уторак, 18.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:12

Пролеће отвара радове на коридорима

Аутор: М. Авакумовићчетвртак, 10.01.2013. у 12:30
Добре припреме убрзавају радове на путевима

Грађевинци ће у 2013. години имати пуне руке посла, ако буде испуњен бар део обећања наше владе. Најављени капитални пројекти упослиће директно или индиректно неколико десетина хиљада радника.

Већ на пролеће почиње градња још две деонице аутопута Београд – јужни Јадран од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига. Вредност овог посла, који ће бити финансиран из кредита кинеске Ексим банке је 333 милиона долара. Посао је поверен кинеској компанији „Шандог хај спид група”. Учешће ове фирме биће 51 одсто, а остатак посла ће припасти домаћим фирмама. Министар Велимир Илић је недавно при потписивању предуговора најавио да би ове године могла да буде уговорена градња дела од Београда до Обреновца и од Чачка до Пожеге путем јавно приватних партнерстава.

Интензивно се преговора и за део Коридора 11 који ће Србију преко Пештери повезати са Црном Гором, јер је за 500 милиона евра јевтинија варијанта од трасе преко Златибора.

За отварање ове грађевинске сезоне најављени су и радови на моравском коридору од Појата до Прељине у дужини од 109,6 километара. Радове изводи кинеска компанија „Путеви и мостови”, задужена и за изградњу прве фазе аутопута Нови Сад – Лозница од Новог Сада до Руме, у дужини од 27 километара. Укупна вредност ова два пројекта, за које је задужено Министарство за регионални развој, износи 642 милиона евра или око 4,7 милиона евра по километру.

Моравска траса ће повезати Коридор 10 са будућим аутопутем од Београда до границе са Црном Гором, а укључиће Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак. За половину тог новог коридора је већ припремљена пројектна документација и експропријација земљишта. За 27 километара аутопута од Новог Сада до Руме, укључујући и тунел кроз Фрушку гору пројекти још нису готови, али се очекују да буду урађени до половине године.

Радови на Коридору 10 биће настављени, а најважнији путни правац у Србији коначно би требало да буде завршен до краја 2015. или почетком 2016. године. На јужном краку, од Ниша ка македонској граници, тренутно се ради на око 40 километара трасе. Од наредне грађевинске сезоне, како најављује Дмитар Ђуровић, директор „Коридора Србије”, биће отворена градилишта дуж целе трасе, на свих 75 километара, што подразумева и најсложеније радове на деоници кроз Грделичку клисуру.

На делу од Ниша до бугарске границе путари раде на око 60 километара, а на пролеће је остало да почну радови и на јединој преосталој деоници између Чифлика и Станичења дугој 12 километара.

До сада је за експропријацију на траси Коридора 10 и 11 исплаћено више од девет милијарди динара, а за 2013. је предвиђена милијарда и по за Коридор 10 и милијарда за Коридор 11 – од Такова до Прељине.

Градњу аутопутева у Србији, у претходном периоду, највише су кочили проблеми око експропријације, археолошка налазишта и пројектовање, али и недостатак новца. 

------------------------------------------------------------------- 

Мркоњић ударнички на железничком коридору

Милутин Мркоњић, министар саобраћаја 2013. годину најављује као ударничку на железничком коридору. У изградњу и модернизацију пруга на железничком Коридору 10 у Србији потребно је уложити око 4,5 милијарди евра и планирано је да посао буде завршен у наредних седам година.

Многа предузећа се интересују за тај посао, рекао је Мркоњић истичући да су кинеске компаније најозбиљније и да ће са њима врло брзо бити започет посао.

Министар саобраћаја је подсетио да се на железничком Коридору 10 већ граде два важна објекта – нови Жежељев мост преко Дунава у Новом Саду и мост преко Велике Мораве у близини Ћуприје, као и да се припремају радови на деоницама Коридора 10 у дужини око 110 километара, који ће бити финансирани средствима руског кредита намењеног железници.

За ову годину министар најављује и градњу београдског и нишког железничког чвора, који су такође веома значајни за функционисање железнице.

Изградња београдске железничке станице Прокоп биће настављена већ почетком јануара, казао је Мркоњић подсетивши да је Србија недавно добила кувајтски кредит од 25 милиона евра за наставак градње, а да ће највероватније Кинезима бити понуђено да изнад станице, на плочи, изграде комерцијалне садржаје.


Коментари0
f35e3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља