субота, 26.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 20.05.2007. у 20:24 Данијела Вукосављевић

Скривена камера за прекршаје

У Србији се дневно фотографски документује око 600 саобраћајних прекршаја. Од тога највећи број прекршајних записника полиције односи се на прекорачење брзине, непрописно паркирање, пролазак на црвено светло, непрописно претицање и непропуштање пешака на пешачком прелазу.

Владимир Ребић, шеф Одсека за контролу и интервентно регулисање саобраћаја у Управи саобраћајне полиције МУП-а Србије, за "Политику" говори о овој, широј јавности, мање познатој методи рада саобраћајних полицајаца. Према његовим речима, известан број патрола користи радар са камером, радар са фотоапаратом па и дигитални фотоапарат.

– Ово су уређаји за трајан запис прекршаја и углавном се користе за теже доказиве случајеве. То су углавном пролаз возила на црвено светло, непропуштање пешака на пешачком прелазу и непрописно претицање возила. Најчешће се овакво документовање обавља из возила – наводи наш саговорник.

Полиција фотоснимком документује и непрописно паркирање у случајевима када се возило уклања са лица места. Тада се фотографијом документује основ за уклањање возила.

– У скоро сто одсто случајева који су документовани фотоуређајима учинилац прекршаја се прогласи кривим, што је иначе теже ако нема фотографије као трајног доказа пред судијом за прекршаје. Такође, за прекршај који се наплаћује на лицу места, као рецимо ниже прекорачење брзине – у насељу за брзину до 30 или ван насеља до 50 километара на час више од прописане брзине – када се возачу покаже фотографија, он увек плати казну. Искуство говори да, када је у питању "само" реч полицајца против речи учиниоца прекршаја, возач се углавном труди да "изврда" плаћање казне – објашњава Ребић.

Према речима нашег саговорника, фотоапарате има свака полицијска станица у Србији, док радаре са камерама и фотоапаратима има свака Полицијска управа која обавља контролу саобраћаја на Коридору 10.

– Сматрамо да још не постоји довољан и очекиван број уређаја за фотодокументовање прекршаја, али је МУП Србије започео процес њихове набавке. Осим тога, очекујемо да ће санкционисање возача умногоме олакшати и нови закон о безбедности саобраћаја који је у процедури. Одговарајућа опрема и нови закон би појачали ефекте рада саобраћајне полиције – каже Ребић.

Несавесни возачи се најчешће нађу "у чуду" када их полиција заустави, а да они нису ни видели ко, када и где је забележио њихов прекршај.

– Реч је о цивилним полицијским патролама и то су углавном патролна кола без полицијских обележја. У зависности од тога како је акција испланирана, у њима може да буде и полицајац у цивилу. Овако се најчешће евидентирају недозвољена брзина и непрописно претицање. Тада се радио-везом прекршај дојављује првој следећој патроли која зауставља возача – објашњава Ребић.

Коментари0
add17
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља