недеља, 17.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:02

Нова управа у „Ер Србији” после 1. септембра

Аутор: С. Деспотовићчетвртак, 08.08.2013. у 22:00
(Фо­то Д. Ћирков)

Комплетно ново руководство „Ер Србије” требало би да буде формирано до првог септембра, након чега ће потпуно преузети управу над новом националном авио-компанијом. Цео процес преузимања контроле над фирмом нови менаџмент ће завршити најкасније до првог октобра, сазнаје „Политика”.

Како је предвиђено споразумом, менаџмент ће поставити „Итихад”, а не овдашњи политичари, чиме ће се обезбедити потпуна професионалност у вођењу компаније. План је да се наредна година заврши „позитивном нулом”, а да већ од 2015. године „Ер Србија” буде профитабилна компанија.

Запослени кажу да о реорганизацији још нико није званично са њима разговарао, али да то очекују наредних дана.

– До почетка септембра знаће се који су им кадрови потребни и дефинисана нова организација компаније, а о конкретном социјалном програму са нама још нико разговарао. Нови генерални директор је већ у фирми, али још није формирао целокупан тим – кажу запослени.

И док се чека да држава дефинише услове социјалног програма, на недавни који је био расписан пре свега неколико месеци пријавило се мање од 100 запослених. Поређења ради, „Јат” има више од 1.200 запослених, а према ранијим најавама руководилаца вишак је између 300 и 500 људи.

Међутим, према речима нашег саговорника упућеног у овај процес, чим руководство „Ер Србије” буде у потпуности преузело контролу, обратиће им се „Ербас” како би се коначно решио споран уговор са „Јатом” који датира још из 1998. године.

– Мислимо да ће се тај проблем много лакше средити са „Ер Србијом”, односно „Итихадом” као сувласником, него раније са „Јатом” и Владом Србије. Тим пре што је „Итихад” велика „Ербасова” муштерија, па до 2016. године планирају куповину 16 авиона. Према садашњим информацијама, реч је о осам модела „ербас 319” и осам модела „ербас 320” – наводи наш саговорник.

Наиме, још 1998. године од „Ербаса” су наручени авиони и за то уплаћен аванс од 23,5 милиона долара. Реч је о договореној куповини осам авиона, а вредност целог посла са школским центром и симулаторима тада је прелазила пола милијарде долара, односно 560 милиона долара. Од тога на крају није било ништа. Куповина није реализована, а „Ербас” је задржао аванс. Како је „Политика” већ писала, у „Ербасу” имају нову понуду, а како ће се проблем решити зависи и од других аранжмана ове компаније са „Итихадом”.

– Сада се нуди уместо осам четири авиона и да уместо модела „ербас 319” буде „320”. Вредност таквог посла биће знатно мања. Али, све ће то наравно сада зависити и од других послова „Ербаса” и „Итихада” – каже наш саговорник.

Александар Вучић, потпредседник Владе Србије, и Џејмс Хоган, председник „Итихада”, авио-компаније Уједињених Арапских Емирата, потписали су прошле недеље споразум о стратешком партнерству којим је основана нова авио-компанија „Ер Србија”. По том споразуму, „Итихад” је власник 49 одсто компаније, а држава 51 проценат. Компанијом управља страни партнер, а генерални директор биће Дане Кондић, Аустралијанац, пореклом из Србије који годинама ради у „Итихаду”.


Коментари15
723b1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

danilo bulatović
nije definisan "neutralni"naziv kompanije. nije ga trebali ni mijenjati.
Petrovic -
dragi komentatori Politike, godinama pratim situaciju oko jat-a kao putnik; Dolazeci iz SAD negde u Evropu mi dugolinijski putnici budemo srecni kada vidimo prepoznatljiv znak da je kuca blizu i da nas voze odlicni piloti u starim avionima. Cesto se zale na kabinsko osoblje a za sve ove godine i mnogo letova uvek sam imala samo najbolja iskustva; Ali, da bi imali solidnog prevoznika u Srbiji potrebna su stalna ulaganja koja drzava Srbija vec dvadeset godina NE moze. JAT je uvek imao visak zaposlenih, trebalo im je u poslednjih 13 godina najvise 400-500 zaposlenih a imali su 2.5 vise; Partije na vlasti su koristile jat na svaki nacin, a neki jatovci tvrde da je Dinkic jat-u oduzeo aerodrom Beograd nejasno je (?) .. s druge strane jat tj uprava i odnosi medju radnim grupama u jatu nisu dobri, bez poslovne sloge; U ovim uslovima jat bi otisao u bankrotstvo jer drzava Srbija ne moze vise da pokriva gubitke niti da ih podrzi; Ovo je resenje a Etihad partner.
Ramzes Treći
..a stvarno zašto nema krune sa krstom na repu aviona..
Bunjevac iz Tavankuta
Stirko usto pa skoro bisno kaze: Sta se sad ovi prenemazu na Politiki svaki cas neko divani Rojal, pa triba vratiti kralja, umisto lipo da pitaje covika dal oce il nece da bude kralj. Mi se na ovo tako zabunili da su niki poceli furtom i da podriguju. Kad Pista: Ja ko Madjar mislim da nije lud da dozvoli da ga imenuju za kralja jer ondak bi moro da zapne i da radi ... kad gazda Tale: Ja opit mislim da bi u tom slucaju zbriso sa Englesku kad bi se o tom pocelo ozbiljno divaniti. On ovako zivi ko bubreg loju, one blende mu sve placaje, jos i mu i pravidu razne svecane vecere pa se ondak svi upicane i izigaravaje niku pridratnu gospodu, a sve pozderu jos i zapakuju kad krenu kuci da imaje dobru klopu jos dva tri dana kod kuce.
pusti snovi
План је да се наредна година заврши „позитивном нулом”, а да већ од 2015. нова авио-компанија буде профитабилна фирма.... Mozemo se isto tako nadati da ce Partizan i Zvezda igrati u finalu Lige Sampiona....

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља