уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:16

Дугове морам да вратим

Аутор: Б. Г. Требјешаниннедеља, 23.12.2012. у 22:00
Фото Т. Јањић

Радила сам у Атељеу 212 пуних 16 година и атмосфера коју сам запамтила је слична данашњој. Дакле, стање у кући је нормално. Када сам се представила колективу, тражила сам три месеца да све изанализирам, да уђем у посао, прегледам папире, проценим шта је битно за посао. Приликом првог сусрета са колегама представила сам свој концепт и обећала да ћу са сваким запосленим чланом куће појединачно разговарати и саслушати њихове предлоге и сугестије...

Ово је први утисак, коментар Иване Димић, в. д. директора Атељеа 212, о стању у овој кући која је протеклих месеци преживела буран период због незадовољства дела запослених начином на који је Кокан Младеновић, дотадашњи челних позоришта, водио овај ансамбл.

Књижевница и драматург Ивана Димић је, да подсетимо, пуних 16 сезона била стални члан Атељеа 212, тачније у периоду између 1980. и 1996. године, када је отишла у слободне уметнике. Иза ње је богато позоришно искуство будући да је као драматург радила на преко 120 представа. А шта је пресудило да прихвати понуђену функцију, Димићка одговара:

– То што је већи део ансамбла изразио жељу да дођем на чело куће. То је за мене велика част! Атеље 212 је моје позориште, из чијег крила сам израсла. Све што сам спознала о позоришту, научила сам од Мире Траиловић, Љубомира Муција Драшкића, од глумаца који су тада овде радили. Од чудесног Борислава Михаиловића Михиза, Јована Ћирилова, Борке Павићевић...

Какав је дух Атељеа 212 који памтите из тог периода. Шта се у међувремену променило? Шта је остало исто?

Дух Атељеа 212 тада су чинили људи који су га формирали. Имали сте невероватно духовну атмосферу у кући, у којој када уђете са врата видите Михиза како седи са својим пријатељем Бором Пекићем, или можда са Данилом Кишом, Браном Црнчевићем... Атеље 212 памтим по томе што су ту седели знаменити српски писци. И не само они. Ту су се окупљали и дружили Зоран Радмиловић, Данило Бата Стојковић, Неда Спасојевић, јединствени и непоновљиви Алигрудић, Бачић, Ратковић... И данас имате таква имена која се окупљају у Атељеу 212 о којима ће се касније причати: Феђа Стојановић, Бранимир Брстина, Милан Цаци Михаиловић, Гордан Кичић, Милица Михаиловић, Исидора Минић, Горица Поповић, Дара Џокић, Анита Манчић и други. Глумци су статусно врло значајни уметници од којих се тка дух куће.

У каковој сте финансијској ситуацији затекли Атеље 212?

Имала сам примопредају дужности са којом сам потписала то што сам потписала, а то су дугови које морам да вратим. То значи да је финансијска ситуација врло напета.

О коликим дуговима је реч?

Не желим то да износим у јавност. То вам нећу рећи, то знају људи у колективу који то требају да знају. Добила сам уверавања од Секретаријата за културу да ће ми бити пружена помоћ у саветима, и у подршци, у смислу како да се изборимо са дуговима, али сам такође добила финансијску помоћ од Министарства културе Републике Србије, на чему сам посебно захвална министру Братиславу Петковићу.

Шта ће бити окосница репертоара Атељеа 212. Који позоришни модел је за ваш ансамбл најбоље решење?

Нећемо ништа скидати са репертоара само по себи, али с обзиром на то да имамо незавидну финансијску ситуацију, гледаћемо да играмо што више представа које нас мање коштају. Да појасним, ако имате много гостију, ако имате представе које су веома скупе, онда ћемо их ређе играти. Сигурно се нећу водити логиком: сада сам ја управник и скинућу све што је претходни управник урадио. Поштујем континуитет као што поштујем рад Атељеа 212 последњих 56 година. Репертоар ћемо правити према профилу ансамбла Атељеа 212, а не концептуално. Да оправдамо постојање ансамбла. Да појасним, репертоар је веома једноставно правити што се тиче драматургије. Имате одличне комаде, у класици, имате зицер варијанте. Али, ако већ имате ансамбл, онда морате да се према њему понашате да бисте добили репертоар који ће вам бити исплатив, у смислу благајне. Атеље 212 има 33 глумца и тражила сам да ми изнад главе направе пано на којем ће стајати фотографије свих њих. Па када дође редитељ на разговор са мном, показаћу му фотографије изнад своје главе и рећи ћу: ево гледај, предложи на основу ових људи комад!

Које наслове ћемо гледати у 2013. години? Да ли имате конкретне предлоге?

Премијеру представе „Педесет удараца” у режији Ане Григоровић, која ће бити изведена 18. јануара 2013. године, а коју сам наследила од претходне управе. Затим имамо представу која се ради у копродукцији са колегама из Копра „Ој, Кармела” у којој ће играти Бранислав Трифуновић и Лара Јанковић. На пролеће ће редитељка Ива Милошевић радити Гогољевог „Ревизора”. Имамо још две представе у плану, али чекамо одобрење Управног одбора. Извесно је да ће важну представу у 2013. г. режирати Егон Савин, са којим још разговарамо о наслову. Намера нам је да имамо једног младог и једног знаменитог редитеља, односно класичан комад који ће да окупи ансамбл, а други ће такође бити комедија са великом глумачком поделом. Волела бих да урадимо обнову представе Љубомира Муција Драшкића „Свети Георгије убива аждаху”.

У претходном периоду је замерано да поједини глумци долазе у Атеље 212 једном месечно, када примају плату. Како ћете решити тај проблем?

Таквих неће бити, сви ће бити упослени у ансамбл представама.


Коментари3
6a95f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

jago
Kad je napokon otisao Kokan Mladenovic, veliki poznavalac pozorista Dragan Djilas ga je javno pohvalio kao uspesnog!Time je uvredio 25 glumaca Ateljea 212.Taj uspesni rukovodilac je ostavio ogromne dugove, preko 300000E. Tako su uspesne demokrate,Cvetkovic i Mladenovic radili za kulturu bez stida i srama! I to su teme i za novine i za tuzioce!
Зашто се не чешља по позориштима као по Делти
Волим да будем управник, како ћу управљати-немам појма. Просићу новац пореских обвезника, па ако се неко дрзне да ми тај новац да ја ћу да умем управљати. Делити туђе. Лепо! Кад ће ствараоци малобројних динара добити списак оних који се бестидно грабе о њихов тешко зарађен новац.
Petar
Voleo bih da gospodja uspe da Atelje 212 dovede u red. Ne mislim da je prethodni upravnik bio los - mozda nije znao sa ljudima u svakom momentu ali su mnoge predstave igrane na kartu vise... Nije logicno svakako da Anica Dobra ne igra po 15 godina (osim novogodisnje predstave) a prima platu - a kada konacno uzme ulogu u Glembajevima posle desete predstave trazi alternaciju. Pozorisni glumci se moraju najpre baviti pozoristem i svojom maticnom kucom pa tek nakom toga mogu da snimaju....

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља