понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:42

Сан снова – до Чачка

Аутор: Маријана Авакумовићчетвртак, 26.07.2012. у 22:00

Приоритет новог министра за грађевинарство и урбанизам Велимира Илића биће да на Коридору 11 заврши пун профил аутопута од Београда до Чачка, са зауставним тракама, што би, како каже, било„ остварење његовог сна”. Хвали се да има комплетну визију како је могуће тај пројекат довести до краја, јер је управо он тај пројекат и започео и да „познаје свако ћоше” на том путном правцу. Предлаже да аутопут буде финансиран из кредита и концесија – по други пут.

– Требало би да буде комбиновано финансирање да бисмо избегли контролу ММФ-а, да се не оптеретимо много кредитним линијама и учинимо себе кредитно неспособним за неке друге важне пројекте. Можда део буде концесионо, а део кредитно. Направићемо неку комбинацију да се то уради и ја намеравам да за свог мандата дођем аутопутем до Чачка. То је мој животни сан – рекао је Илић за агенцију Танјуг.

Аутопут од Београда до Чачка био је део концесионог уговора за изградњу аутопута Хоргош–Пожега у време док је он био министар за капиталне инвестиције у влади Војислава Коштунице. Та концесија је неславно завршена. Уговор је раскинут, јер концесионари, аустријске компаније „Алпина” и „Пор”, нису на време затворили финансијску конструкцију. Србија је завршила на арбитражи у Паризу, а одштетни захтев аустријских компанија износи 70 милиона евра.

Милутин Мркоњић, који је до јуче био задужен за изградњу свих коридора, такође је концесију помињао као могућност за део аутопута од Београда до Љига.

Он се недавно састао са представницима шпанске корпорације ФЦЦ, која је нови власник аустријске „Алпине”. Са њима је разговарао о могућности јавно-приватног партнерства. Иначе, та шпанска компанија својевремено је управо са „Алпином” победила на тендеру за концесију Хоргош–Пожега, али су убрзо посао уступили аустријском „Пору”.

Као озбиљни партнери за део аутопута од Београда до Љига помињане су турске компаније „Колин”, „Јуксел” и „Макијо”. Са њима су потписани споразуми о разумевању за изградњу 65 километара аутопута од Београда до Љига, по сличном моделу као са Кинезима за мост Борча–Земун. Тада је било речи и да су ове турске компаније заинтересоване и за део аутопута од Пожеге до границе са Црном Гором.

Шта је до сада урађено?

Из буџета је обезбеђено око 70 милиона евра за деоницу од Уба до Лајковца. Тих 12, 5 километара финансира се из буџета, а граде их „Путеви Ужице”.

Тренутно се гради и око 40 километара између Љига и Чачка. Кредит у износу од 300 милиона евра обезбедила је влада Азербејџана, уз услов да фирме из њене земље изводе део радова. Главни извођач је њихова фирма „Азвирт”.

Уговором о кредиту предвиђена је фиксна каматна стопа од четири одсто, на 15 година, са грејс-периодом од три и отплатом на 12 година. Додатних осам милиона евра, колико је потребно за овај пројекат, обезбедила би Влада Србије. Домаћа грађевинска предузећа биће заступљена око 49 одсто.

Према процени инжењера преузећа „Коридори Србије”, за завршетак деонице од Љига, преко Бољковца и Такова до Чачка, која ће се прелазити за пола сата вожње, потребно је око три године. Реч о сложеној траси, на којој треба изградити  66 мостова и пет тунела.

За део од Београда до Љига, који би према неким ранијим проценама Министарства инфраструктуре требало да кошта нешто више од 200 милиона евра – главни пројекти су завршени. Предстоји решавање имовинских односа.

Одлазећа влада је на самом крају мандата разрешила дилему куда ће се из Београда улазити на овај аутопут. Републичка ревизиона комисија је 28. јуна усвојила идејни пројекат за трасу којом ће се из Београда до Обреновца стизати левом обалом Саве преко Сурчина, Јакова и новог моста на ушћу Колубаре у Саву. Варијанта преко клизишта Дубоко, односно Остружнице и Умке, за коју се Велимир Илић залагао у време када је концесија била у игри, дефинитивно је одбијена као могућност.

----------------------------------------------

Деонице од Београда до Прељине

Деонице 1 и 2 – Београд (Сурчин) – Обреновац 25,5 км;

Деоница 3, Обреновац–Уб, 26,23 км;

Деоница 4, Уб–Лајковац, 12,50 км (обезбеђен новац и гради се);

Деоница 5, Лајковац–Љиг 23,98 км;

Љиг–Прељина (обезбеђен новац и гради се)

Деоница 1: Љиг–Бољковци, 10,72 км

Деоница 2: Бољковци–Таково, 12,57 км

Деоница 3: Таково–Прељина, 17,07 км


Коментари0
be342
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља