среда, 31.08.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:45

Нови закон о саобраћају – вожња са нула промила

Аутор: Данијела Вукосављевићчетвртак, 17.01.2013. у 15:00

После нешто више од три године прилагођавања и примене нових прописа у саобраћају од децембра 2009. године, када је усвојен важећи закон о безбедности у саобраћају, грађане Србије очекује потпуно нов закон. Министарство саобраћаја навело је у јучерашњем саопштењу да ће радна група за израду нацрта закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја, уместо измена заправо писати потпуно нов закон, јер је, према њиховом мишљењу, потребно променити више од 20 одсто одредаба у важећем закону. Планирано је да нацрт новог закона о безбедности у саобраћају буде завршен најкасније 1. децембра ове године. Предлагач закона биће Министарство саобраћаја, што је новост јер је претходни предлагао МУП Србије.

Професор Милан Вујанић, шеф одсека за друмски саобраћај на Саобраћајном факултету у Београду и шеф радне групе за израду новог закона о безбедности у саобраћају рекао је јуче за „Политику” да ће се најновије измене односити на одговорност путара у саобраћајним несрећама и финансирање безбедности саобраћаја. Поред тога, биће уведена и такозвана нулта толеранција на алкохол у крви, односно садашња дозвољена 0,3 промила биће сведена на нулу. Једна од важнијих, олакшавајућих измена је да ће бити дозвољено паркирање на тротоару.

Дамир Окановић, директор Српског комитета за безбедност саобраћаја и члан радне групе казао је да ће одговорност путара бити подигнута на виши ниво.

– То подразумева да у случају саобраћајне несреће и они могу да буду кривично гоњени уколико се докаже да је она узрокована небезбедним путем, рецимо одроном или рупом на коловозу. Биће прецизирана одговорност путара и у случају спречавања настанка саобраћајних несрећа. Инспекцију, супервизију и анализу безбедности путева обављаће инжењери. То су мере којима може да се спречи саобраћајна несрећа, али и да уколико кривицом возача до ње ипак дође, последице не буду тешке – нагласио је Окановић.

Он сматра да би одредбе новог закона омогућиле безбедније путеве и савеснији и бољи рад путарских предузећа.

– Према важећим прописима, возач ако наиђе на рупу на путу са великом муком долази до накнаде штете, јер у садашњем закону постоји фамозна одредба о потреби прилагођавања брзине. Сада се дешава да какав год пропуст да направи путар, кривица се сваљује на возача јер наводно није прилагодио брзину – рекао је Окановић.

Поред тога радна група ће инсистирати да паркирање возила на тротоару уз остављање 1,6 метара места за пешаке, буде дозвољено, што сада није случај.

Окановић је навео да се годишње од новчаних казни за саобраћајне прекршаје прикупи до 85 милиона евра, што за три године износи око 250 милиона евра.

– То је новац који би требало да се троши наменски за унапређење безбедности саобраћаја, али ми битан помак у том смислу не примећујемо. Поставићемо већи степен одговорности ономе који троши новац намењен спасавању људи. Прецизније ће бити дефинисан и начин финансирања онога ко прима средства и постојаће систем контроле тока тог новца – објаснио је Окановић.

Нов закон промениће недостатке важећег и када је реч о ауто-школама, односно новом систему првенствено теоретске обуке и полагања испита и унапредиће систем негативних поена.

Саша Мирковић, помоћник министра саобраћаја нагласио је да ће више од 40 експерата из свих саобраћајних области бити укључено у писање финалног текста новог закона о безбедности саобраћаја. Основи циљ, каже Мирковић, јесте да се драстично и у кратком временском периоду побољша безбедност на српским путевима. – Очекујемо да ће ефекти новог закона већ у првој години бити уочљиви. Планирани проценат смањења саобраћајних несрећа са смртним исходом и материјалне штете у висини од 10 одсто био би сасвим адекватан да оправда напоре, које сада улажемо како бисмо добили закон чијом би бољом применом и квалитетнијим решењима од садашњих укупна црна слика, а коју свакодневно виђамо на нашим путевима, почела да се мења – нагласио је Мирковић.

Радна група је одлучила да формира оперативно радно тело сачињено од осам чланова из различитих области саобраћаја како би приступило комплексном послу израде закона, који би знатно утицао да се повећа безбедност и смањи број настрадалих, као и обим материјалне штете који се свакодневно бележи на нашим путевима.


Коментари51
63c3d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miki .
0,3‰ na 0,0‰ nije normalno, predhodni komentari su objasnili i zašto. Vratiti meru na 0,5‰ bez ove varijante od 0,3-0,5‰ napravio si prekršaj nema bodova samo 5 crvenih.!!! ili ako platiš u roku od 8 onda samo 2500. Alko tester u kolima svako mora da ima! Kako je to kod nekih zemalja, sam se proveriš! Ako te zaustavi policija, pokažeš alko tester i kada si se zadnji put kontolisao! A ko imaš preko 0,005% ili se nisi samokontrolisao, zna se, kolika kazna itd. Preticanje preko pune linije, je velik ?, zašto!? Ono se mora dozvoli, u situacijama, gde je ispred vas sporo vozila, a nema posebnog dela puta gde bi se to sporo vozilo na trenutak isključilo i pustilo kolonu vozila da je zaobiđe. i naravno to mora biti bezbedno kao što je to npr za zaobilaženje. naravno tu treba definisati šta je sporo vozilo, uvesti znakove minialne brzine i preporučene brzine. znakove preporučene brzine (elektronski) mogu se uvesti između semofara, kako bi hvatali zelni talas.
Miki .
Parkiranje na trotoarima je odavno dozvoljeno! Kako u prošlom sa 0,8m, tako i u sadašnjem zakonu, samo niko ne čita zakon, član 66, tačka 13. gde je minimalno 1.6m širina ostavljena za pešake (koja je išla u korist pešacima u odnosu na predhodni). Naravno bahato parkiranje nije samo problem ZOBS i kaznene politike, nego zakona o građevini i arhitekturi, koji su dali građevinske dozvole i zauzeli više od 70% parcele, i digli zgradu u visine, a realna situacija je broj stanova x 1,5 vozila = paking mesta, a oni predvideli greškom 0,25 vozila x broj stanova = parking mesta. Tu fali odredba zanona, koja će ograničiti broj registrovanih vozila na jednoj adresi, ako zgrada nema svoj parking i garažu. Obavezno treba povećati brzinu na tranzitnim putevima kroz grad na 70km/h, kao što je to preko. Napraviti na svim regionalnim i magistralnim putevima žutu traku za spora vozila,(mopede i bicikliste). Vratiti stare metalne (ležeće) koji odbijaju točkove, kako bi se usporilo tamo gde treba .
Petar Petrovic
Jedno me jako muci pitanje iz ZOBS-a pa mozda neko odgovori a to je da li i trudnice u sestom mesecu smeju da upravljaju motornim vozilom?
laki laki
cudo koliko se svi razumemo u sve ..sve sami politicari savetnici.. a natalitet u klincu
Mihailo
Parkiranje po trotoarima gde to dozvoljavaju tehničke mogućnosti, sasvim je normalna mera. Uz oštro kažnjavanje prekršilaca. Valjda je jasno da se neće dozvoljavati od strane Serretarijata za saobračaj signalizacijom parkiranje gde nisu ispunjeni uslovi propisani zakonom. I naravno, alkohol ne ide uz volan, pa dušebrižnici koji se plaše da će im neka teorija zavere(osveživači i 5 kila šljiva progutanih za tri minuta,glikemija i sl.) greškom oduzeti dozvolu samo pokazuju svoju zavisnost od pića.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља