среда, 20.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:13

Заборављени час одељенског старешине

Аутор: С. Гуцијансреда, 30.01.2013. у 12:30
Час са разредним старешином постоји у програму али не и у пракси (Фото Д. Јевремовић)

Иако је и даље у великом броју школа пракса да час одељенског старешине буде последњи у току дана како би се деца пустила што пре кући, у последње време поједине школе су одлучиле да овој пракси стану на пут, врате васпитну функцију часа и уозбиље и наставнике и ђаке.

– У гимназији моје ћерке овај час не постоји, осим када се догоди неки озбиљан проблем, попут насиља у учионици – прича мајка која се јавила у нашу редакцију са жељом да скрене пажњу на овај проблем у школама.

Рамона Ручнов, професорка разредне наставе у огледној Основној школи „Владислав Рибникар” из Београда, објашњава да се у многим школама час одељенског старешине уопште не одржава. По њеном мишљењу, разредне старешине нису довољно заинтересоване, а нису ни довољно обучене на начин који захтева наша реалност.

– Какви ће ови часови бити и да ли ће бити одржани, зависи од наставника, али и директора. Последњих година се провлачи идеја о обавезности овог часа, а и Завод за унапређивање васпитања и образовања је уврстио у групу признатих семинара оне о раду одељенског старешине – истиче Ручнов, која ђаке учи већ 17 година.

Она тренутно предаје ђацима трећег разреда и истиче да час одељенског старешине држи сваке среде као шести час и да се многи чуде зашто га држи и шта она ту ради.

– Ситуација се разликује од школе до школе, али у принципу, све зависи од директора. Многи релативизују часове одељенског старешине, битно им је само да се настава одржава, чак мислим да се најмање ради у гимназијама, јер они полазе од става да у ове школе долази цвет наше омладине, иако то одавно није тако – истиче наша саговорница која се овом темом бави и на мастер студијама Филозофског факултета.

Како наглашава, за рад на месту одељенског или разредног старешине није довољна само добра воља, већ је неопходно да се похађају прописани семинари и сарађује са Школским развојним тимом, чији је и она члан.

– Потребно је радити са децом од првог разреда. Код нас се у школи то врло озбиљно схвата, ми смо у обавези да држимо час одељенског старешине, а у школском тиму, који чине педагог, психолог, представници родитеља, ђака, неколико учитеља и наставника, смишљамо оквирне теме. Наравно да се некада морамо уклопити са датом ситуацијом, као када се запали учионица, што је био недавни пример у једној гимназији или када имамо вршњачко насиље, што је било и у мојој школи – објашњава ова учитељица.

Она каже да се деца на овим часовима уче како да уче, развија се њихово самопоуздање, добијају задатак да причају о томе које је њихово место у друштву, да представе свог друга, да стекну реалну слику о себи и својим талентима и да се о себи позитивно изјашњавају:

– Деца данас све теже одрастају, родитељи су често заузети, много раде, тако да је улога одељенског старешине јако важна, јер деца проводе у школи много времена и морају да имају позитивне узоре. Зато смо пре неку годину и одлучили да час одељенског старешине „уозбиљимо” и зато смо га увели у редовни распоред – објашњава Љиљана Ђокић, директорка гимназије „Свети Сава”.

У овој школи, поменути час је сада некад први, некад трећи у распореду и кад је у средини, а не на крају дана, нема бежања, каже директорка.


Коментари8
371c6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sandra Gucijan
za Jasminu A. : sandra.gucijan@politika.rs
Jasmina A.
S.Gucijan - rado ali ne nadjoh e-mail (ni gore ni dole ;) Što se ostalih komentara tiče mogu da razmenjujem iskustva i polemišem samo sa kolegama koje su ovakav način primenjivali u praksi. Ništa u životu nije crno belo, svaki način ima svojih mana i prednosti. Moji fb časovi OS su pravo zadovoljstvo kako za mene tako i za moje učenike a to je ono najvažnije... Kad čovek nema predrasuda onda je sve lako i sve moguće :)
Ramona Ručnov
U potpunosti se slazem sa mimi moraca. Ziva rec je nezamenljiva, a cas odeljenskog staresine upravo ima funkciju da utice na formiranje zdrave socijalne klime u odeljenju. FB moze da posluzi kao neka vrsta oglasne table, u najboljem slucaju kada nema nastave, te je to jedini nacin da se sazna aktuelno stanje... Cas odeljenske zajednice, rokovnik kao zapisnik ili podsetnik, ziva rec sa razrednim staresinom i izmedju dece, glasno iskazivanje stavova i sl. jesu neke od osnovnih tehnika za oblikovanje klime u odeljenju.
mimi moraca
Mislim da je pohvalno da se nesto promeni u nacinu razrednog casa, kao ova ideja na FB ali napominjem da u ovoj eri otudjenja dece i zavisnosti od komp. to stalno treba imati u vidu. Razvijanje navike da se govori pred razredom i licem u lice iznose vazne stvari koje muce mlade ne moze zameniti samoca sobe i komp. Komunikacija i socijalizacija vazno, je vrlo za mlade ljude.
Sandra Gucijan
G. Goga - mislim da smo upravo u tekstu naveli dva pozitivna primera tj resenja. Jasmina A. - molim Vas da mi se javite, gore je imejl, radi buduce saradnje. Pozdav, Sandra Gucijan

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља