четвртак, 21.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:06

Нема нових градилишта на Коридору 10

Аутор: М. Авакумовићпетак, 05.04.2013. у 15:00
Деоница коридора 10 између Прешева и Левосоја (Фото А. Давинић)

Грађевинска сезона званично је почела пре петнаестак дана, али на Коридору 10 још није отворено ниједно ново градилиште – осим 17 старих на којима је настављено тамо где се пре зиме стало. Стари проблеми: експропријација, непрецизни пројекти и лоши тендерски услови одгодили су почетак радова на 40 нових километра аутопута. Уместо крајем марта, изградња деонице кроз Грделичку клисуру почеће 15. маја, а у приближно исто време почиње градња аутопута између Чифлика и Пирота на истоку.

Дмитар Ђуровић, директор „Коридора Србије” каже да за то постоје оправдани, али и неоправдани разлози.

Радови на деоници Грделица – Царичина Долина касне због незавршене експропријације. Грађани су револтирани зато што је изузимање земљишта у Владичином Хану плаћено 450 до 800 динара по метру квадратном, а процене Пореске управе за парцеле око Царичине Долине су много ниже.

– Општинске управе издале су ових дана 92, од 300 решења колико се очекује. То је предуслов да би се кренуло са радовима. Тендерска процедура за извођаче је завршена, али пошто уговор није потписан не могу да кажем која фирма ће градити, али у питању су странци – објашњава Ђуровић за „Политику”.

Наш саговорник наглашава да је грешка направљена у тендерским условима, у којима је наведено да ће експропријација бити завршена за 28 дана. То је, како каже, немогуће за тако кратко време.

– То је грешка наше државе, министарства за инфраструктуру и „Коридора Србије”. Једини начин да се извучемо из тога јесте да померимо рок и договоримо са извођачима да граде само тамо где је плаћена експропријација. У супротном извођачи могу да почну да нам наплаћују пенале и да нас та грешка кошта 100 милиона евра. Тренутно преговарамо о неком разумном року и надам се да ћемо за десетак дана потписати уговор – објашњава Ђуровић.

На овом краку према македонској граници постоји још један проблем. Грци би могли да ускрате финансирање деонице Српска кућа – Левосоје, на којој још нису почели радови. Они не доводе у питање део од Доњег Нерадовца до Српске куће који се гради. Тај део аутопута финансира се из грчког Хиперб плана у коме та земља учествује са 87,7 милиона евра. Ми учествујемо са 20 одсто новцем за експропријацију и та обавеза је испуњена.

– Грци су нас обавестили да планирају да повуку средства, тамо где радови нису започети. Међутим, нама је та деоница Доњи Нередовци – Левосоје нераскидива целина. Имаћемо ових дана састанке са представницима Хиперба и са грчким амбасадором. Уколико буде потребно та прича ће бити разрешена на државном нивоу – уверава Ђуровић.

Прошлог месеца, такође, требало је да почне изградња две деонице, Чифлик–Станичење и Станичење–Пирот, на краку према бугарској граници. Директор „Коридора Србије” уверава да је тендерска процедура у завршној фази и за десетак дана, према његовим речима, стећи ће се формални услови за потписивање уговора са извођачима.

На овом коридору нису испоштовани ни датуми за завршетак радова предвиђени за почетак нове грађевинске сезоне. Грчкој фирми „Актор” пре два дана истекао је рок за завршетак деонице Црвена река – Чифлик.

Директор „Коридора Србије” каже да пројекти нису били добри и да се силно време изгубило због тога.

Он није задовољан ни како су стране консултантске куће, „Луј Берже”, „Ептиса” и „Аруп”, ангажоване као надзорни орган, обављале свој посао. Раније се дешавало да је од тренутка када уоче неки проблем до обавештења извођача радова пролазило и по 15 дана. Ђуровић каже да им је пракса била да све раде последњег дана законом предвиђеног рока.

– Ту праксу је ново руководство „Коридора Србије” променило. Уколико пустимо да преписка између извођача радова и надзорног органа траје два или шест месеци, да би се утврдило ко треба да се укључи и ко је у праву, изгубили смо време и дошли у ситуацију да настане потенцијална штета. Увели смо правило да се оног момента, када се уочи грешка, укључује пројектант који са инвеститором и надзором мора да нађе решење на терену, препројектује и радови се настављају. То је наша нова стратегија. Оформили смо наш пројектантски тим, чији задатак је да контролише све и да помаже пројектантским кућама. То је једини начин да сустигнемо и испоштујемо рокове – каже Ђуровић.

Он тврди да ће рокови бити испоштовани, да ће се на градилиштима радити даноноћно и да ће ове године бити завршено 40 километара аутопута. Он уверава да ће цео Коридор 10 бити готов крајем 2015. или почетком 2016.


Коментари3
862d8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mladen Mladic
Ma vazno je da Bekuta radi punom parom !
kojadin Sremcevic
Ovo nije stetan ugovor ovo je stetno vodjenje investicije sto je jos veca steta, Koliko godina nam nesposobni vode ovu za nas vaznu privrednu granu. Ako je neko lazno izvestavao i neosnovano obecavao a mi preko toga prelazimo olako onda sa nama nesto nije dobro. Ti koji obecavaju ili ne znaju taj posao ili su placeni da odlazu dezavuisu dok drugi preuzimaju saobracaj prihod. Dodjimo sebi pustimo te sto obecavaju neka se useljavaju vencavaju...
Temida Peric
Hoce li neko konacno da odgovara u ovaj drzavavi zbog stetnih ugovora i drugih propusta na infrastrukturnim projektima ili cemo i dalje da stitima nesposobne ministre?Ovde se radi o milionskim gubicima koje placaju gradjani Srbije.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља