четвртак, 29.09.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:07

Да ли су семинари за усавршавање корисни наставницима

Аутор: М. Симић-Миладиновићчетвртак, 21.03.2013. у 22:00
Зборница у једној београдској гимназији (Фото А. Васиљевић)

Немогуће је да је запосленима у образовању потребно да у свом стручном усавршавању бирају неке од око 1.600 акредитованих семинара. Већина тема које се појављују на тим семинарима су потпуно небитне за просветне раднике и служе искључиво за богаћење предавача који често за два дана узму и по две просечне плате у образовању – речи су Бранислава Павловића, председника Синдиката образовања Србије, који позива Министарство просвете, науке и технолошког развоја „да коначно уведе ред у одржавање такозваних акредитованих семинара” .

Наставници морају да похађају те семинаре да би скупили 120 бодова за лиценцу, појашњава Павловић, и каже да је то као идеја у реду, али се, међутим, „отело контроли”. Уверен је да је онај ко је прописао ову норму и натерао наставнике да похађају семинаре, сигурно имао у виду да ће ту неко добро да заради.

– Не знам чему служи половина постојећих семинара. Добар део тих, које наставници треба да похађају, односи се на менаџмент, управљање, финансије, улогу директора... Шта то треба обичном наставнику? – пита председник Синдиката образовања.

Наводећи пример из праксе, препричао је да је имао прилике да се увери да су неки извођачи семинара узимали по 100.000 динара за два дана.

– Толико је зарадио један психолог. Причао је о аутизму, и то је лепо да ја знам као део основног образовања, али шта ће то наставницима у редовним школама кад аутистична деца сигурно неће доћи у гимназију или неку средњу школу –каже Павловић.

Он истиче да су посебна прича предавачи који су добили да воде ове семинаре.

– Међу њима су бројни запослени у Министарству просвете, пријатељи запослених, бивши запослени који сада раде на другим местима, пензионери, као и запослени у два просветна завода. Радници Министарства просвете, који лоше раде свој посао, млате паре држећи семинаре. Завод за унапређивање образовања и васпитања одлучује о томе који ће семинар бити акредитован, а онда исти ти који одлучују појављују се да држе семинаре по Србији. То је сукоб интереса и злоупотреба службеног положаја. Ту је реч о чистој манипулацији. Зашто им министар не да мало већу плату, да нас не гњаве по тим семинарима – став је Бранислава Павловића.

Он напомиње да настојања Синдиката образовања Србије да се уведе ред у овом делу „наводног остручавања наставника и да се пропише максимална реална цена за предаваче” до сада нису била успешна. Синдикалци захтевају да се према потребама запослених одреди мањи број семинара, да се лимитирају цене семинара и по њиховој процени „најбоље би било да извођачи буду компетентни и да нису запослени у Министарству просвете, науке и технолошког развоја, нити у просветним заводима”.

Да ли су тачни наводи Павловића? Колико је акредитованих семинара за стручно усавршавање просветних радника и које су теме доминантне? Ко држи те семинаре и колико се то плаћа? Откуд у просветним круговима идеја да деца са аутизмом неће стићи у средњу школу, у време када се форсира инклузивно образовање, а зналци објашњавају да особе са аутизмом нису нужно ометене у менталном развоју и да су често натпросечно интелигентне? Сва ова питања поставили смо надлежнима у Министарству просвете, али јуче нисмо добили њихов одговор.


Коментари19
ea247
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ana Petrović
Postoje seminari koje se realizuju na turističkim putovanjim u inostranstvo. Mozete u Pariz ili Riminii tokom prolecnog raspusta i vraticete se sa potvrdom o 16 bodova. Kako je to akreditovano? U opisu seminara pise nesto sasvim drugo od onoga sto se desava u praksi. Ima nekoliko časnih primera, ali u ovom trenutku u Katalogu akreditovanoh seminara više je prevara nego pristojnih seminara. Zato u Katalogu za Republicki seminar nakome prisustvije više stotina ljudi piše da je boj učesnika 30?
Nastavnica Ljiljana
Imam preko 200 sati seminara. Svaki koji sam platila iz svog đepa sam birala i na svakom sam dosta naučila i primenila dosta toga i unapredila u nastavi. Na besplatne idem samo ako me tematika zanima. Direktorki sam prošli put rekla da neću doći na besplatni seminar, koji se održava u školi, koji je ona organizovala. Mislim da su seminari potrebni ali isto tako mislim da treba pustiti da svako za sebe izabere koje će pohađati.
Boriša Aprcović
Kao prosvetni radnik, bio sam prisutan na više takvih semiinara. Koji ne samo da nisu imali nikakav značaj za prosvetne radnike, već su ih i držale potpuno nekompetentne osobe. Tako sam prisustovao seminaru o motivaciji, koji drži čuvena "gospođa seminarka", radnik ministarstva. Predavanje je bilo zasnovano na nekoj volšebnoj psihološkoj metodi, koju je navodno lansirao neko, negde na zapadu. Predavači inače ni reč nisu znali o toj metodi, nisu znali da navedu nijedan rad, ili biografiju onog ko je tu metodu utvrdio. Takođe nisu znale da objasne kakve one veze imaju sa tom naučnom materijom, jer niti su šta objavljivale na tu temu, niti su uopšte znale o čemu pričaju ta dva dana. Naravno, dobar broj prosvetnih radnika, zadovoljjni što su ćaskajući o glupostima u kaficu dobili nekih dvadeset bodova, prihvatili su to sa zadovoljstvom. Semiinar je bio nestručan, laički i ponižavajući po akademski obrazovane građane.
Mim Besna
Vama koji ne zelite da se usavraavate, NEMOJTE!!!!!! Memi su usavrsavanja bila inspirativna,mmnogo sam ideja razmenila a da ne govorim o tome sto kao prof engleskog jezika izvornog govornika mogu da cujem samo na filmu! Slazem se da su cene nekih dobrih seminara nepotrebne, ali 90% seminara na kojima sam bila su bili besplatni, drzali su ih vrhunski predavaci a sada nisu prosli akreditaciju! Opet malverzacije! Dzaba da se vrsi reorganizacija kada monopol ne popusta!!!
Jelena Kukorlic
Moj komentar na poslednjoj sednici Nastavnickog veca je bio: da nikada nisam nista naucila na seminarima na kojima sam bila u zivotu, na sta su sve kolege direktoru rekle sa osmehom: ni ja! :) Zaista je tako, jednom smo imalo doar Mensin seminar i to je to, ali je mnogo skup, a mi ga na poklon dobili zbog ucesca u ko zna kakvom 'pranje para' programu ;) Inace radim u prosveti 7 godina i nisam polagala strucni ispit iako sam prijavljena 2008.!!!??? Jos dve moje koleginice su prijavljene tada, nisu pozvane! U BG nam kazu da cekamo red mi iz Vojvodine, jer nam je uplaceno u Bg, pa nema polaganja u NS! Dok ovde neki na zamenama uveliko polazu! Pa se pitam KOJI CE MI TI SEMINARI UOPSTE!!!??? SRBIJA! :(

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља