среда, 15.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 05.06.2012. у 22:00

Старе цене чекају нове госте

Обновљен централни парк у Врњачкој Бањи Фото М. Дугалић

Врњачка Бања – Првих неколико топлих јунских вечери било је гужве на главној бањској штрафти, познатој врњачкој променади. У шетњи нису само гости већ и домаћини, јер ово је још почетак сезоне, време конгреса, саветовања, екскурзија... Зато је овде мало, око четири хиљаде гостију, ни трећина од просечне летње посете Врњачкој Бањи. Али, надају се Врњчани скоријој гужви, а у овдашњој туристичкој организацији од Горана Каравесовића дознајемо да су „цене старе, а понуда нова и богатија“. Та разноврсност главни је разлог промене састава туриста у последњих неколико година, овде не долазе само они који ће у благотворној лековитој води, са неког од седам бањских извора или у специјалној болници „Меркур“ наћи лека за своје бољке већ и они жељни забаве, разоноде.

Иначе, није тешко претпоставити да ће и овог лета највеће гужве бити у време карневала, од 8. до 15. јула. Јер, када су у Врњачкој Бањи дани карневалски онда је и песме, необичних игара, маскенбала, концерата, позоришних представа, изложби, балова, кермеса, техно-партија, шаховских и спортских надметања. Тих недељу дана препуна је Врњачка Бања, народ се окупља испред сваке летње позорнице, на базенима, у ресторанима, дискотекама. Дуж бањске променаде своје „лудорије“ и маштовитост приказују разне плесне групе, деца, мађионичари, гутачи ватре, витезови, музичари...

После ће на ред доћи „озбиљнија“ збивања, попут Фестивала филмског сценарија, када у Бању стижу филмаџије, па музички и ликовни уметници, књижевници, свако на свој „фестивал“, односно културни догађај, којих је током лета, сваке вечери бар по један.

Има низ новина у овогодишњем културном програму, као и у самом изгледу Бање у којој је око 60 хектара паркова. Од прошле године тај парковски амбијент је улепшан јапанским вртом, а од краја јуна биће окончана детаљна обнова централног парка у који је уложено око 60 милиона динара.

А, тим бањски парковима може се „шетати“ и возићем по цени од сто динара за повратну карту, кочијама или бициклом за двоје чији најам за пола сата кошта 300 динара. За 1.500 динара по особи Бања и околина се може посматрати из мањег, спортског авиона а одважнији то могу и у лету параглајдингом.

Цене у ресторанима нису мењане у односу на прошло лето, па кафа кошта 80, сок 120, пиво од 100 до 180, а чашица жестоког пића од сто до 500 динара. Пун пансион се може наћи за 1.400, али, у зависности од ексклузивности хотела, и по 4.300 динара дневно по особи. У приватном смештају кревет се издаје по цени од 300 динара, а апартман од 1.500 до 3.500 динара.

Примат у хотелском и угоститељском погледу не држи више познато предузеће „Фонтана“.

– Убрзано – додаје Каравесовић – овде „ничу“ мали, луксузни хотели са по двадесетак соба где се госту нуди врхунска услуга, по принципу све што пожели. Сваке сезоне бар по један такав почиње са радом, тако је за ово лето овде саграђен модеран туристички комплекс „Соларис ризорт“.

Све у свему, Врњчани се надају да ће и ове сезоне имати више од 200.000 гостију и више од 700.000 ноћења како је било лане, односно да ће, упркос кризи, бити добро попуњени капацитети како у приватним кућама и вилама тако и у 45 већих и мањих хотела.

Мирољуб Дугалић

Коментари3
1cb1c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Muradin Rebronja
@ Mladen Mladic: Pravo rečeno, prvi put čujem ovo, "Ili čista kafa espresso, ili samo mleko...nikako mešavina". Možda u Italiji, ali u Americi se mnogo pije filtrirana kafa, sa ili bez mleka, posnog ili masnog. Organizmu ujutro treba mnogo tečnosti koju unose kroz prirodne sokove, najčešće od pomorandže i mnooogo kafe. Ta filtrirana kafa podiže puls (ono što nam treba ujutro) a mleko je hrana koja se uzima u "zalogajima" (pijucka) a ne "na eks". Tačno, previše kafe je štetno. Nekome više, nekome manje. Nego, od ove naše kafe je dodatno štetno zbog onog taloga koji se zna "zabetonirati", što kafeđije dobro znaju jer moraju da održavaju slivnike. Ipak, gost je uvek u pravu, barem stranci koji su navikli na neki drugi standard. Ako želimo da ih ugostimo, moramo im se prilagoditi. Još dok sam radio na Svetom Stefanu (CG) čudio sam se zašto gosti traže samo vrelu vodu. Dodavali su svoju (instant) kafu u tu vodu. Sada se čudim našim ugostiteljima jer i ja tražim samo vrelu vodu
Mladen Mladic
@Muradin... Vi kao ugostitelj trebate znati da "café au lait" ili "café crème" je stetna po zdravlje,vise nego ova "splacina" od kafe koju nam aktuelno nude. Ili cista kafa expreso, ili samo mleko...nikako mesavina !
Muradin Rebronja
Uz "stare cene" ide "stari nivo" kafansko-menzaških ugostiteljskih usluga i pogubni sindikalno-pansionski turizam. Kafa koja se nudi za 80 dinara ne valja ništa. To je neki crni bućkuriš bez arome, izuzetno štetan za želudac jer sadrži otpadke zrna kafe. Kada bih vam rekao da hoteli ne umeju, niti nude, pravu kafu za doručak, takozvanu cafe au lait (bela kafa), sa kojom ljudi započinju dan i/ili sveže ceđeni sok od jabuka i šargarepe (izuzetno zdrav), onda vam je jasno o kakvom "nivou" se radi. O bezbednosti hrane po američkim Hasap standardima, zdravoj i nutrricijski korektno izbalansiranoj po kanadskim standardima, i da ne govorim. To je za naše ugostiteljstvo "naučna fantastika". Najmanje što bi moglo da se uradi jeste da se barem jedan hotel modernizuje i radi po svim tim standardima kako bi i pružaoci, i korisnici tih usluga mogli da vide o čemu se radi. Zamislite sadašnju "ponudu" "Fiće" po ceni "Mercedesa". Zamislite "Mercedes" po ceni "Fiće". E, to vam je to.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља