субота, 16.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:04

Поникве се и за „боинг“ спремају

Аутор: Бранко Пејовићпонедељак, 31.03.2014. у 22:00
(Фо­то С. Јовичић)

Ужице – Од првог летачког дана на аеродрому Поникве код Ужица, који је означио почетак цивилних летова, прошло је шест месеци. За то време, у периоду године углавном неповољном за авио-саобраћај, већ је овде слетало двадесетак пословних и туристичких мањих авиона, страних и домаћих.

Почетно интересовање за овај аеродром превазилази очекивања, кажу у ужичком ЈП „Аеродром Поникве“, подсећајући да је за прихват лаких летелица (до десет седишта) погодан део овдашње писте дуг 2.200 метара (од укупно 3.100). Али аеродромска инфраструктура није комплетирана, па за слетање већих авиона треба обезбедити услове.

Први се овде, крајем октобра, приземљио пословни авион из Белгије, подсећа директор ЈП „Аеродром Поникве“ Саша Савић. Током јануара учесници фестивала „Кустендорф“ слетали су на ову ваздушну луку, најближу Дрвенграду и Мокрој Гори. Потом је, каже Савић, с Поникава радо летео и Емир Кустурица приликом својих путовања. Прошлог месеца спуштао се овде и један пословни авион из Русије.

– Било је и још неколико најава међународних долазака, за које су добијене дозволе нашег Министарства саобраћаја, граничне полиције и царине, али су неповољне временске прилике те летове онемогућиле. Поникве су заживеле боље него што смо се пре пола године надали, верујући да ће тек током овог пролећа и летњих дана на овом аеродрому бити живље. А сада нам, ево, наилази тај прометнији период – истиче Савић.

Уз друге најаве домаћих и страних летова, на Пониквама ће, рецимо, у јуну прихватити десетак мањих авиона из Словеније који организовано долазе у туристичку посету овом крају. С мањих аеродрома из разних делова Србије зову овде и питају да ли ће током летњих месеци на овој ваздушној луци радити гранични прелаз. То би им, објашњавају, значило да скрате своје летове до Црногорског приморја јер би тако избегли обавезан одлазак због граничних формалности на север, до београдског аеродрома. Саша Савић најављује почетак активности да се за лето таква погодност и омогући.

– Амбиције Поникава, наравно, нису само летови малих авиона, него и већих. Ових дана смо добили упит из Москве да ли „боинг“ са преко 100 руских туриста може да слети на наш аеродром. Управо смо, стога, у поступку разматрања могућности под којим условима је то изводљиво. С Министарством саобраћаја и Директоратом цивилног ваздухопловства радимо на утврђивању минималних услова потребних за такву врсту летова – додаје директор „Аеродрома Поникве“.

Шансе за долазак туриста из Русије авионом у овај крај расту после недавног сајма туризма у Москви, на коме су представници златиборског туризма, ТО Златибор и хотела „Златибор Мона“ и „Палисад“, отворили могућности за будућу туристичку сарадњу с Русима. По речима Ивана Виторовића, директора развоја у компанији „Мона“, руски туроператери ускоро стижу на Златибор да погледају какви су услови за боравак већег броја гостију, при чему би аеродром Поникве у тој широј сарадњи био значајан.

Управо је добра посета странаца туристичкој регији Златибора, Таре, Мокре Горе, Андрићграда – у време кад аеродроми у унутрашњости Србије, у које је држава улагала, вапе за међународним летовима – оно што Пониквама доводи авионе и отвара перспективе. То истичу у ЈП „Аеродром Поникве“, уз подсећање да овој ваздушној луци предстоје милионска улагања у ограђивање писте, подизање нове пристанишне зграде и друге послове, с тим што је све ово могуће по фазама обављати. Град Ужице и околне општине исказали су заинтересованост да помогну, али држава сада Поникве не сме заборавити, јер без њене веће помоћи тешко да ће планови бити остварени. И сваки уложени динар у овај аеродром, верују овде, сигурно ће се исплатити.

А нису само пилоти за Поникве заинтересовани. На ових 2.200 метара писте почетком маја одржаће се првенство источне Европе у мото-тркама, уз учешће стотинак такмичара из неколико држава. Има најава и за ауто-трке, као и за првенство Србије у прецизном летењу.


Коментари7
248ad
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zex zele
e da je srece da prorade svi aerodromi,a ne svako malo pa trcanje za Bg.... dace Bog da se decentralizuje ova Srbija...
JA JA
Bobane:aerodromi u Ladjevcima i Nisu,ne mogu da se porede sa onim na Ponikvama,on jeste da je malo u katastrofalnom stanju,al je duzina piste veca nego i na beogradskom aerodromu. uz malo rada i investicija,na njega bi mogao da sleti i onaj ruski ANTONOV.....
Boban .
Razlika izmedju Ponikvi i Ladjevaca je sto Ladjevci treba da sluze (kao i Nis) domacem stanovnistvu. Ponikve sluze da turisti dodju tu. Oba su potrebna. Ladjevci za neke redovne linije ka svetu (kao i Nis, i da se malo "rastereti" ;) Beograd). A ponikve kao aerodrom blizu turistickim centrima za charter letove uglavnom. To je mali aerodrom i najveca letelica koja bi mogla redovno da leti i da bude iole popunjena je ATR. Naravno treba definitivno otvoriti carinske terminale i na ladjevcima, i na ponikvama i u nisu kako avioni ne bi morali da slecu u beograd. A to da je samo Beograd dovoljan, okacite macku o rep. Oslo sa 600 000 stanovnika ima 3 medjunarodna aerodroma. Od kojih glavni ima 52 izlaza i jos se prosiruje. Ostala dva su smesno mala (8 i 2 izlaza), ali funkcionisu bez problema i pored glavnog. I svi su medjunarodni.
NN UE
Zašto kada se god pokrene priča o Ponikva se nađe neko "pametan" da kritikuje. Za razliku od Lađevaca gde je država uložila milione evra na Ponikve za sada je davala samo "opstrukciju". Za ovih par meseci Ponikve imaju više putnika nego što će Lađevci za naredni par godina. Samo vi nas pustite!
m m
Lepo bi bilo da se Ponikve osposobe za primanje svih vrsta letelica koje bi po potrebi dovozili turiste u taj region ali isto tako mislim da je za taj aerodrom redovan saobracaj jako tesko ostvarljiv ako se uzme u obzir da aerodromi kao sto su u Nisu i Kraljevu nemogu da zazive a oko njih gravitira mnogo vise ljudi ,po nekim procenama 2 miliona oko svakog .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља