субота, 04.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 31.08.2013. у 12:00 Мирослав Лазански

Први лет страног команданта на руском „мигу 35”

Генерал Ранко Живак на подмосковском аеродрому „Жуковски” (Фото Министарство одбране Србије)

Од нашег специјалног извештача

Москва – Као први командант неког страног ратног ваздухопловства, генерал Ранко Живак, командант српског ваздухопловства и ПВО, летео је јуче на подмосковском аеродрому „Жуковски”, авионом „миг 35”, какав би требало да набави Србија. На стајанки се окупио практично комплетан врх компаније „МиГ”, са генералним директором Сергејем Сергејевичем Коротковом, главним конструктором „МиГ” Николајем Николајевичем Бунтином и главним опитним пилотом Станиславом Горбуновом.

Након претполетних краћих припрема генерал Живак је обукао „антиге” одело и са Горбуновом ушао у кокпит „мига 35”. Запуштање мотора и „миг 35” елегантно је кренуо на почетак писте. Врло кратак залет, без форсажа, и нестао је на хоризонту.

Лет је трајао 65 минута на различитим висинама и на удаљености од аеродрома од 300 километара. Генерал Живак испробао је „миг 35” по више елемената: праћење десет циљева истовремено на максималном домету радара од 180 километара и симулација напада на четири циља истовремено, мапирање терена испод и бочно, функција „дата-линк”, форсаж, максимална и минимална брзина при ниској бази облачности...

Командант српског ваздухопловства и ПВО био је врло задовољан после лета и своје утиске пренео је и команданту руског ратног ваздухопловства генералу Бондареву са којим је убрзо имао радни састанак.

Генерал Бондарев доћи ће у суботу да види српски школски авион „ласта 95”. Руси показују велики интерес за тај авион будући да су њихови авиони те класе застарели и да је заједнички пројекат летелице те категорије са Кинезима пропао. У постојећим околностима треба им најмање три године да развију нови пројекат и да се приближе предсеријској производњи, тако да је „ласта 95” и за њих занимљива.

Наша делегација имала је више разговора и са руским произвођачима ПВО система. Систем С-350, којег нам Руси нуде, још није ушао у серијску производњу, С-300 се више не производи, а за С-400 је питање да ли би нам га и дали, премда наши званичници кажу да ће га тражити.

Иначе, јуче су на аеродрому „Жуковски” летели Французи на авиону „рафал” и Швајцарци на америчком Ф-18. Летеле су и све акрогрупе, руски „Стрижи”, „Руски витезови” „Соколови Русије”, као и кинеска акрогрупа „Први август”. На првом дану манифестације отвореном и за грађане, велику пажњу гледалаца привукао је лет авиона „ербас 380”. Грдосија је изводила прави плес у ваздуху.

Коментари14
51053
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pero peric
Rusko staro zeljezo kome vise niko ne pridaje paznju. Americke bespilotne letjelice su buducnost.
laki moskva
za DJ hill;S400 Rusija nikom nece prodati u doglednoj buducnosti dok ne ukompletira svoje snage PVO.Ni S 300 nikom nisu prodali dok se nisu ukompletirali Za g Lazanskog; sam sistem S 300 nije garancija da neku zemlju nece napasti,nego eselovani sistem Pvo,a to znaci ne samo S300,koji je dugog dometa nego i dovoljne kolicine PVO srednjeg i kratkog dometa tj,BUK m2 i pancir s1 uz dovoljnu kolicinu avona presretaca kao sto su Suhoj 27 ili Su 30 ili jos bolji MIg 31 .E to je garancija da neku zemlju sa ozbiljnom PVO nece napasti.Rakete za S 300 su preskupe da bi se njima obaralo sve i svasta,osim aviona ,za druge svrhe sluzi BUK i Pancir S1 i to za avione koji prodju prvu liniju daljne odbrane i krilate rakete za koje je pancir smrt.Inace to su sistemi klasicne PVo ,a postoje i sistemi pvo kopnenih snaga kao sto je antej 2500 i tor.
Andrija senior
Hvala gospodine Lazanski na reportazi,nadam se uskoro opsirnijem tekstu.Voleo bih da imate neku emisiju na televiziji posto Vas izuzetno cenim i postujem kao vojnog komentatora.Secam se jos kada su nabavljeni ovi migovi 29 kojih sada imamo nazalost samo 4 kako ste imali dobru emisiju o tome. Ali bih Vas molio da uporedite zapadnu tehniku i nasu i o tome napravite emisiju ili pisani deo bar, jer ima onih novinara,a znate i vi koji su(imali su emisije pod nazivom integracija) koji i dalje rusku tehniku smatraju zastarelom.Znamo svi zasto to rade i ko placa.A i da objasnite koji avioni su najbolji u manevarskom smislu... Veliki pozdrav najboljem vojnom Komentatoru!!!
daj šta daš
Rekao bih da Rusi imaju probleme da prodaju svoje Migove po svetu. Sa prodajom Migova Indiji veoma škripi; oni uporno obaraju cenu da bi bila šta niža... A tržište puno drugih stranih proizvodjaca.
Zrakomlat Helicopters
M. Lazanski @ Немања Г@ DJ Hill | 01/09/2013 11:18 Kazite Rusima da odvoje neke pare za nase NVO, pa ce biti savim druga prica, jer kod nas vecina intelektualaca zivi od stranih donacija, a zna se sta to znaci. Cekamo i vas najavljeni intervju sa generalnim direktorom ruskog avio-koncerna MiG Sergejem Korotkovim. .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља