четвртак, 19.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:20

Цео Панчевац отворен за сва возила

Аутор: Танјугпетак, 08.06.2012. у 14:00
Фото З. Анастасијевић

БЕОГРАД – Цео панчевачки мост отворен је за сва возила нешто пре 19 часова, уз ограничење до 30 ккилометара на час и два лежецаха полицајца на делу моста према Београду.

Претходно је замењено лежиште на једном од стубова прилазне конструкције моста.

Радници „Мостоградње” вратили су коловоз на пројектовани ниво на прилазној конструкцији Панчевачког моста, на десној обали Дунава, при чему су хидрауличним пресама подигли део конструкције тешке око 600 тона.

Укинута је и забрана саобраћаја за тешка возила од Панчева ка Београду, с обзиром да им је било забрањено кретање осим у периоду од 23 сата до пет ујутру наредног дана.

Потпуна санација стуба непосредно пред искључење у улицу Деспота Стефана, према речима представника надзорног органа Путева Србије задуженпг за радове Милорада Карића, биће завршена за месец дана, када ће бити укинуто и ограничење брзине од 30 километера на сат, за правац од Панчева ка Београду.

На том делу су постављена и два „лежећа полицајца”.

Карић је рекао да ће се тек након завршетка потпуне санације стуба знати колико су радови коштали.

Прилазна конструкција Панчевачком мосту је изграђена још 1964. године, а пројекат за њену санацију је урадио Саобраћајни институт ЦИП.

Конструкција Панчевачког моста је спала са лежишта стуба, због чега је дошло до „денивелације коловоза за пет центиметара”.

Панцевачки мост је једини мост преко Дунава на територији Београда. Првобитни мост је пуштен у саобраћај 1935. године и носио је име краља Петра Другог.Панчевачки мост су градила немачка предузећа „Сиеменс-Баунион ГмбХ” из Берлина и фирме „Деутсћ-Луxембургисће Бергwеркс- унд Хüттен-АГ” из Дортмунда и тај објекат је део послератних репарација Србији.

Првобитно је требало да буде само железнички мост са два колосека и конзолом за друмски саобраћај.

Током Другог светског рата мост је срушила Југословенска војска, у ноћи измеду 10. и 11. априла 1941, са намером да успори напредовање нациста.

Мост је обновљен 1946. године, а први воз преко њега је прешао 7. новембра исте године, док је друмски део пуштен у саобраћај за најзначајнији празник ондашње Југославије 29. новембар.

Мост има по две траке у оба правца за друмски саобраћај, а предвиђен је и за двосмерни железнички саобраћај.

Сада на мосту постоји само један железницки колосек, иако је други постојао након изградње, али је касније демонтиран.

Укупна дужина моста са бетонским вијадуктом износи 1.526 метара, а главна конструкција је дуга 1.134 метра.


Коментари0
0ed35
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Међу нама

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља