среда, 17.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:53

„Теленор” самовољно мењао пакете

Аутор: Стефан Деспотовићпетак, 07.12.2012. у 12:30

Након што је „Теленор” одлучио да повећа цене једном броју својих постпејд корисника (онима који имају уговор), односно да им промени пакете, намеће се неколико нимало пријатних питања за ову телекомуникациону компанију. Најпре, да ли је „Теленор” смео да самовољно измени услове уговора? Јер, ако је корисник потписао уговор на две године и обавезао се да ће да плаћа одређену суму, да ли оператер то сада може да мења. Да ли се тиме крши закон или се „Теленор” унапред заштитио уговором са корисницима?

Невоља је утолико већа по „Теленор” што је пре четири месеца на питање редакције „Политикиног” „Потрошача” – шта се дешава уколико одлучите да промените цене у постпејду, њихов одговор био следећи: „Промена цена сматра се битним елементом уговора, а по закону ако је та промена на штету корисника, кориснику се мора дати рок од 30 дана пре промене уз назнаку да имају право на једнострани раскид уговора без плаћања пенала”.

Поставља се сада логично питање – да ли то значи да сви којима је „Теленор” променио цену и пакет, имају права да раскину уговор са овим оператером. И да не плате ништа.

Правници немају дилему. Како за „Политику” каже Младен Алфировић, шеф правне службе Националне организације потрошача Србије, према Закону о облигационим односима, цена је битан елемент уговора. А битни елементи се не могу једнострано мењати, односно неопходна је сагласност друге уговорне стране, што је у овом случају потрошач (корисник).

– „Теленор” је био обавезan да кориснике писменим путем обавести о промени цена пакета, 30 дана пре ступања на снагу нових цена. Уколико корисник није сагласан са променом цене може једнострано да раскине такав уговор. Уколико је обавештен о промени и плати нови, увећани рачун сматра се да је пристао на нову цену и ту се више ништа не може учинити – објашњава Алфировић.

На питање да ли је „Теленор” можда могао да се заштити уговором који су корисници потписали, наш саговорник објашњава да вероватно то и јесу учинили.

– Али, такав члан уговора, у ком евентуално стоји да „Теленор” може самостално да мења цене је ништав и суд га може таквим прогласити у сваком судском поступку који би покренуо корисник. Уколико суд тако поступи, односно одређени члан уговора прогласи ништавим корисник има право на накнаду штете, односно да му се врати разлика у новцу коју је „Теленор” стекао без правног основа. Ми имамо у плану да у оваквим и сличним ситуацијама покрећемо колективне тужбе против компанија које су на овај или сличне начине прекршиле закон на штету потрошача. До окончања таквих поступака, потрошачима, нажалост, остаје само могућност да приватном тужбом против „Теленора” остварују своја права – закључује наш саговорник.

У „Теленору”, међутим, свој потез називају – „оптимизацијом пакета”. Како наводе, они су „због поједностављења понуде првог новембра укинули одређени број тарифних пакета који више нису у понуди и заменили их новим”.

– Због укидања ове групе тарифних пакета, корисници су пребачени на, по свим карактеристикама, најсличније актуелне пакете. Кориснике смо обавестили о укидању тарифних пакета у два наврата, првог октобра путем веб сајта и почетком новембра уз октобарски рачун. Корисници су у оквиру нових пакета добили више саобраћаја, па је просечна цена минута, СМС порука и интернет саобраћаја у оквиру месечне претплате нижа у односу на пакет који су имали до тада – наводи се у одговору „Теленора” „Политици”.

Они сматрају и да се не ради о битним изменама претплатничког уговора на штету корисника. У преводу, то значи да сада сматрају да корисници немају права да траже раскид уговора.

– У случају да је корисник незадовољан додељеним тарифним пакетом, најбољи начин је да се информише о свим могућностима позивом нашег корисничког центра – закључују.

Пошто је јасно да су тумачења овог потеза „Теленора” потпуно супротстављена сада ће се, по свему судећи, чекати да регулаторно тело (Рател), донесе одлуку о томе шта се догодило и да ли корисници имају права на једнострани раскид уговора, без плаћања пенала.


Коментари14
9fb3c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

симеон умићевић
потписао уговор на двије године са вип.у пословници у руми,13.06.2014.мјесечноп,1050 дин и 120 дин за андроид апарат на шест мјесеци.у седмом мјесецу и свим наредним,рачун ми никада НИЈЕ БИОП ИСПОД 2.000.-једнако сам плаћао,тражио листинг у шта сам утрошио толики8нопвац9услуге.никад ми9 н9ису одговорили,гласили су то службеном тајном.извадио сам картицу 0612246067,коју сам користио код њих али на допуну.значи.на постојећу,13.052014.пребацили су на уговор. тражим листинг,смартове бесплатне нисам користио.обрачунвали некакав ВАС што исН КОРИТИО.КАРТИЦУ МИ НЕ ВРАЋЈУ,НЕЋЕ СПОРАЗУ ДА ИСТОМ КАРТИЦО И БРОЈЕМ ОСТАНЕМ НА ДОПУНИ.траже да платим КАЗНУ више од 17.000.-динара,послали опомену пред тужбу.сматрам да су од првог плаћања и обрачуна кршили уговор.судски трошкови и адвокат,извршитељи,плијендиба-сем смртне пресуде све су урачунали.шта можете савјетовати.
Срђан Веселиновић
Мојој супрузи су повећали рачун, наравно без одобрења и поштовања онога што је потписано. Позвали су се на уговор и члан 29, где кажу да имају право да мењају пакет и цене, али су ипак морали да у задњој реченици пљуну на то, јер је тај члан ипак не фер и незаконит. Задња реченица члана 29, којим воле да машу када дођете да се жалите, каже да имате право да раскинете уговр уколико су промене битне на вашу штету. Пошто се ради о битној штетној промени, увећање рачуна, свако има право да раскине уговор. Да вас не лажу и вуку за нос. А нека покушају то да наплате преко суда.
Robert Dobre
Preporucujem svima ,koji su nezadovoljni ovim uslugama,da napuste ovog i ostale operatere,ali masovno,tako ce mo dobiti samo mi korisnici.
Komshija
Ne verujem da se tako ponasaju u Norveskoj. Iako sam ugovor raskinuo pocetkom meseca, oni su mi naplatili kao da sam koristio uslugu pola meseca. Zato sam tri broja prebacio na VIP. Samo tako nastavite...
Jonas
Bio sam dugo godina Telenorov korisnik, presao sam u Telekomi i uopste se ne kajem!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља