уторак, 27.09.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:48

За 180 аутобуса – седам понуђача

Аутор: Дејан Спаловићпетак, 19.10.2012. у 12:30
Прва рунда: читање понуда у Агенцији за јавне набавке града (Фото А. Васиљевић)

У Агенцији за јавне набавке града Београда јуче су отворене понуде седам компанија које учествују на тендеру Градског саобраћајног предузећа „Београд” за куповину 180 нових аутобуса. Комисија је констатовала да је пет претендената испунило услове за ову фазу тендера. Две фирме, „Газ група” из Москве и „Икарбус” из Србије, нису навеле по којој цени би испоручили аутобусе за Београд, али њихове понуде за сада нису формално одбијене.

Финансијски најбољу понуду доставила је компанија „Ашок Лејланд” из Индије, али то не значи да ће управо она ГСП-у испоручити 180 аутобуса. У наредне две до три недеље, комисија ће „вагати” све пристигле понуде, а стручњаци из Европске банке за обнову и развој (ЕБРД), која ће кредитирати куповину, имају право да од кандидата затраже додатна појашњења.

– У овој фази тендера комисија треба да установи да ли су учесници тендера испунили све услове, а потом ће процењивати понуде – објаснио је Драган Ивановић, који је водио тендерски поступак.

Уколико све буде текло у складу са пропозицијама које је прописао ЕБРД, у јавни градски превоз ће се највероватније од марта 2013. укључити 180 нових нископодних и зглобних аутобуса, са евро-пет мотором, који су климатизовани и опремљени рампама за особе са инвалидитетом. ГСП је овластио Агенцију за јавне набавке градске управе да спроведе овај поступак. Посао ће добити компанија која испуни услове које су прописали експерти банке-кредитора.

Ових 180 аутобуса су „први ешелон”, а у току 2013. биће купљено још 220 возила. Вредност обнове возног парка ГСП Београд процењена је на 130,5 милиона евра. Половину суме покриће кредит ЕБРД-а, остатак ће се обезбедити из буџета града, ГСП-а или комерцијалних кредита домаћих банака.

У последње четири године град улаже велика средства да се возни парк ГСП-а унапреди и обнови. Само у претходне две године купљено је 158 нових возила – 83 тролејбуса, 30 трамваја и 45 аутобуса на гас.

------------------------------------------------

Строги услови ЕБРД-а

Пропозицијама конкурса за набавку 180 аутобуса прецизирано је да понуђач мора да испуни неколико услова, од којих су најзначајнији:

* да је у последњих пет година испоручио најмање 400 аутобуса или да има искуство испоручиоца возила у најмање три уговора у последњих пет година, од којих сваки вреди најмање 15 милиона евра;

* да је барем један од тих уговора закључен ван земље произвођача;

* да компанија-понуђач има просечни годишњи промет од 20 милиона евра, ликвидна средства, као и неоптерећену имовину вредну најмање пет милиона евра;

* да уз понуду приложе тендерску гаранцију од два милиона евра или еквивалентни износ у конвертибилној валути;

* Под „лупом” ЕБРД-а нису само понуђачи, већ и наручилац посла. Откако су у априлу ове године градоначелник Драган Ђилас и Томас Мајер, директор ЕБРД-а, потписали Меморандум о разумевању, односно писмо о улагањима, готово сваког дана у највећем градском превознику су експерти ове банке, који прате финансијско стање у предузећу.

 -----------------------------------------------------------

Понуђачи чекали последњи час

Иако је тендер за набавку нових возила био расписан 4. септембра ове године, све заинтересоване компаније су чекале, јучерашњи, последњи дан, када су до 12 часова могле да доставе понуду. У 9.30 прва је пристигла понуда чешког „Ивеко ирисбуса”, а „тачку на и” у 11.19 сати ставили су представници пољског „Солариса”.

Примедба „Икарбуса”

Примедбе на процедуру отварања тендера имали су представници „Икарбуса”, који су затражили да се отварање понуда одложи. Комисија је захтев одбила, али је уважена жеља представника земунске фирме да у записник уђе како комисија јуче није разматрала исправност свих понуда.

Финансијски део понуде:

41.400.000 без ПДВ-а – „Ашок Лејланд” (Индија)

54.006.196 – „Ивеко Ирисбус” (Чешка)

57.562.954,73 – „Соларис” (Пољска)

60.409.895,12 – „Ман” (Немачка)

62.994.231, 59 – „Волво бус корпорација” (Шведска) 

                                                                        у еврима

није достављена цена – „Икарбус” (Србија)

непотпуна понуда –  „Газ група” (Русија)


Коментари11
e179f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dusan Barac
Ikarbusovi niskopodni autobusi su najblaze receno strava i uzas,osim pristojnog izgleda,nista drugo ne valja,motor je ok,MAN ali ''experti'' ikarbusa ne mogu da rese hladjenje istog,cim dodje leto,prokuva svaki,temp. motora je uvek,ali uvek oko 100.Elektronika je konstantno u problemu,gubi visinu i ''struze'' asvalt non-stop,''udara'' na rupe kao da nema amortizere i jastuke,limovi i plastike unutar vozila vibriraju i tresu se kao da ce sve da se raspadne,zavrsna obrada je KATAStROFA,sasija puca kao da je od stiropora,vetrobranka stakla ispadaju sa sve keder-gumom koja ih drzi,vozaceva vrata kabine i brava na njima su sramota...uostalom,pitajte vozace GSP-a,terenske majstore i radnike odrzavanja,bice vam sve jasno,ikarbusovi niskopodni autobusi vise vremena provode ''na kanalu'' na popravci i pored puta nego na liniji.Totalno nepouzdan i nekvalitetan autobus,cisto bacanje para...I NIJE DOMACI proizvod,SVE osim sasije na njemu je uvozno,na brzinu u fabrici sklepano i prodato GSP-u.
Stari Znanac
Srbija ne moze da se takmici u proizvodima milionske proizvodnje ali moze u onim srednje i male kolicine proizvodnje. Ne moze da pravi konkuretne domace automobile i televizore ( sem sklapa tudje) ali moze traktore, kultivatore, tramvaje, vozove, autobuse, bagere, dizalice itd, kada bi htela...trebalo bi da za srbiju bude pravilo da se trudi da proizvodi sve sto joj treba za odrzavanje svakodnevnog saobracaja i ostalih funkcija zivota...posebno sto sve gorepomenuta vozila bi mogla da proizvodi ista fabrika, jer se radi o velikim vozilima zasnovanim na dizel agregatima razlicitih snaga...ovako tenderi sluze da se komisije podmazu a industrija truli. Drzava treba da se trudi da objedini srodne firme, cime bi postale jace, imale bi veci projektni tim, alate itd...
Johnny K
Sramota je ovo što se radi sa "Ikarbusom". Još je Đilasov servis "Blic" izbacio danas takve laži da mi je ponekad muka od zemlje u kojoj živim. Porediti "Japance" i "Ikarbusov" autobus je glupo, baš iz razloga što se autobusi "Ikarbusa" maksimalno eksploatišu na ulici, za razliku od "Japanaca" koji se voze 8 sati dnevno i imaju svog kontrolora svaki, pa ih vozači manje akaju i moraju da ih paze. "Ikarbusovi" autobusi i pored dvadesetčetvoročasovne vožnje po džombastim ulicama grada i dvadeset godina kasnije voze građane, a novi autobusi IK-112 i IK-218 su pored toga što su pouzdani i jako lepi, sa novim, izuzetnim dizajnom. Mnogo je velika sramota to što žele da unište fabriku sa 300 zaposlenih koja ima kvalitet, služi gradu već nekoliko decenija i snabdeva poslom mnogo kooperanata i dobavljača širom čitave Srbije, samo zarad toga da bi Đilas i još poneki funkcioneri grada uzeli pare. Ajde to, nije ni bitno, nego mi je najžalije kada čitam kako nas pljuju i kako lažu ljude. Tužno.
драгутин лаловић
Прво треба отпустити вишак радника из ГСП, јер њих 6100 и још на одређено преко агенција и под разним уговорима, има око 7000. Правне, економске и остале канцеларије пуне су радника који седе једни по другима а ништа не раде., бар 3000 је вишак. Ако би радили добро и не би се крало карта не би била више од 50 динара а било би новца да се од сопствених прихода купе аутобуси а не да вас уцењује европска банка. Треба наше фирме да раде, али поштено да буде и квалитетно. Свако би пристао да вози путнике у београду, ту је огромна зарада, само ГСП послује са губитком. Плате примају редовно а не олаћају обавезе држави. Добијају стимулације, дневнице, осми март, нова година....Једноставно, јавашлук.
Dalibor Dimitrijević
Ponuda je napravljena tako da se iscepa GSP i da Veolija preuzme 'za početak' pogon Kosmaj,jer GSP neće moći da prati ratu kredita obzirom da grad može da odustane da bude garant iza 'projekta'.Totalno moderna pljačka,nalik onoj iz Bus plusa.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља