градског завода за хитну медицинску помоћ. Уз асистенцију полиције, Хитна помоћ је јуче ипак успела да једну трудницуиз Борче превезе до Клиничко-болничког центра „Звездара”.

Према речима др Наде Мацуре, пи-ара Хитне помоћи, њихова екипа била је „заглављена” на мосту у траци према Београду.

– Пошто има најава да ће гужве трајати и наредних дана, било би добро када би се здравствене службе преко моста више активирале, односно када би се друге екипе Хитне помоћи укључиле у рад и када би се пацијенти са оне стране водили у болницу у Панчеву. Никада се не зна када неко може да доживи инфаркт, шлог, рањавање – истакла је др Мацура.

Д. Д. К.


Коментари10
834da
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

stevan Vucetic
Svet trosi svedstva za odrzavanje mostova/bojenje/drzeci se plansko preventivnog odrzavanje,a u nas ti planovi i ne postoje,nisu osigurana sredstva i izvodjaci radova,iako je neplansko odrzavanje skupo i nekvalitetno.Primerice,dok Pesta ima skoro desetinu ukrasenih i odrzavanih mostova,koji je spajaju s malom Budimom dotle BG ima jedan,sto znacii jedan ko nijedan.Odrzavanje mostova u Srbiji i nema,vec se to radi kampanjski sto u znaci skup i nekv..Pacevacki most je izgradjen 1962 g po projektima CIPa po kojima je popravke izvodila Mostogradnja,i je bilo i poginulih.Pre toga je obavljena defktacija,izvrsena sanacija i tko je kriv za ovaj propust.Po obicaju u Srbiji niko.Koji su valjani razlpzi da se izgaradi most Ada pre ovog preko Dunava.Treba li dodati da Francuzi trose 300t uljne farbe za odrzava nje Ajfelovog tornja,a da se o troskovima odrzavanju mostova i ne govori,a za Drobca i Mrkjonjica su to nepoznanice.Godinama sam radio u odrzavanju Kombinata i naucio nesto o tome poslu.
Lela Mikic
a gde je mišljenje stručnih ljudi iz CIPa? oni su pre par godina apleovali na vlasti da most mora hitno da se sanira...niko ih nije psolusao. Čak su napominjali da može da dodje do tragedije...
John Deere
Može čelične ploče, i može iz Smedereva, ali je ovako isplativije. Ovako trećina sredstava može da se preusmeri.
nenad kraguljac
samo jedno pitanje imam. Zbog zaustavljanja trake opterećenje na mostu zbog gućve je maximalno. Zar nisu mogli da ctave čelini ploče i da premoste 20m tog zuba i da nema ovoliko opterećenje na mostu. Ima li ko pametan u mostogradnji da im objasni koliki je ststički pritisak sada na mostu u ovom režimu korišćenja samo jedne trake. Vozilo koje preleti velikom brzinom pređe preko 1-2cm debele čelične ploče nije nikakav pritisak na nosač umesto vozila koje mile preko mosta. Neka navare par komada u nizu i premoste. Nadam se da ima neko ko može koristan predlog da prenese gradskim vlastima i putevima beograd. I nadam se da smederevo može da obezbedi čelične ploče.
Slavko Stevanov
Zanimljivo je, da pokrajina Vojvodina ni na koji način nije uključena u rešavanje problema pančevačkog mosta mada se zna da je ovo osnovna veza Banata sa Balkanom. Nezainteresovanost pokrajinske vlasti za interese Banata je očigledna i narod to oseća a dokaz su izborni rezultati u najvećem Banatskom gradu Zrenjaninu. Smatram da pokrajina treba da ima snažan uticaj na planiranje, projektovanje, obezbeđivanje finansijskih sredstava i samu izgradnju mostova na banatskom delu Dunava jer je to njen ekonomski i strateški interes. Kad može Kina da gradi most u Beogradu onda bi mogla i pokrajina, bar da pokaže zainteresovanost.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Међу нама

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља