четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 07.06.2013. у 11:00 Танјуг

Могућа изградња Канала Морава, уз одређене препреке

Министар природних ресурса, рударства и просторног планирања Милан Бачевић састао се данас са шефом радног тима кинеске националне компаније "Цајна Гезхоуба Груп Корпорејшн" Хуаном Лингом Фото Танјуг

БЕОГРАД – Пројекат градње Канала Морава је изводљив иако постоје одређене инфраструктурне препреке, јер њих је могуће решити, оценила је данас делегација кинеске националне компаније „Чајна Гезхоуба Груп Корпорејшн”.

Делегација која је претходне две недеље у Србији прикупила сву техничку документацију за тај пројекат, обишла десетине установа, предузећа, завода и на 30 локација се уверила у добру пловност Мораве, најавила је да ће за неколико недеља српској Влади доставити предлог за реализацију тог великог пројекта.

Министар природних ресурса, рударства и просторног планирања Милан Бачевић рекао је новинарима, после састанка са кинеском делегацијом која га је информисала о прикупљеним подацима са терена, да је сада већи оптимиста него пре неколико месеци када је у питању реализација тог посла.

„Овај пројекат је нешто у шта треба веровати и подржати, и има више смисла него што што би скептици признали,” рекао је Бачевић.

Министар је најавио да је планирано да студија изводљивости за Канал Морава буде завршена до краја јула, али да ће можда тај посао бити завршен у још краћем року ако се прихвати предлог кинеских стручњака, који за сада није желео да открије.

На састанку није било речи о начину финансирања канала и да ли ће то бити из кинеског развојног фонда за југоисточну Европу вредног 10 милијарди долара, рекао је Бачевић.

Он је поновио да се држава Србија неће задуживати за тај пројекат, који ће се реализовати и без задуживања, ако струдија изводљивости покаже да је то могуће.

Србија нема новца за тај пројекат, али постоје и други начини, истакао је Бачевић и додао да је још рано говорити о финансирању и да прво треба да се заврши просторни план посебне намене и да се за то добије сагласност локалних самоуправа, па тек онда је на држави да обебзеди неопходан новац.

Он је прецизирао да је тај пројекат полифункционалан и да би се изградњом канала Морава не само побољшала пловност реке, већ би се и створили повољнији услови за бављење пољопривредом, туризмом, омогућила изградња хидроелектрана и спречиле поплаве, али и миграције становништа из моравског слива.

Бачевић је међутим додао да би тај посао могли да успоре одређени инфраструктурни пројекти које је неопходнбо изместити.

Коментари12
3caf1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Slobodan Ratković
Sto godina su Švedska i Danska vršili pripreme za izgradnju čuda savremene arhitekture,tj.mosta izmedju Malmea i Kopenhagena.Što je zamišljeno,to se i realizovalo.Ali kod nas u Srbiji se tako ne radi.Maštanja se pretvaraju u obećanja,obećanja se zatím rasplinu,i nakon toga dodju neki novi "realizatori virtualnih"Potenkinovih sela,i tako do u nedogled.Realizacije nemá,pa nemá,jer su tajkuni u sprezi sa domaćim i stranim centrima moći ugrabili sve što im je došlo do ruku,i šta na sve to reći?Srbijo,Tebi ne trebaju oni koji samo pričaju i obećavaju,Tebi trebaju oni koji malo pričaju,puno rade i koji stvaraju dobra za srpski narod.S.R.
T Rex
Dakle, ovde nije reč o 'kanalu Morava - Vardar', već ustvari o regulaciji toka Morave, a takva Studija je uradjena još pre 20god. i može da se skine sa neta ako se ukuca : "Regulacija reka Južne i Velike Morave".
н м
Мени се свиђа ова идеја и убеђен сам да ће студија оправданости бити позитивна. Људи су толико скептични према овом пројекту, толико су убеђени да је будалаштина, тако да пројекат има све шансе да успе и то у јако кратком времену за наше услове.
napred ministre .
direktno u grcku pa u sredozemno more koliko se samo skracuje put ovim kanalom do tamo,izbegava se turska dunavom,pitnje za kraj dali bi neko isao duzim putem do istog mesta.
petar kostadinovic
nije nama potreban kanal dovoljan je i taj auto put samo kad bi bio jeftiniji i kad bi carine bile efikasnije.sve moje kolege koje se bave medjunarodnim prevozom izbegavaju Srbiju samo zbog uzasavajuce velikog gubljenja vremena na granicnim prelazima,

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља