недеља, 19.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:58

Нагли заокрет потопио трајект

Аутор: Т. В.четвртак, 17.04.2014. у 22:00
Упорна ледена киша и јак ветар отежавају потрагу спасилаца за несталима (Фото Ројтерс)

Према извештајима агенција

Сеул, Ђинђо – Најмање деветоро људи је погинуло, док се 287, махом средњошколаца, води као нестало након бродолома корејског трајекта „Севол” који у среду ујутру потонуо у Жутом мору за само два сата, пренела је агенција Јонхап.

Међу 179 спасених је и капетан брода Ли Ђун Сеок (69), против кога је подигнута кривична оптужница након сведочења преживелих путника да је међу првима напустио брод, и то у једином исправном од 40 постављених чамаца са спасавање на трајекту.

Више од 220 војних и цивилних ронилаца, 169 бродова, 29 авиона и амфибија јужнокорејске ратне морнарице укључени су у спасилачку операцију, која тече веома споро због изузетно лошег времена око места несреће, 20 километара од југозападне обале Јужне Кореје.

У акцији проверавања има ли преживелих у 146 метара дугом броду на коме је било преко 180 возила и 1.100 тона карго терета, укључен је и специјални дрон за подводна дејства, који крстари утробом „Севола”. Два специјална крана која треба да извуку трајект који је потонуо на месту где је Жуто море дубоко око 45 метара треба данас да стигну на лице места.

„Постоје шансе да има још преживелих”, изјавио је Дејвид Жарден-Смит, секретар Међународне поморске спасилачке федерације.

Упорна ледена киша, јак ветар, високи таласи, ниске температуре и мутна вода јуче су озбиљно ометали спасилачке напоре. Због изузетно неповољних услова, рониоци силазе до „Севола” у веома кратким сеансама које подразумевају само неколико минута трагања.

Првобитна намера спасилаца да удувају ваздух у трајект како би га искренули ка површини није остварена због налета јаког ветра брзине 10 метара у секунди.

„Спасиоци су извели пет зарона од среде у поноћ до четвртка ујутру: снажне морске струје и налети муља испречили су се као ванредни изазов”, истакао је Канг Бјунг Кју, министар безбедности Јужне Кореје.

У међувремену, јуче је отворена званична истрага о узроку ове трагедије у којој су под посебном лупом понашање и препоруке капетана и посаде, као и техничка исправност брода који је 2012. године – пре него што је продат данашњем власнику – три пута пао на испиту безбедности опреме, од тога једном у вези са системом за навигацију.

Истрага ће открити да ли је заиста капетан, како тврди део преживелих, „рано” напустио тонући брод са делом посаде, премда нико међу спасенима не тврди да их је лично видео како беже.

За сад се зна да је „Севол” у среду, нешто пре девет ујутру, оштро скренуо са руте којом се кретао за читавих 100 метара, потом се 70 минута заносио, да би се, пошто је прешао још 1600 метара, искренуо и потонуо, саопштило је јужнокорејско министарство поморства.

Шта је изазвало „гласни ударац” који спомињу преживели, за сада је неизвесно. Да ли је изненадни и страховити удар ветра изазвао померање тешког карга на палуби, возила и терета у утроби, због чега је „Севол” очигледно изгубио равнотежу – једно је од нових питања истраге о ком увелико спекулишу светски медији.

Потресна сведочанства преживелих путника и многобројни видео-записи које су успели да изнесу на обалу кључни су доказ о, најблаже речено, несмотреном понашању посаде и капетана.

У тренутку када је било јасно да опасно нагнути брод тоне, посада и капетан су упозоравали путнике да се из ходника врате у кабине, у којима је већ тада била искључена струја. На једном од видео-снимака види се да су путници због тога протестовали, упозоравајући да су многи средњошколци још унутра у кабинама.

„Да су нам раније наложили да напустимо кабине, више људи је могло да се нађе на сигурном”, оценио је путник који се само презименом Ђунг представио агенцији Јонхап.

У међувремену, очајне породице 339 средњошколаца и њихових наставника који су кренули из Сеула на излет на острво Ђеђудо по веома лошем времену и јуче су жестоко критиковали владу, спасиоце и власника „Севола” због вишеструких пропуста који су довели до једне од највећих поморских несрећа у земљи.

Породице злосрећних ученика и наставника школе јуче су на састанку са званичницима из Сеула флашама воде гађали премијера Чунг Хонг Вона, који се узастопно извињавао због трагедије.


Коментари4
ff5b4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bonn Berlin
Juznokoreanski trajekt je potonuo za vreme jake magle gde se psrt pred okom nije Video, nevreme ili talasi nisu bili uzrok. Ostale trajekt linije su obustavile voznju do poboljsanja vremena. Opet se pokazuje da je covek u vecini tragedija kriv, ne postuje prirodu ili ne postuje tehniku. " Ajde krenimo, sticicemo , kao u slucajevima sa Birgin Air u Dom. Republici ili sa letom Air France iz Brazila. zalosno.
неукротиви бунтовник
један људски ужас да нестане толико младости за неколико сати,зар може постојати извињење за толику количину уништене младости и шта то извињење значи тим људима,то је више од сваке увреде,капетан преживјео,стадо уништено
povremeni citalac
Otkada sam procitao ovo u vezi sa ovim trajektom, niocemu drugom ne razmisljam neg samo o ona dva broda-krana, sve se nadajuci da su bar nekoliko njih izbegli zleduhu sudbinu. Daj boze.
citac HU
To sto svi savremeni trajekti mogu samo do izvesnog ugla da se naginju, je prica za sebe. Pravilo, barem za camce do pet metara duzine, mislim na glisere, na Jadranu, kada se digne maestral, koji za desetak minuta pravi talase preko dva metra, jeste da se pramac camca usmeri prema talasu pod ulom od oko 75 stepeni, pa kad talas naidje onda gas pa se popeti gore na talas pa niz njega bez, jedno 200 metara, pa ondak opet pramac prema talasu, pa tako jedno dva sata, do se maestral ne umiri. Bura je opasna jer duva da kopna u pravcu Otranta, dalje preko Sredozemnog mora pravo u Libiju. Trajek sa kojm sam se vraco iz Svedske, 1992-ge, u zimu po ogomnim talasima na Baltiku, samo dva meseca posle mog prispeca na kopno Evrope, potonuo je blizu kopna bivse Istocne Nemacke. Spasla su se samo cetiri mornara sa tog trajekta. Cuvam za uspomenu kljuc od kabine, slucajno mi je ostao u dzepu. Mozda kao jedina uspomena na taj nesrecni brod, napravljen ne u Svedskoj, vec preko u Scecinu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља