петак, 30.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 27.02.2014. у 15:00 Д. А. – Н. Б.

За возачку дозволу око 700 евра

Већина ауто-школа које су доскора биле у блокади, уз тврдње власника да нису на време могле да се припреме за примену нових правила, данас регуларно ради.Власници истичу да је новоуведени начин обуке квалитетнији и даје боље резултате. Овај систем уз промену стандарда донео је, очекивано, и промене цена које су сада приличан трошак за полазнике.

Да би ученик у ауто-школи прошао комплетну обуку и изашао на испит који ће му омогућити да добије возачку дозволу у Србији, потребно му је око 700 евра. За теоријску наставу треба да издвоји 12 хиљада динара, док практична припрема, то јест часови вожње са инструктором, коштају 40 хиљада динара. Овај „цех” расте за по 100 евра за свако евентуално наредно полагање испита. Због ових удара на буџет, тврде у ауто-школама, све мањи број кандидата одлучује да уопште пође на обуку.

Али ни то не мора да буде крај свим издацима који се појављују на трновитом путу до возачке дозволе. Јер, поједини кандидати који су променили ауто-школу пожалили су се да им у новим центрима за обуку возача не признају часове које су раније одвозили и одслушали. Дешава се да у центрима које су напустили избегавају да им издају потврду да су одређени део наставе похађали код њих.

„Наставио сам обуку у новој ауто-школи, а нису хтели да ми рачунају часове које сам већ прошао. Тражили су да платим комплетну обуку иако сам се у нову ауто-школу уписао после половине одслушаних часова. Она у којој сам прошао део часова је затворена, па не знам где да тражим потврду да сам похађао део обуке.”

Са овим питањима поједини читаоци обратили су се нашој редакцији, позивајући се на нове законске одредбе. У њима јасно стоји да кандидати за возачку дозволу који су променили ауто-школу не би смели да остану без потврде о завршеним часовима у центру за обуку који су напустили, чак и ако је тај центар затворен. Овај документ све школе које сада имају лиценцу морају да прихвате, јер припреме које је полазник раније завршио, по актуелним прописима, немају временско ограничење.

– Ово правило важи за све кандидате. Потврда се налази код власника школе, па ако је ауто-школа затворена, он је у обавези да је изда. За то не сме да тражи никакву новчану накнаду. Поједини приватници помало врдају тврдећи да не знају где су им те потврде, али ми смо по закону у обавези да трајно чувамо регистре о полагању, у којима се налазе и сви подаци о уписаним кандидатима. Уколико центар за обуку возача не испуни ту обавезу, кандидати треба да се обрате полицијској управи – објашњава Миленко Куљић, представник Привредне коморе ауто-школа Србије.

Петар Рашета, генерални секретар коморе, каже да је параграфима јасно дефинисано и да сваки полазник у одређеној школи може да прекине обуку кад год то одлучи. Без новчане накнаде има право да добије потврду о часовима које је на том месту одслушао или одвозио. Уколико је у центру који је решио да напусти положио и теоријски испит у претходну годину дана, он такође може да захтева да му се овери доказ да је ту прошао тестове.

– Ако школа одбије да му то изда, она крши закон, а кандидат на основу евиденције и књижице са пописом часова које је одслушао може то и да докаже. Противзаконито је и да центар у којем одлучи да настави обуку одбије да призна валидну документацију. Постоје тврдње појединих корисника да неке школе у којима су кандидати решили да наставе са припремама покушају да им наплате комплетне услуге, а по прописима могу да траже новац само за онај део који је полазнику остао до изласка на практични испит – наводи Рашета.

---------------------------------------------------

Стари кандидати без наде

Има „старих” кандидата који нису до краја „одрадили” часове у ауто-школама, а од њиховог последњег сусрета са инструктором прошло је више од две године и они немају чему да се надају. Ти часови неће им се рачунати, истиче Миленко Куљић.

Али, уколико је неко завршио комплетну обуку и пре више од две године, она важи, јер је једини законски услов да програм и процедура буду комплетни. Полазнику који је пре више од две године положио и тестове и вожњу, а није подигао дозволу, сав труд је пропао.

---------------------------------------------

Нова правила – квалитетнија настава

Од ступања на снагу нових правила, дозволе за рад је добило око 320 школа, део захтева се обрађује, док се између 100 и 200 школа затворило, истичу у центрима за обуку. У децембру бројне ауто-школе учествовале су у протестној вожњи центром Београда због, како су тада говорили, недостатка времена да се прилагоде новим правилима, неколико месеци касније сагласни су са Управом саобраћајне полиције да је квалитет обуке сада на вишем нивоу.

– Програми су бољи, теоретска настава је обавезна, а припрема је детаљнија. Квалитетнија су и испитивања која трају око пола сата – истиче Миленко Куљић, наводећи да је потребније инсистирати на улози квалитетних инструктора, него на величини учионица.

Коментари8
c05c6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

anonimus anonimus
Pa dobro Naprednjaci , jel po Vama samo Vi treba da vozite, ko to moze da plati? Od kada ste dosli na vlast obican covek Vas ne zanima.
dušan petrović
Tužmna i pretužna priča. Prirodna potreba da se čovek kreće, komunicira sa okruženjem ,radi na način dostojan 21. veka pretvara se u zemlji Srbiji u luksuz. Benzin preskup, automobili takođe, puteva nema dovoljno a i ono malo što ih ima u očajnom stanju, plate male, autobuski saobraćaj preskup, železnica na nivou 19. veka. Na sve to, za dobijanje vozačke dozvole cena astronomska, čitava nauka se napravi. Uskoro će da se otvori i visoka škola - fakultet, za savladavanje veštine šoferiranja. Alo, u kom pravcu to idemo. Neka nam dopisnici "politike" iz sveta pokažu kako se to tamio radi. I neka nam tvorci tog novog sistema za stvaranje mastera šoferaja kažu šta će to neko, ko krene u na obuku sada, dobiti novo i više od onoga što svi postojeći vozači sada imaju? Osim što će se broj lmladih ljudi koji treba da znaju da voze auto, kao što treba da znaju da plivaju, voze biciklu, rade na računaru i natucaju engleski - smanjiti?
milivoje grujic
Skuplje nego u Cikagu. Aferim.
Bosko Vukov
Ko ce to da plati ? Bas tog meseca kad budem polagao, necu placati racune niti cu ista jesti i tako tri ipo meseca da bih izdvojio 700 eu.
Возач Збуњени
Цена је у овој причи битна,али не потпуно. Да би се решио овај хаос у држави и повратило повререње у систем мора се од нечег почети,а вожња односно полагање возачког испита је право место где би држава требало да покаже озбиљност,истрајност и добру вољу. То се овога пута није догодило. Вожња се тиче свих нас, без обзира на узраст или занимање. Да је сада власт делала исправно и до краја, у квалитетној обуци за возаче, обични људи би НАЈЗАД видели да неко мисли на њих и њихову будућност. Показало се да од тога нема ништа и да ћемо и даље таворити у муљу и блату. Никакви ратови и сукоби нам неће требати, јер ћемо са оваквим саобраћајем несметано гинути и пунити ургентне центре. Објавите како обука возача изгледа у озбиљним земљама и биће нам све јасно. Наздравље и НЕ ЖУРИТЕ!!!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља