петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:13

Кинезима обилазница око Београда?

Аутор: М. Авакумовићчетвртак, 21.03.2013. у 12:30
Дуже од две деценије правимо 45 километара аутопута

За завршетак обилазнице око Београда заинтересоване су компаније из Кине, Чешке, Аустрије и Азербејџана. Оне би да са око 250 милиона евра финансирају и изграде недостајуће делове на већ изграђеној обилазници и читав потез од Стражевице до Бубањ потока који још није ни такнут.

То подразумева завршетак моста преко Саве и петље код Остружнице. Потом изградњу друге траке аутопута од Остружнице до Орловаче и од Орловаче до Стражевице. И најзад завршни део обилазнице, од Стражевице до Бубањ потока на коме од овог новца треба урадити експропријацију земљишта и комплетно је изградити. За тих седам километара аутопута обезбеђен је кредит Европске инвестиционе банке у износу од 80 милиона евра, али та сума није довољна.

У „Коридорима Србије”, у чијој је надлежности овај део посла, нису могли да кажу ко ће да обави тај део посла будући да се о томе још разговара и да коначне одлуке још нема. Али судећи према најавама из Министарства саобраћаја кинеска компанија ЦМЕЦ, која је већ учествовала у пројектима модернизације термоелектране у Костолцу, најближа је добијању посла. Она би обезбедила новац, из кинеског развојног фонда, вредан око десет милијарди долара, намењен за инвестирање у 16 земаља источне и југоисточне Европе.

Документ о сарадњи, који би био основа за будуће преговоре, требало би да буде потписан за десет дана. Ако све буде текло по плану, како су рекли у овом министарству, радови би могли да крену почетком идуће године.

Од обилазнице, укупне дужине 45 километара, завршено је три четвртине. Остало је да се заврши петнаестак километара пуног профила аутопута на целој траси од Батајнице до Бубањ потока.

Док нису поделили надлежности са„ Коридорима Србије”,  „Путеви Србије ” су били задужени за експропријацију, пројектовање, избор извођача радова и надзор.

Пошто је у њиховој ингеренцији остао део од Добановаца до Остружнице надлежни из овог предузећа најављују да ће прве недеље априла домаће фирме „Планум” и „Ратко Митровић” наставити изградњу недостајуће траке како би обилазница имала пун профил аутопута.

Отварање јавних понуда пристиглих на тендер за изградњу петљи „Петлово брдо” и „Орловача” биће 5. априла, најављују у овом јавном предузећу. Реч је о делимичном повезивању петљи „Орловача” и „Петлово брдо”, на делу искључења тунела Стражевица, са Кружним путем. Последњи рок за завршетак био је крај 2014. године, али је могуће да буде и прекорачен по ко зна који пут.

Обилазницу око Београда прати судбина Коридора 10. О њој се прича од 1990. године. Углавном због недостатка новца, али и лоше организације радови су неколико пута почињани и прекидани. Европска инвестициона банка је 1998. године одобрила кредит у износу од 105 милиона евра. Убрзо потом новац је повучен због бомбардовања. Искоришћено је само шест милиона евра.

Са исплатама зарада радника који су радили на тим пословима много се каснило, па се градило веома споро. Теккада је Скупштина града прискочила у помоћ и предложила да заједно са Републиком финансира радове завршена је деоница од Остружнице до Ибарског пута и исплаћени су дугови путарима. Кредит од 115 милиона евра за део од Батајнице до Добановаца две године није повлачен зато што се каснило са експропријацијом. Коначно ова деоница је завршена прошле године.


Коментари5
47948
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ivan golubovic
obilaznicu i most vinca-pancevo!!!
Babuska
Treba dati da obilaznicu rade oni koji su odgovorni koji ce posao zavrsiti u dogovorenom roku. Oni koji su imali priliku pre Kineza a nisu se ponasali odgovorno ne treba im dati da ni ulicu rade a kamoli obilaznicu.
DJ Hill
petlja kod Petlovog brda nece biti uradjena prema sadasnjem projektu jer stanovnici ne dozvoljavaju da im autoput prolazi ispod prozora jer samo 20 metara dalje ima dovoljno praznog prostora ali se sa istim rade razne tajkunske malverzacije.
Zoran R.
Kada bi se videlo ko stoji za te Alpine stvatri bi bile mnogo jasnije. Uzgred, zar preCednik Tadić nije ''otvorio'' obilaznicu, kakvi sada radovi, završetak...?
Uros
Ma kakvi Kinezi, ovi ce opet sve da daju Alini koja uvek kasni, trazi duplo vise para i stalno tuzi Srbiju. Alpina ipak daje najvece provizije, a sve ostalo je nebitno.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља