субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:54

За годину дана завршено свега 9,6 километара аутопута

четвртак, 04.07.2013. у 14:00

Одлука о раскиду уговора са „Алпином” за градњу Коридора 10 од Пирота до Димитровграда, највероватније ће бити донета следеће седмице. Пошто је аустријска компанија отишла у стечај ускоро ће бити расписан нови тендер. Ово је јуче најавио Дмитар Ђуровић, директор „Коридора Србије” и тако оповргао спекулације да ће уместо „Алпине” на обилазницу око Димитровграда и 23 километра аутопута од Пирота до границе са Бугарском „ускочити” домаће фирме.

За спровођење тендерске процедуре биће потребно шест месеци и према Ђуровићевој оцени радови на завршетку тог дела Коридора 10 неће трајати дуже од две године.

– Раскид уговора је озбиљан процес и не смемо да будемо неопрезни како не бисмо дошли у ситуацију да морамо после да вратимо банкарску гаранцију од 5,9 милиона евра, коју ћемо наплатити – рекао је директор„ Коридора Србије” у Привредној комори Србије на састанку са извођачима радова који граде аутопутеве у нашој земљи.

„Алпина” је имала уговорене послове за Коридор 10 у вредности од 59,3 милиона евра. До сада јој је исплаћено 30,3 милиона евра за завршених 86 одсто радова на мостовима и 52 одсто трасе аутопута између Пирота и Димитровграда.

– Нисмо јој платили ни динар више новца него што је урадила. „Алпина” дугује подизвођачима из Србије око 420 милиона динара. Сви који нису наплатили своја потраживања од аустријске фирме „Алпина Бау Гмбх”, могу пред надлежним судом у Бечу да пријаве потраживања до 16. августа ове године. То је једини пут и ми им не можемо помоћи, јер је уговор за изградњу потписан са „Алпином” из Беча, а подизвођача је ангажовала њена кћерка фирма регистрована у Београду – објаснио је Ђуровић.

Проблем са „Алпином” не би требало да утиче на завршетак Коридора 10, јер је планирано да овај међународни аутопут кроз Србију буде потпуно завршен најкасније до почетка 2016. године, а Коридор 11 од Београда до Чачка најкасније до половине исте године.

– То је крајњи рок који као држава себи можемо да дозволимо. Више кашњења неће бити, а свака фирма која не буде поштовала рокове биће искључена из посла. Понекад је опомена пред искључење довољна, као у случају чешке „Субтере” која гради тунел Бранцарево – рекао је Ђуровић

Он је најавио да ће ове грађевинске сезоне бити саграђено укупно 40 километара аутопута. На питање новинара да ли је то мало за годину дана Ђуровић је подсетио да је прошле године завршено само 9,6 километара.

– Сматрам да је 40 километара за ову годину успех јер је просек у окружењу па и европски стандард око 52,5 километара. Хрватска је једина у региону у протеклих десет година остварила тај просек – навео је директор „Коридора Србије”.

Основни узрок свих застоја, према његовим речима, била је експропријација. Ове године тај проблем не постоји јер је обезбеђено 3,3 милијарде динара, што је довољно да изузимање земљишта не буде препрека за изградњу.

Потенцијални проблем могу да буду деонице на јужном краку Коридора 10 које су требало да буду финансиране из грчког Хеленик плана. Та земља је због своје тешке финансијске ситуације отказала одобрених 65,5 милиона евра за деоницу Српска кућа – Левосоје близу македонске границе. Међутим, обећала је да ће исплати 21,7 милиона евра за започету деоницу Доњи Нередовац – Српска кућа.

Лева трака аутопута између Врања и Бујановца, на деоници Доњи Нерадовац – Српска кућа, у дужини од шест километара и свих осам километара обе траке биће завршено у наредна три месеца. Ђуровић је казао да ће за два месеца бити завршен пун профил аутопута на Коридору 10 од Левосоја до македонске границе у дужини око 21 километар.

У Србији су тренутно отворена 164 градилишта и „Коридори Србије” су основали радну групу која контролише пројекте и решава проблеме са извођачима како би се убрзали радови и спречили чести одштетни захтеви ангажованих компанија.

М. Авакумовић

------------------------

Обилазница око Београда за две године

Обилазница око Београда, која је део Коридора 10, биће завршена најкасније за две године, рекао је јуче директор „Коридора Србије”. У току су преговори за избор извођача радова на деоници од Орловаче до Бубањ потока са компанијама из Кине, Аустрије, Италије, Чешке и Израела. Уговор ће како је најавио бити потписан највероватније у септембру, а радови би могли да почну у марту идуће године.


Коментари20
a27a3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Милош Петровић
Људима из власти треба забранити да говоре у футуру (будућем времену). Све те реченице тип: Ми ћемо да ... , Надамо се да ће .... , Планирамо да ...., треба избацити из јавних гласила и објављивати само реченице који почињу са: Ми смо урадили ..., Ми смо изградили ..., Ми смо завршили ..., Ми смо усвојили .... Ипак, у том случају новине не би имале шта да пишу. А можда би тако било и боље.
Slobodan Ratković
Ako u srpskom političkom vrhu ne vláda raspoloženje da se pooštri kontrola raspolaganja društvenim sredstvima,i ne procesuiraju odgovorni za nerad i javašluk,a posebno u sektoru investicionih radova,poput infrastrukture,i ako se ponovo ne uvede SDK koja je upravo radi tih i takvih malverzacija ukinuta,onda neka je Srbiji i njenom narodu Bog na pomoći.Za godinu dana izgraditi svega 9,6km.autoputeva,ne predstavlja samo bruku i sramotu,nego jedan od najzabrinjavajućih pokazatelja gdje se Srbija danas nalazi,i ko je uništava.S.R.
Neša N.
Novim putevima će se voziti novopečeni kapitalisti,kontroverzni biznismeni,nova vlast i poneki nesrećnik koji je skupio pare za gorivo!Ostali,uglavnom,ni nemaju pare da bi negde putovali.
vox populi
@Pera1^ Peric | 05/07/2013 07:47 Treba strancima omoguućiti da što pre napuste Srbiju, a to je moguće jedino dobrim autoputevima. Da li vam je sada malo jasnije?
Pera1^ Peric
Ljudi nemojte da ste na kraj srca, pa gde da idemo tim auto putem?? Sto pre stignete negde pre cete se razocarati kako je sve propalo. Nema pet mesta u celoj Srbiji gde ce covek da se odusevi kako je sve uredjeno i kako su ljudi zadovoljni zivotom.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља