понедељак, 10.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 19.04.2014. у 22:00 Ратко Павловић

Тим посрће а возач најпопуларнији на свету

Знају га свуда на свету: Фернандо Алонсо (Фото Фонет)

 Иако је 2013. победио, само чуда која се дешавају на Васкрс могла су да помогну и Фернанду Алонсу и Ферарију да на четвртој овогодишњој трци Формуле 1 у Шангају за „Велику награду Кине” (20. априла, трибине за 200.000 гледалаца) стигну до врха пре, од ове сезоне, неумољивог Мерцедесовог дуета Хамилтон – Розберг.

Оно у чему светском прваку из 2005. и 2006. помоћ свевишњег нијебила потребна јесте чињеница да је од свих чланова најбржег светског такмичења баш он планетарно први у категорији која на крају дана може да донесе највише пара.

До тог закључка недавно је дошла фирма „Репуком”, један од лидера у истраживању (ово је обухватило 6.500 људи старости од 19 до 69 година из 13 најразвијенијих држава) спортског маркетинга рангирајући Алонса на водећу позицију са глобалном препознатљивошћу од 71,14 одсто. Паралелно на врху је и „Црни коњ” са бројком од 59 одсто.

Позиција Алонса (Ферари је, без обзира што му последњих неколико сезона не цветају руже, деценијама практично зацементиран ту где јесте), упркос четворогодишњој доминацији Себастијана Фетела и Ред Була, није дошла преко ноћи и резултат је више поклопљених ствари, стицаних дуги низ година.

Алонсови почеци (рођен је 29. јула 1981. у шпанском граду Овиједу) везани су за сестрино  одбијање да седне у аутић који је склепао њихов отац, иначе минер по професији, а љубитељ аутомобила у срцу – Лоерну авантуре на четири точка нису привлачиле. А Фернардо и „скаламерија”, па, била је то љубав на први поглед. Једном када је као петогодишњак осетио волан у рукама више га није испуштао. Уз богом дат таленат, плус огроман рад, Алонсо је по модли скројеној за будуће шампионе крчио праволинијски пут од картинга до Формуле 1.

Бескомпромисан начин вожње уз готово урођени ореол природног побуњеника створили су моћан заштитни знак. Такав имиџ су највише прихватиле жене, међу којима Фернардо има највеће упориште. Он своју урођену магнетску привлачност додатно негује лежерним, „кул ” стилом у облачењу.

Пре неколико година догодило се нпр. ово. И раније су многи познати глумци (Бети Гејбл и „плави анђео” Марлен Дитрих ноге на по 760.000 евра) и певачи (Брус Спрингстин глас на 4.600.000, а Џенифер Лопез доњи део леђа на 1.000.000 евра) осигуравали за свој посао вредне ствари. Спортисти су се углавном опредељивали за комплетно животно осигурање, али Фернандо Алонсо (660.000 лајкова на Фејсбуку, 1.950.000 следбеника на Твитеру, а свакодневно се ове цифре увећавају) отишао је корак даље.Шпанска банка Сантандер, иначе спонзор Ферарија, за 10.370.262 евра једногодишње је орочила и у „сеф” ставила палац десне руке двоструког шампиона. Званично објашњење геста има неко упориште („важан је за вожњу, представља симбол победе, итд.”), али целокупно спектакуларно потписивање уговора било је тада  темпирано баш уочи трке за „Велику награду Шпаније”.

„Сребро” у светској препознатљивости са 64,91 одсто припало је Британцу Луису Хамилтону, док се „бронзом“ окитио Бразилац Фелипе Маса са 60,98 одсто.

Без постоља је остао онај који се свима у претходна четири лета попео на врх главе – Себастијан Фетел је са 60,64 одсто четврти.

Али када се гледају резултати остварени само на домаћем терену онда је број један Фелипе Маса кога зна 99,2 одсто Бразилаца, другопласирани је са 98,35 одсто Алонсо, а на постољу се нашао и Фетел за кога је чуло 97,58 Немаца.  

Пласман возача после три трке: Нико Розберг (Мерцедес) 61 бод, 2. Луис Хамилтон (Мерцедес) 50, 3. Нико Хулкенберг (Форс Индија Мерцедес) 28, 4. Фернандо Алонсо (Ферари) 26, 5. Џенсон Батон (Мекларен Мерцедес) 23,  6. Себастијан Фетел (Ред Бул Рено) 23, итд.

Пласман конструктора: 1. Мерцедес 111 бодова, 2. Форс Индија 44, 3. Мекларен Мерцедес 43, 4. Ред Бул Рено 35, 5. Ферари 33, 6. Вилијамс Мерцедес 30, итд.

Коментари0
51de6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља