петак, 09.12.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:19

Превоз од првог октобра скупљи 20 одсто

Аутор: Д. Спаловићпонедељак, 24.09.2012. у 15:00

Београђани ће од 1. октобра јавни градски превоз плаћати 20 одсто више, саопштила је Градска управа. Запослени ће карту плаћати 3.216 динара (сада је 2.680), док ће допуна појединачне карте износити 72 динара (сада је 60 динара).

Повлашћене категорије путника, као што су студенти, ђаци, незапослени и  инвалиди и убудуће ће, као и до сада, за допуну „бус плус” картице издвајати 1.100 динара.

Већу цену карте плаћаће и путници у ноћном превозу. Уместо 120 динара, од понедељка 1. октобра карта ће износити 145 динара у првој зони, док ће грађани у ободним општинама за превоз после 24 часа уместо 170 динара морати да издвоје 205 динара. 

Последње поскупљење карата за превоз било је 1. јануара 2011. године. Тада је цена горива била 105 динара по литру, а сада је 55 динара више или чак 66 одсто је скупље, што је у овом случају неодрживо за нормално функционисање ГСП-а. Због тога су надлежни у највећем градском превознику почетком августа затражили да превоз поскупи 20 одсто, што су надлежни у граду прихватили.

Осим у возилима јавног градског превоза вишу цену карте плаћаће и путници у минибусовима. За вожњу у удобним и климатизованим возилима путници ће давати 145 динара што је 25 динара више. Аутопревозници нову вишу цену правдају ценом горива која је много виша у односу на прошлу годину.

– Добили смо налог од града по којем ће цена карте за минибус поскупети са 120 на 145 динара. У решењу које је стигло наводи се да до 29. септембра морамо да попишемо све карте и да их доставимо Дирекцији за јавни превоз. Ово је минимално поскупљење у односу на трошкове – рекао је Ранко Ковачевић, директор Групе приватних аутопревозника.

----------------------------------------------

Поскупљења у последње четири године

8 одсто – 1. септембра 2008.
30,2 одсто – 1. фебруара 2009.
20    одсто – 1. јануара 2011.
20    одсто – 1. новембра 2011 – поскупљење се односило само на појединачне карте са 50 на 60 динара
20    одсто – 1. октобра 2012. (запослени и појединачне карте)

----------------------------------------------

Поређење цена у Бечу, Љубљани, Загребу и Београду

Тешко је упоређивати Беч, Љубљану, Загреб и Београд, како због квалитета услуге, старости возила, величине саобраћајне мреже, броја становника тако и због нето годишње плате. Непобитна је чињеница да ће радник у Загребу за годишњу карту издвојити 54.532 динара, у Бечу ће исту такву карту, коју може користити и за пет линија метроа, а у превоз може увести пса и бицикл, платити 54.249,5 динара, у Љубљани 45.752,25 динара, а у Београду није одређена годишња цена, али би износила 32.160 динара.

----------------------------------------------

Месечна карта за запослене

Загреб – 5.641,2

Беч – 5.860,6

Љубљана – 4.368

Београд – 3.216 (од 1. октобра)

            (у динарима)

----------------------------------------------

Карте за средњошколце

Загреб – 1.410

Беч – 705,15 (до економске цене доплаћује факултет или школа)

Љубљана – 2.021,4

Београд – 600

            (у динарима)


Коментари28
cd769
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

poljak
Zasto poredjenje sa Becom, Ljubljanom ? Varsava, Poljska, godisnja karta 25300din (2108 mesecno) Vecina autobusa novi, tramvaji takodje, metro (druga linija u izgradnji), brza gradska zeleznica, sve ide u minut pore redu voznje na svakom stajalistu, cisto ko suza, ispravno, klima i grejanje, noci prevoz u okviru pretplatne karte. Prosecna plata ca. 700 eura (2/3 radnika ima manje od tog proseka) minimalac oko 400, lekari,pravnici,programeri i sl. specijalisti zaradjuju iznad 1500 eura. Toliko o tome kako je kod nas karta super jeftina, i kako kao jedva pokriva troskove poslovanja.
Ноћни путник
Ноћни превоз у првој зони (значи и за станицу две,кад неко мора) 145 динара! Није ли то "мало много",речено шатровачки. За даље линије и целих 17о динара. Зашто тако кажњавати ои многе невољнике који раде у ноћној смени или имају неодложне обавезе у то време. Зар је праведно да ноћна вожња и на најкраћој релацији кошта исто као вожња у минибусу,у којима се, скоро по правилу, возе путници на дужим релацијама,које би често прелазили са две или 3 линије ГСП.
"Прозвани" пензионер
@.Незапослени Дорћолац. Од р ечи до речи слажем се са Вама,иако сам и ја један од тих за које тражите укидање бесплатне вожње. Многи имају и веће,па и знатно веће, пензије од мене,иако она износи нешто више од три минималне зараде стотина хиљада запослених. Стан сам "откупио" (са правом користите наводнике) за 232 немачке марке,а налази се на једној од најскупљих локација у Београду. Мој пријатељ је такође трособан стан у најужем делу Београда "откупио" за 8 (словима осам) ДМ,има пензију нешто већу од моје и као и ја има бесплатну вожњу не само у ГСП већ и код "Ласте) до викендице код Младеновца. У Београду је,из добро нам познатих разлога, далеко највише пензионбера са највећим пензијама,а скоро по правилу власници су најскупљих станова у Србији,"откупљених" по поменутим и сличним ценама. Зар онда и море бескућника и запослених са злехудим зарадама треба да финансира и њихов бесплатан превоз у ГСП и ЛАСТИ?!
Ђока Пипкарош
Исплати се.
beograd je najskuplji
Da znate, u Nišu je karta za jednu vožnju 45 dinara. Da nije tamo možda jeftinije gorivo? A karta je uvek bila skuplja u Beogradu, gde je i broj putnika veći, pa samim tim i priliv novca od karata.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља