петак, 29.04.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:07

Градска „оса” још увек зуји

четвртак, 05.07.2012. у 22:00
Чланови Друштво љубитеља веспе (Друштво љубитеља веспе)

Има 66 година и још увек „зуји” улицама једнако чило као много млађе колеге. Веспе су данас попут свих осталих скутера: савремени мотор не производи онај стари, специфичан звук. Мењачи су аутоматизовани и одавно је избачен резервни точак. Због ових али и других предности које дају шмек малом градском мотоциклу, Стефан Радојичић, студент информатике и један од педесетак чланова Друштва љубитеља веспе, рођен много деценија после ерупције одушевљења поводом појаве веспе, више воли да кружи улицама града на неком старијем моделу. Нажалост, само повремено, јер је власник новог модела – из 21. века.

Задовољство да разгледа неке раритетне, легендарне двоточкаше у возном стању, имаће не само он већ и сви у Београду током овог викенда, када учесници другог међународног скупа „Беовеспа 2012” буду возили кроз град или паркирали своје љубимце на платоу испред Музеја историје Југославије (бивши Музеј „25. мај”).

– Очекујемо 100 учесника из Хрватске, Грчке, Словеније, Бугарске, Италије – каже Игор Богданов, потпредседник Друштва и возач и власник веспе, и додаје да ће један од најстаријих мотора бити онај у власништву њиховог члана – чика Милета.

– Милован Николић поседује модел из 1954. године. Купио ју је као тинејџер шездесетих година 20. века и увек је са нама на вожњама, дружењима и оваквим манифестацијама – каже Богданов.

У суботу пре подне учесници ће се провозати кроз центар Београда. Од 11.30 до 14 часова биће на платоу испред Музеја историје Југославије, а затим у организованој колони иду ка Авали.

Наши саговорници додају да у Београду постоји још један клуб, и да су заљубљеници у веспе организовани и у Ваљеву, Нишу, Вршцу; док је клуб у Новом Сада у повоју. Сви се познају, друже и сарађују.

Иначе, интензивирана је и сарадња са клубовима у окружењу. Прошле године десетак возача је ишло на скуп у Сплит, а ове године планирају крајем августа да се „спусте” до Грчке, а почетком септембра да се упуте на окупљање „весписта” у Дубровник у Хрватској.

Како каже Богданов, најбоље су организовани клубови по Италији и Грчкој. Сваке године одржава се и светска смотра, увек у другом граду,  где возачи стижу са свих меридијана. Ове године домаћин је био Лондон. Неколицини чланова српског друштва требало је пет дана да, прелазећи 500–600 километара, стигну на веспама у Британију.

Питамо заљубљенике у веспу да ли је мотор који је конструисан првих година после Другог светског рата (од делова авио-индустрије) и био прилагођен за разорене путеве, доживео ренесансу последњих година?

 – Сигурно јесте. Једноставно, повећана фреквенција саобраћаја по градовима утицала је да се врате веспе. Наравно, оне су дизајном иновиране, мада има и оних модела које су рађене по угледу на раније. Технички су попут других мотора њихове категорије. У Србији, нарочито у Београду, има их све више јер су возачи увидели предност вожње на два точка.

----------------------------------------------

Безбедност на првом месту

Наши саговорници подсећају на безбедност при вожњи веспе, али утисак им је и да се возачи у аутомобилима још нису навикли на ове што „зује” около. Недостаје нам и саобраћајна инфраструктура за мотоциклисте, на пример: исцртани делови на раскрсницама које су предвиђене и за двоточкаше, посебна паркинг места...


Коментари1
60d9b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mika M org.
Trebalo bi razmisliti da dvotockasi, skuteri i mali motori mogu da koriste zutu traku, da mogu da se odvoje od automobila, jer bi tako bili bezbedniji, a i vise bi ih bilo u saobracaju, tako da bi svojom masovnoscu skrenuli paznju na sebe. Protok saobracaja bi bio veci, potrosnja goriva manja, kultura motorista veca. Ionako kada pogledamo, u svakom automobilu ima po jedan putnik i to samo vozac koji vozi auto od cca 800 kg, potrosnje goriva u proseku od 7 litara, starosti oko 10 godina. +++

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар / Живот и стил

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб
Развој: Tehnicom Solutions

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља