субота, 27.05.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:32

Читање фото-архива

Аутор: М. Димитријевићчетвртак, 07.03.2013. у 22:00

Изложба „Огледи у сликама” која се отвара вечерас у 19 сати у Салону Музеја савремене уметности права је прилика да се београдска публика упозна са најновијим радовима своје дугогодишње познанице Весне Павловић.

Након вишедеценијског присуства на београдској фотографској сцени, најпре са групом „Шкарт” па потом и самостално, у свом препознатљивом ангажованом маниру, уметница овога пута излаже нову преокупацију, којом се бави од 2007. године – потенцијална читања различитих фотографских архива. Две архиве на поставци – „У потрази за пејзажима” (2011) и „Фототека” (2013) – које разматрају фотографију и све што је материјално повезано са фотографским поступком и начинима гледања фотографија, репродуковане су у новим просторним релацијама и инсталацијама, подсећајући на пред-дигиталну историју фотографије.

Рекло би се у складу са предметом који Весна Павловић и предаје на Универзитету Вандебилт у Нешвилу, а реч је о фотографији и дигиталним медијима. Како наша саговорница каже, документарност у њеном раду, присутна од почетка, посебно у периоду када су њене фотографије биле артефакти о друштвеним процесима, сада се промишља на различите начине, у смислу студијског експеримента или манипулације са фотографијом као материјалом.

– Рад „У потрази за пејзажима” бави се архивом туристичких фотографија једне америчке породице, која обухвата период између шездесетих и осамдесетих година двадесетог века. Реч је о групи слајдова коју сам пронашла на универзитету на којем тренутно предајем и који су били одбачени током дигитализације одсека за историју уметности. Истраживањем тих антикварних слајдова бавила сам се неколико година. Третирала сам их као материјал од којег сам правила нове фотографске слике и као самосталне објекте који могу да се држе у руци, али и као део фотографске инсталације.

Део поставке под називом „Фототека” јавност ће видети на овој изложби први пут, за шта уметница захвалност дугује Музеју историје Југославије.

– Инсценација једне архиве у настајању, у којој се налазе слике са путовања Јосипа Броза Тита по свету између 1945. и 1979, документује и показује фрагилну разлику између приватног и јавног поља када је оваква област у питању. Подсећање на прошлост вишезначно је а наративи су различити, од процеса производње нове слике до скулптуралног појављивања у простору, при чему и фотографска опрема постаје важан аспект изложбе.

Повезаност аналогног и дигиталног, као и могућност да фотографија само у слободној комуникацији са другим медијима може поново да освоји некадашњи ексклузивитет, који се годинама губио услед технолошких иновација, нешто је што нашу саговорницу интригира.

Изложба Весне Павловић је пре контемплативна него што је показна. Она о фотографији не мисли као о средству стварања слика већ као о неодвојивом делу неког физичког и имагинарног искуства. Њени радови отуда су и огледи о фотографским сликама и огледи у сликама, јер она фотографску слику посматра као једно од кључних места невербалне теоријске рефлексије, закључује у каталогу Бранислав Димитријевић.


Коментари3
91f29
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Politika
Intervju sa Goranom Tomasevicem objavljen je 5.12.2012 na rubrici Spektar
predlog
Umetnicku fotografiju bi trebalo uvesti kao dopunski predmet u sklopu casova umetnosti u srednjim skolama!
goloruki komentator
Bio bi red da Politika napravi intervju sa svetski poznatim fotografom Rojtersa Goranom Tomasevicem!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља