среда, 13.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:17

Најпопуларнија реч године – емотикон

Аутор: Ј. Ј. К.среда, 23.04.2014. у 22:00
Емотикони – сличице које се масовно користе у текстуалним порукама, мејловима и коментарима на друштвеним мрежама (Илустрација http://queerjoe.blogspot.com/)

Прошла је трећина 2014. а неке речи су се већ издвојиле по доминацији у медијима. Организација „Глобални језички монитор”, са седиштем у Тексасу, објавила је листу најпопуларнијих речи енглеског говорног подручја од почетка године на основу анализе друштвених мрежа, блогова и 300.000 наслова у водећим штампаним и електронским медијима.

На врху листе је емоџи. Овај појам се односи на емотиконе, сличице које се масовно користе у текстуалним порукама, мејловима и коментарима на друштвеним мрежама.

Пол Џеј Џеј Пајак, оснивач ове тексаске организације која прати и анализира најпопуларније речи у свету, каже да емотикони одражавају дух времена и начин на који се људи изражавају, истовремено обогаћујући речник.

„Енглески није само језик који се сваких 98 минута обогати за једну реч. Он такође шири базу за стварање речи. Алфабет се сада шири са слова на бројева, плус дијакритичке знаке, плус емотиконе”, објашњава Пајак.

По подацима тексаске организације, у енглеском је 1. јануара ове године било 1.025.109 речи. Овај језик говори 1,83 милијарде људи на свету.

Друга на листи је реч футебол, то јест португалска реч за фудбал, што је и разумљиво будући да свет с нестрпљењем ишчекује почетак Мундијала у Бразилу.

Израз „авион дух” користи се у енглеском говорном подручју за злосрећну летелицу „Малезијан ерлајнза”, којој се није ушло у траг још од 8. марта и то је четврти најчешће коришћени појам.

На листи су још климатске промене, инфлација, прелиминарни избори, Крим и папа.

На шестом месту нашао се појам негатора. Односи се на особе које одбијају да признају неке теорије, попут оне о климатским променама, или холокауст.

Ту су и неке речи новијег датума, на пример „бисер” који је глумица Гвинет Палтроу, награђена Оскаром за главну улогу у филму „Заљубљени Шекспир”, сковала да свету опише свој развод – свесно распаривање.

Популаран је и „крвави месец”, астрономски феномен актуелан пре неколико дана.

Биће занимљиво да се ова листа упореди са коначном годишњом листом, дванаестом по реду, коју „Глобални језички монитор” по традицији објављује у децембру.  

Листа најпопуларнијих речи

1. Емотикон (Emoji)
2. Фудбал (Futebol)
3. Климатске промене (Climate Change)
4. Авион дух (Ghost Plane)
5. Инфлација (Inflation)
6. Негатор (Denier)
7. Избори на половини мандата (Mid-Term Elections)
8. Крим (Crimea)
9. Папа (Pontiff)
10. Свесно разилажење пара (Conscious De-Coupling)
11. Петогодишњи период (Quinquennium)
12. Велики рат (The Great War)
13. Крвави месец (Blood Moon)
14. Путин (Putin)

Сличице потичу из Јапана

Данашњи емотикони су наследници првобитног смајлија који се некада исписивао знацима интерпункције: двотачком, минусом и затвореном заградом (:-)). Од 1982. године, када је један амерички професор први употребио овај симбол да разјасни неке коментаре на форумима, јер су га студенти често схватали погрешно, емотикони су доживели велику трансформацију.

Сличице које данас користимо најпре су постале популарне на јапанском интернету, одакле су се рашириле по целом свету.

Данас постоје и анимирани емотикони којима капљу сузе од смеха или из чаше шампањца избијају мехурићи.

Убедљиво је најпопуларнија сличица црвеног срца, а чак 20 одсто најпопуларнијих емотикона садрже у себи овај знак љубави.


Коментари1
7088f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Alpha Brain
A SELFI? Mora biti SELFI:

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља