петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:20

„Бг воз” просечно касни девет секунди

Аутор: Дејан Спаловићпетак, 31.08.2012. у 22:00
(Фото Д. Јевремовић)

Градска железница је најсигурнији, најудобнији и најбржи јавни превоз. Од 1. септембра 2010. године, када је први прошао пругом, „БГ воз” је превезao око 13 милиона путника, а дневно га користи вишеод 30.000 грађана.

Раздаљину од 32 километра од Батајнице до Панчевачког моста композиција прође за само 38 минута. У градском превозу на истој деоници потребно је готово два пута више времена. Због тога је градска железница постала веома популарни вид превоза међу запосленима, али и студентима и средњошколцима. Школарци највише користе станице Карађорђев парк и Вуков споменик, јер се у њиховој близини налази велики број факултета, а ти делови града су и повезани са линијама ГСП-а. Са изградњом моста на Ади повећао се број путника који користе станицу „Нови Београд” и преседају на аутобусе 94 и 85 преко Саве.

Путници ни после две године рада, не верују да сатове могу да навијају по доласку воза. Вагони су чисти и уредни, а на сваком од њима постоји антиграфит заштита, која омогућава да се боја опере обичном водом за неколико минута. Овим возом се најбрже путује кроз град.

Жеља да се путницима у главном граду понуди нови начин превоза главни је разлог што је градска управа у сарадњи са „Железницом Србије” у београдску железницу уложила 1,5 милијарди динара. Овим новцем ремонтовано је девет композиција које су рђале на слепим колосецима, модернизоване су шине и завршена су два колосека на станици Београд центар – Прокоп.

Станко Кантар, из Дирекције за јавни превоз, истиче да је за протекле две године, девет композиција „БГ воза” имало 54.702 поласка и да је забележено просечно кашњење од свега девет секунди!

– Отказано је 110 полазака, што је само два одсто! Догађало се да воз саобраћа од Панчевачког моста до Земуна центра и да дође до квара на локомотиви па да не оде до Батајнице. У шпицу „БГ воз” саобраћа на сваких 15 минута, а ван шпица на 30 минута и има девет станица – казао је Станко Кантар из Дирекције за јавни превоз.

Он напомиње да је најтежи период био у фебруару, када су били најлошији услови за саобраћај у последња пола века а јутарња температура у Батајници износила је 21 степен испод нуле. Тада су забележена преподневна кашњења од пет минута, а у другом делу дана до десет минута.

У Дирекцији за јавни превоз кажу да су у свакодневном контакту са грађанима, да редовно прате форуме и друштвене мреже којима је тема „БГ воз”.

– Путници нам дају савете када смо у возу, телефоном, дописима, а пратимо и форуме, друштвене мреже које се баве „БГ возом”. Сугестија и предлога има бројних, од пријављивања понашања путника, изгледа станица, захтева за нове поласке, усаглашавање реда вожње аутобуса са возовима, предлога нових стајалишта, нових линија – додао је Кантар.

Да би градска железница била максимално искоришћена потребно је, за почетак, да буду изграђене још две станице у Земуну. После два неуспешна конкурса, на трећем, тек завршеном, изабран је извођач радова који ће изградити станицу на Камендину. Радови ће почети крајем септембра и предвиђено је да буду завршени за 80 дана.

– Када буде изграђена станица у Камендину планирано је да почне поступак за изградњу и друге станице у Алтини – рекао је Кантар и најавио нову линију Београд–Ресник, продужетак линије „БГ воза” до Младеновца и Лазаревца.

Да би градска железница премостила Дунав, неопходно је да се уради двоколосечна пруга на Панчевачком мосту, што ће реализовати Јавно предузеће „Железница Србије” са Руском Федерацијом.

– Да бисмо продужили линију до Крњаче, Овче и Борче, потребно је да ремонтујемо још две композиције возова и да се њихов број повећа на 11 гарнитура – додао је Кантар. 

----------------------------------------------

Станице „БГ воза” и веза са линијама ГСП-а:

* Батајница – 72, 702, 703 и 700
* Земун Поље – 708, 709
* Земун – 45, 612
* Тошин бунар – 45, 65, 71, 72, 82, 601
* Нови Београд – 67, 89, 94, 95, 7, 9, 13
* Београд центар – 34Л
* Карађорђев парк – 17, 18, 30, 31, 33, 39, 42, 46, 47, 48, 55, 59, 78, 9, 10, 14
* Вуков споменик – 25, 25Л, 26, 27, 27Л, 32, 65, 74, 2, 5, 6, 7, 12, 14
* Панчевачки мост – 16, 23, 32Е, 33, 35, 37, 43, 48, 58, 95, 96

----------------------------------------------

Разлике између „БГ воза” и „Беовоза”

Многи суграђани мешају „БГ воз” са „Беовозом”. Реч је о две различите линије. „БГ воз” саобраћа од Батајнице до Панчевачког моста у оба смера, док „Беовоз” превози путнике за Инђију, Панчево, Ваљево и Младеновац.

Прва линија у надлежности је града, док је „Беовоз” у надлежности „Железница Србије”. На линијама „Беовоза” не важе „бус-плус" картице које се користе у градском превозу и „БГ возу”

----------------------------------------------

За две године

* 13 милиона путника превезено
* 54.702 полазака је остварено
* 110 полазака је отказано
* 15 минута саобраћа у шпицу и 30 минута ван шпица
* 1,5 милијарди динара коштала реконструкција шина и вагона од тога град дао 1.050.000 динара, „Железнице Србије” – 450.000 динара


Коментари6
c656a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sekula Markovic
Xa xa xaxa. Ne mogu da verujem da imam ovakvih mozgova kod nas. Glupost na svakom koraku.
Dejan
A [ta se desilo sa saobraćanjem prema Rakovici koje je, prema obećanju gradonačelnika, trebalo da počne do januara 2011. godine?
Bonn Berlin
kasni u proseku 9 sekundi ? Ovo nema ni u Svajcarskoj, bas smo pravi leader.
Vladan Vladan - vladavina nežnošću
ne treba mešati stvari: BG voz je odličan, a BEOVOZ - tj. ova komedija koju organizuju Srpske Železnice - je katastrofa kao i sve kod njih. Tačno je da treba da se poradi i na staničnoj i na prilaznoj infrastrukturi. Šta će mi stanica BG voza PROKOP CENTAR ako autobus 34L mora da se čeka sat vremena? Sve su to neizlečivi srpski apsurdi...
игор секулић
Треба још много тога да се уради на унапређењу , како би путници били задовољни.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља