уторак, 19.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:52

Како штеди Атеље 212

Аутор: Б. Г. Требјешанинпетак, 10.01.2014. у 22:00
Ивана Димић (Фото Т. Јањић)

„Август: округ Осиџ” савременог америчког писца Трејсија Летса у преводу глумице Милице Михајловић и у режији Љиљане Тодоровић нова је представа коју ће Атеље 212 у фебруару премијерно представити својој публици.

По овом комаду снима се холивудски филм са Џулијом Робертс и Мерил Стрип у главним улогама, који ће изаћи готово истовремено са премијером у Атељеу.

Непосредно после тога глумачки тандем Аница Добра и Светозар Цветковић почеће пробе представе „Мизери” по роману Стивена Кинга, а у режији младог редитеља Петра Поповића, чија ће ово уједно бити дипломска представа у класи професорке Алисе Стојановић на Факултету драмских уметности у Београду.

Ово су најновији уметнички подухвати Атељеа 212 са којима ће закорачити у 2014. годину, а које нам је из прве руке саопштила Ивана Димић, в. д. директора ове београдске позоришне куће.

– Одлучили смо се за комад „Август: округ Осиџ” – објашњава Ивана Димић – јер је у питању изванредна породична драма са одличним женским улогама.

У глумачкој екипи су: Драган Николић, Дара Џокић, Анита Манчић, Бранимир Брстина, Јелена Петровић, Јелена Ђокић, Милица Михајловић, Бранка Шелић, Младен Андрејевић, Дејан Дедић, Исидора Минић, Маринко Маџгаљ и Ненад Ћирић.

Планирани новац за реализацију представе обезбедио је оснивач Скупштина града Београда. Када је у питању дуо драма „Мизери” Атеље 212 је на добром путу да обезбеди материјална средства будући да је пројекат јефтин.

Аница Добра није била заступљена у претходним поделама, а овим њеним ангажманом практично ће сви глумци Атељеа 212 бити у некој од подела на матичној сцени. Филмски сладокусци сигурно се сећају истоименог филма Роба Рајнера из деведесетих година прошлог века у којем су главне улоге тумачили Џејмс Кан и Кети Бејтс.

Иза Атељеа 212 је дуга, мукотрпна 2013. година. Ипак, Ивана Димић наглашава да је биланс одличан.

– Успели смо да вратимо огромне наслеђене дугове. Поставили смо на репертоар две велике ансамбл представе Гогољевог „Ревизора” и Ковачевићев комад „Свети Георгије убива аждаху” са глумцима из Атељеа 212. Посао није био нимало лак, али смо удруженим снага успели да пребродимо кризу. Комплетан ансамбл се жртвовао. Сви глумци су пристали да раде без варијабиле како би смањили нагомилане дугове и то је резултирало позитивним билансом на крају протекле календарске године. То не значи да смо сада без проблема.

Само смо издигли главу изнад воде, али треба и даље следити тај пут. Сада послујемо врло опрезно јер смо сведоци како је тешко враћати дугове – објашњава Ивана Димић и додаје:

– У протеклом периоду основали смо Уметнички савет Атељеа 212 који чини седам глумаца: Горица Поповић, Бранимир Брстина, Исидора Минић, Небојша Илић, Бранка Шелић, Гордан Кичић и Дубравка Мијатовић. На овај начин желели смо да ангажујемо уметнике који ће бринути о својој кући на нивоу целокупног рада, а не да само својим улогама дају допринос раду позоришта. Тако је цео ансамбл све време био информисан о пословању, јер се то њих, уосталом највише и тиче.
Ивана Димић је пред сам крај 2013. године отишла у пензију, али ће бити на челу Атељеа 212 до избора новог директора куће.

– Пензије за позоришне раднике толико су мале да нам је сваки динар драгоцен. Нисам желела да чекам да ми пензија по новом закону буде два динара. Ипак, нисам желела ни да своје колеге оставим на цедилу, већ сам прихватила понуду да будем на челу куће до пролећа када се очекује велики конкурс за челнике београдских уметничких институција. Да се не прави вакуум, то јест да не долази до непотребних турбуленција у позоришту. Већ сам рекла Бранимиру Брстини, Горици Поповић и Дари Џокић да се тим поводом ангажују, јер је много боље да позориште има своје кандидате. У супротном власт ће бити у ситуацији да стави било кога. Наравно, не знам да ли ће наши кандидати проћи, јер оснивач даје последњу реч, али је свакако добро да благовремено реагујемо – каже наша саговорница.


Коментари2
d65ae
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

jasmina lekić
По овом комаду снима се холивудски филм са Џулијом Робертс и Мерил Стрип у главним улогама, који ће изаћи готово истовремено са премијером у Атељеу. ccc, film uveliko snimljen a upravo su Meril Strip (za glavnu ulogu) i Džulija Roberts (za sporednu) medju odabranima za Zlatne globuse.Ako autorka intervjua TO ne zna, morala bi makar urednica kulture.Ili urednik...
Tatijana Konevski Jevtović
Upravnice Pozorišta Atelje 212 Ivana Dimić, potrebno je da vodite: ansambl, gledaoce,indentitet Pozorišta, nove ličnosti, otkrivate entuzijaste i dosledno dokažete da pozorište nije televizijska ispostava poznatih lica, niti selektor ličnog izbora.Atelje 212 od kad postoji, nosi svoju specifičnost koja mora da se prilagodjeva izmedju ukusa i kiča.Zato je teško, biti na čelu!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља