уторак, 07.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 26.12.2013. у 22:00

Преминуо творац „Хомбреа”

Ортисов најзначајнији стрип био је „Хомбре”

Шпански стрип цртач Хозе Ортис, вероватно најпознатији по постапокалиптичном серијалу „Хомбре”, преминуо је у Валенсији у 82. години, известили су шпански медији, а пренела је Бета.

Овај великан светског стрипа, којег је југословенска публика највише упознала преко „Хомбреа”, „Тарзана” и кратких стрипова објављених у „Стрипотеци” и „Спунку”, од прошле седмице је био у болници у Валенсији због проблема са срцем.

Ортис је рођен 1932. године у шпанском граду Картагена, а још као млад је почео да црта стрипове и осваја награде, па је 1962. године почео да ради за британско тржиште.

Његова слава је почела 1974. године, када је почео да ради за америчку издавачку кућу „Ворен паблишинг”, и за њу је све до 1983. године, када је пропала, цртао хорор серијале као што су „Апокалипса”, „Ноћ џекеса”, „Coffin” и „Вампирела”.

Његов вероватно најзначајнији хорор из тог периода јесте „Четири јахача апокалипсе”, стрип који је је у Југославији објављивао „Спунк”. Ортиз је такође нацртао много епизода „Тарзана” који је у Југославији имао засебну стрип ревију.

Ортис се у Шпанију вратио 1981. године и у тандему са сценаристом Антониом Сегуром створио свој најзначајнији

стрип „Хомбре” (Човек), који је често поређен са Хермановим остварењем „Џеремаја” због сличне, постапокалиптичне премисе: цивилизација се распала, а преживели се сналазе како знају и умеју у новом, суровом свету.

Међутим, критичари су указивали да је „Хомбре” знатно суровије, мрачније и реалистичније остварење, са својим насловним ликом, средовечним антихеројем који лута светом потонулим у мрак и дивљаштво, будући да је остао без енергената.

У осамдесетим годинама прошлог века, када је шпански стрип био на врхунцу, Хозе Ортис, Антонио Сегура и њихове угледне колеге Леополд Санчез, Манфред Сомер и Хорди Бернет основали су издавачку кућу „Метропол”, која је током кратког постојања издавала три магазина. У истом периоду, плодни Ортис је доста сарађивао са британским издавачима, а у једном тренутку је цртао „Судију Дреда”.

Ортис се у деведесетим окренуо италијанском тржишту и издавачкој кући „Бонели”, за коју је цртао „Кена Паркера” и „Текса Вилера”.

Р. С.

Коментари1
ec5a8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nije hombre
...nego ombre!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља