четвртак, 29.09.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:11
ПОТРОШАЧ ПИТА

Како декодирати мобилни телефон

Када истекне уговорна обавеза или корисник промени оператера, уређај је могуће користити и у другој мрежи
Аутор: С. Д.четвртак, 11.04.2013. у 22:00

Мобилни телефони које корисници купе код оператера уз пакете услуга кодирани су само за коришћење у тој мрежи, међутим, поставља се питање шта се дешава када истекне уговорна обавеза или када корисник промени оператера.Да ли у таквој ситуацији телефон може да се откључа и да се користи у мрежи другог оператера?

Европска је пракса, наводе у Националној организацији потрошача Србије (НОПС), да када уговорна обавезa истекне, корисник се обрати оператеру са захтевом и без накнаде му стиже код за откључавање.

Како објашњавају у НОПС-у, најважније је то да оператер мора да обавести потрошача под којим условима купује телефон (да ли је закључан или није), као и да ли је могуће након истека уговора користити га изван матичне мреже.

Каква је пракса када је реч о декодирању телефона, да ли корисник може да затражи декодирање уколико прелази код другог оператера и колико то кошта? Да ли декодирање обави нови или стари оператер и да ли обавештавате потрошаче под којим условима купују телефон, питали смо сва три оператера мобилне телефоније.

ТЕЛЕКОМ:

Свим корисницима „Телеком Србија” се приликом куповине мобилних телефонских апарата даје информација да су они кодирани и да их је могуће користити искључиво у нашој мрежи. За кодирање мобилних телефона задужени су заступници конкретних произвођача у Србији. Уколико поднесе захтев за прелазак у другу мрежу, корисник има могућност да „Телекому Србија” поднесе захтев за добијање кода за откључавање како би свој мобилни телефон могао да користи у другим мрежама. Издавање тог кода за наше кориснике је бесплатно.

ВИП:

Наши корисници потписују претплатнички уговор у коме је наведено да терминална опрема ради искључиво са вип сим картицом и наша пракса није да уређаје откључавамо аутоматски након истека уговорне обавезе. Услуга декодирања телефона није регулисана Правилником о преносивости броја у јавним мобилним телекомуникационим мрежама, тако да сваки оператер поступа у складу са својим општим правилима пословања. Као и други мобилни оператери, ВИП од произвођача телефона поручује закључане и слободне телефоне. Наше је искуство да су закључани боље технички заштићени и корисницима обезбеђују квалитетно коришћење свих могућности уређаја. Додатни разлог за закључавање телефона су различите злоупотребе уређаја које такође утичу на корисничко искуство, међу којима је и насилно декодирање мобилних телефона и њихова препродаја на црном тржишту.

У шест година комерцијалног пословања на српском тржишту имали смо мало захтева корисника за откључавање телефона како би могли да буду коришћени у другим мрежама. Зато ову услугу нисмо уврстили у своју редовну понуду, али смо излазили у сусрет корисницима који су, након истека уговорне обавезе, пожелели да откључају свој телефон и за то нисмо тражили надокнаду.

ТЕЛЕНОР:

Након истека уговорне обавезе, корисник који нема дуговања према оператору може да тражи декодирање телефона, а „Теленор” је први оператер који је ово почео да практикује.Корисник може да затражи декодирање апарата и уколико је испунио услове за прелазак код другог оператера. Декодирање обавља оператер од кога је корисник купио апарат.

Пре куповине корисник добија све информације у вези сауређајемкоји купује, при чему сеинформација о кодирању налази и у општим условима који су доступни свим  постојећим и потенцијалним корисницима. Након декодирања такав уређај може да се користи у свакој другој мрежи.


Коментари9
82d68
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

slavoljub van
sramota je šta rade u VIP-u, istekla mi je ugovorna obaveza 27. oktobra. zatražio sam kod za otključavanje i dobio. posle više pokušaja nisam uspeo. nosio u ekspozituri Borča ni tamo nisu mogli. podneli su zahtev meilom gde će se navodno VIP obratiti proizvođaču pa mene obavesetiti, Rekli su da zakonski nepostoji rok i da može da potraje a nisu mi rekli koliko. uputili me naravno u privatni servis. da li će iko od državnih organa imati sluha za ovo i slićna dešavanja neznam. u VIP-u nemaju milosti.......
Marko Radosavljevic
U VIp,u su mi izasli u susret i poslali kod za otkljucavanje telefona na koji sam cekao 3 meseca,i vidi cuda,ne moze da se dekodira tel,posle silnih pokusaja,sto mojih sto njihovih,rekli su mi da to nije njihova usluga te da su hteli samo da pomognu i da se obratim servisu za dekodiranje naravno za koji mora da se plati,Jedino sto su mi ostavili 2 pokusaja za validan kod....
Milica M
Sto se tice VIP-ovog objasnjenja o dekodiranju i da oni ipak izlaze u susret korisnicima apsolutno nije tacno.Ja sam vec 4 godine njihov korisnik i trazila sam otkljucavanje tel.i prvi put *pre dve godine i tada su mi u poslovnici u Zemunu rekli kako je to nelegalno.Zacudili su se sto nesto tako trazim.Sada mi je istekao i drugi dvogodisnji ugovor i na zahtev da dobijem kod za otkljucavanje ,uputili su me u bilo koji servis za mobilne telefone gde rade uslugu dekodiranja i to se naravno placa.!!!Lepo je sto postoji mogucnost izbora pa ja vise sa njima ne obnavljam ugovor...
ZORAN
Svi su operateri isti, TELENOR, VIP, MTS, do pre par meseci sam bio u VIP-u, nisam sreo i video vecu pljacku na delu. Ugovore koje su sacinili za post peid, je napravljen tako da samo vi i uvek vi imate stetu, cak i kada uggovor istekne, u ubavezi ste da im platite jos jedan racun. To nema nigde. Tipican nacin pljacke i razbojnistva. Nadlezni organi cute i ne reaguju. neznam samo do kada ce to biti tako. Ja sam bio kod njih ali vise nikad u zivotu. U pravu su nasi ljudi, drzi se ti onoga sto je nase i mirna glava. Koliko god bio los MTS, ipak je on Srpski i ako nista drugo pare su tu u Srbiji a ono je drp sistem
Anonima
Mislim da je u telenoru na delu opsta pljacka korisnika/ post pejda po ugovoru o kupovini telefona/ a kad odes da reklamiras neke stvari, tako te prime, da se pokajes sto si uopste dolazio,, No svaka se skola placa, jednom te predju, drugi put nece moci/

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља