недеља, 24.09.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:38

Инсајдер у свету „Гангнам стајла”

Аутор: Ј. Стевановићпонедељак, 29.10.2012. у 22:00
Одушевљен радом у Јужној Кореји – Сањин Халимић

Дизајнер Сањин Халимић од недавно је део индустрије забаве која носи ознаку К за корејски, али која после хита репера Саја, „Гангнам стајл”, погледаног 530 милиона пута на „Јутјубу”, постаје и светски феномен. К-поп, скраћено за корејску (односно јужнокорејску) популарну музику, јесте шоу-бизнис који води рачуна о визуелном идентитету извођача због чега шансу добијају и талентовани дизајнери. Сарајевски аутор и студент београдског Универзитета „Метрополитан” досад је сарађивао са два тамошња бенда.

– Био сам уметнички директор спота групе „f(x)”. На основу моје идеје и генералног концепта за музички видео, остали аутори су шили костиме и радили на другим аспектима спота који су били под мојим надзором – каже Халимић.

– Осим тога, радио сам на визуелном идентитету извођача и њиховом промотивном и комерцијалном материјалу.

Наш саговорник је отворио врата велике индустрије када је победио на конкурсу за идејно решење и концепт изгледа управо поменуте групе. Пошто се љубитељима К-попа допао спот овог женског бенда, Халимићу су почеле да пристижу и друге понуде.

– Недавно сам завршио пројекат спота и промоције за дуо „Тејсти” и њихову песму „You know me”. К-Поп је инспиративан за уметнике и у експанзији је. Визуално комуницира са публиком кроз савремени дизајн и брендинг. Зато је толико популаран.

На основу искуства са јужнокорејским компанијама и извођачима, Халимић оцењује да је реч о озбиљном послу који води рачуна о свим детаљима иако је углавном реч о лаганим, забавним песмама за тинејџере.

– Почетници пролазе кроз тешку обуку. Када су спремни за први сингл, морају да наступе уживо у некој музичкој емисији и покажу да су заиста „идоли”. Они без престанка гостују на телевизији, срећу се са публиком, промовишу албуме и јачају везе са фановима.

Његов утисак је да се тамошњи шоу-бизнис доста разликује од западне индустрије забаве, јер „је много више од посла”.

– Корејске звезде су потпуно везане за своје музичке агенције. Компаније се без престанка брину о овим „идолима”, једни другима помажу и функционишу као једна велика породица.

----------------------------------------------

Сви смо уметници

Осим што сарађује са индустријом К-попа, Халимић ради и у породичном атељеу у Сарајеву. Он ствара на свим подручјима дизајна и фотографије, укључујући графички дизајн, визуелни идентитет, паковање, брендирање, концепцију и постпродукцију музичких спотова. Компјутерске програме који су му потребни за овај посао почео је да учи када је имао 11 година, а уметничку црту у њему су од најранијег детињства неговали и његови родитељи. Мото породице у којој је одрастао је: „Сви смо уметници.”


Коментари0
a1c94
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља