четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:37

Кинески кредит за Коридор 11 тек догодине

Аутор: М. У. А.субота, 19.10.2013. у 12:30
Ауто пут до јужног Јадрана чека инвеститоре (Фото А. Васиљевић)

Изградња дела аутопута према јужном Јадрану, који се финансира кинеским кредитом, по свему судећи, почеће тек следеће године. Влада Србије је дала сагласност на кинески део зајма од 301 милион долара, али je новац који српска страна треба да положи, а то је десет одсто укупне инвестиције, планиран у буџету за 2014. годину.

Према речима Миодрага Јоцића, државног секретара у Министарству грађевинарства, зајам код Ексим банке биће оперативан тек од нове године. Кредит треба да прође процедуру у Министарству спољних послова, а потом ратификацију у Скупштини.

 – Држава након изгласавања тог закона у Скупштини треба да уплати 10 одсто као аванс како би могли да почну радови. Тих 2,9 милијарди динара је планирано у предлогу буџета за 2014. годину – каже Јоцић.

За градњу Коридора 11 од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига потребно је уложити 333,7 милиона долара.

 – Кредит је преференцијални. Кина покрива такозване губитке на каматама својим субвенционисањем и зато је кредит изузетно повољан. Период расположивости кредита је пет година, исплата кредита 20 година, укључујући период почека од пет година, а камата је фиксна од 2,5 одсто годишње – објашњава државни секретар у Министарству грађевинарства.

Кинеска Ексим банка је обавезна да као аванс уплати 15 одсто кредита како би могли да почну радови, али тек ће се видети након завршетка преговора да ли ће Кинези свој аванс уплатити до краја године или ће сачекати и уплатити аванс када и Србија почетком 2014.

– Министарство финансија још припрема одређене процедуре, а Министарство грађевине заједно са кинеском компанијом и предузећем „Коридори Србије” план повлачења кредита у периоду од 2014. до 2016. године – каже Јоцић и додаје да је учешће кинеске компаније „Шандог хај спид” у том пројекту 51 одсто, а српских предузећа 49 одсто.

Србија овим пројектом конкурише да постане прва земља која ће користити предвиђених 10 милијарди долара које је Кина наменила улагањима у југоисточној Европи.

Следећи пројекат који ће бити финансиран из овог фонда јесте концесија за Коридор 11 у износу од 450 милиона долара.

Министарство грађевинарства и урбанизма упутило је јавни позив кинеским компанијама за финансирање и изградњу три деонице између Београда и Пожеге, али и за одржавање и коришћење деоница које се финансирају из буџета, кредита Кине и Азербејџана.

Јоцић каже да о детаљима ко се пријавио и шта је понудио не може да говори јер конкурсна процедура још није завршена.

Концесија се односи на финансирање, изградњу, коришћење и одржавање аутопута од Сурчина до Обреновца од око 17,6 километара. Затим финансирање, изградњу, коришћење и одржавање аутопута од Прељине до Пожеге од око 31 километар. Аутопут од Обреновца до Прељина је већ у изградњи, па ће под концесију бити дато само коришћење и одржавање 103 километра.

Јоцић каже да се одржавање и коришћење деоница које се већ финансирају и граде из кредита дају под концесију, јер једино под тим условима инвестиција може да буде исплатива будућем концесионару.

– Ми ћемо убирати концесиону накнаду, а о њеној висини тек треба да преговарамо. Мало је натегнуто, али не може се рећи да није исплативо. Имали смо и консултанте и из иностранства и закључили да је овај модел најбољи. Идеално би било да се кредит враћа од путарине са деонице за коју је и узет, али то не мора увек да буде случај– објашњава Јоцић.


Коментари3
88f0a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miladin Mitrović
Zaista sramota za takvu povoljnost koja je nesumnjiva i toliko jedinstvena čak i da nije max povoljna vredelo je zapeti svim silama i sprečiti stotine smrti koje se dešavaju upravo na tom delu koji sada menja Ibarska magistrala i koja je znamo svi najugroženiji pravac i najopterećeniji put koji vodi kroz srce Srbije Opet dogodine A zašto dogodine? Ova vlada je spremna ali je izgleda malobrojna u smislu da sebi priključuje još ljudi koji znaju i hoće da rade Prosto mora se brže mora , jer se ovako svaki pozitivan naboj potroši i raspline
rade tripun
niko vise ne pominje deonicu Pojate Kraljevo..tresla se gora rodio se Medjed
Slobodan Ratković
Opet "dogodine",a niko ne odgovara.Šta je sa "južnim tokom",šta sa koridorima,šta...,nabrajat bi se moglo do sutra?Jedini odgovor je da odgovorna ministerstva i ljudi u njima ništa ne rade,da se ponašaju kako im se svidi,i da u Srbiji ništa ne funkcioniše,na istovjetan način kao i u vrijeme prethodne Tadićeve vlade.Sva obećanja se zasnivaju na "dogodine",ili za dvije,do tri godine,i u toj činjenici se završava sve.Ovu vladu třeba čim prije mijenjati i konačno postaviti pitanje odgovornosti jer ništa ne radi,osim što se služi populističkim trikovima,kako bi prikrila rasprodaju preostalih srpskih resursa i stvarnu pozadinu svih dešavanja.S.R.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља